handdator

Visa fullständig version : Problem med Nokia 9902 S



mike_g
2003-11-25, 07:58
Undrar om det är fler än jag som har haft problem med 9902 :?:

På min första så kraschade hårddisken :evil:
Fick en utbytesbox... och på den så surrade hårdisken som en dopad humla :shock: plus att det inte gick att ändra på hårdisk och inspelningsinställningarna (gick tillbaka till org.inställningarna direkt)

Hoppas nu på tredje gången gillt :wall:

cardman
2003-12-03, 19:54
Byt hårddisk till en större, jag hade samm problem med att hårddisken kraschade med jämna mellanrum.
efter ett otaligt antal gånger med omformatering så har jag lessnat och bytt till en Maxtor hårddisk 80GB , mindre oväsen och mer
inspelningstimmar :D
Däremot så blir boxen numera het som en stekpanna, blir nog att modda
om för utanpåliggande HD istället

Zyxilon
2004-01-24, 22:42
Japp, min 9902s gick paj idag! Vet inte om det är hårddisken men jag tyckte den brummade mer än vanligt på slutet veckan innan den pajade?
Det är inte gammal heller köpte den i december.

Boxen startar och siffrorna snurrar, och dom snurrar skitlänge och sedan stannar sifrorna upp och det blinkar massa konstiga tecken nån minut. sedan fortsätter siffrorna att snurra??

Är det hårddisken som farit?? vad skall man göra.. kan man ladda om programvaran på nåt sätt??

Hilfe!!!! :cry:

Zyxilon
2004-01-27, 07:31
Jag fick i ordning på min Nokia 9902s. Det gick att resetta den.

Detta gör man genom att:
1. Dra ur strömsladden
2. Håll "powerknappen" intryckt på boxen samtidigt som man sätter i sladden igen. 4 vågräta segment skall lysa på displayen nu.
3. Håll "pil upp-knappen" och "pil nerknappen" på boxen intryckta och släpp samtidigt. Nu skall det stå UC eller nåt om att dra ur nätsladden.
4. Dra ur och sätt i nätsladden igen. Klart!

Nu får man välja språk och ställa in alla kanaler igen. m.m

(Obs detta görs på egen risk)