handdator

Visa fullständig version : Xbox live



pressvempa
2003-11-18, 12:20
Måste man ha en router för att koppla upp sig mot xboxlive? Är det bara för att inloggning sker via websida. Telia suger!! Jag tryckte i ethernetkabeln rätt i modemet, men naturligtvis fungerade inte det. Nån som har nån alternativ lösning

Spyder
2003-11-18, 14:35
Måste man ha en router för att koppla upp sig mot xboxlive? Är det bara för att inloggning sker via websida. Telia suger!! Jag tryckte i ethernetkabeln rätt i modemet, men naturligtvis fungerade inte det. Nån som har nån alternativ lösning

Har du provat ett program som heter XBconnect?! Man installerar det på datorn, kopplar boxen till datorn, kör igång programmet och spelar via en "tunnel" som datorn skapar.
Har inte testat det själv, men har "hört" att det ska funka bra. Särskillt om man har en moddad box.

pepzi
2003-11-18, 16:52
Hm, jo du behöver en router för att det ska fungera med ADSL. Xboxen kan precis som du säger inte logga in via hemsidan. Det du kan göra som är lite billigare men kräver lite mer pillande är att skaffa ett till nätverkskort till din dator och sedan dela ut nät med till exempel WinGate eller något annat "routingprogram". Se bara till att kolla upp vilka portar Xbox Live arbetar på isf, för att vidarebefordra all trafik.

XBConnect som Spyder pratar om fungerar inte med Live, utan enbart spel som har en "vanlig" multiplayer funktion (två ihopkopplade xboxar som står brevid varandra).

L!M!T
2003-11-18, 21:29
Ursäkta, men XBConnect fungerar över Internet, i så kallade System Link spel. Alltså, i princip som pepzi förklarade, fast över Internet (som Spyder nämnde).

s.k. tunneling, som för övrigt är så populärt i andra applikationer...

/L!M!T

pressvempa
2003-11-19, 11:24
Boxade in ett nytt kort, men "En nätverkskabel är inte ansluten". Ska jag ha en korsad till xboxen?

Spyder
2003-11-19, 11:53
Boxade in ett nytt kort, men "En nätverkskabel är inte ansluten". Ska jag ha en korsad till xboxen?

Ja. Om du ska koppla boxen direkt till ett nätverkskort i datorn måste du använda korsad kabel. Om du har nån annan utrustning mellan boxen och datorn (hub, switch, router osv) kan du använda en "vanlig" kabel.

pressvempa
2003-11-19, 12:46
Lite goa sockerbitar på tpkabeln....Tack för hjälpen!!!!! Nu fungerar det.