handdator

Visa fullständig version : Sagem ITD632.



Lalle
2003-11-29, 13:06
Är det någon här som har provat använda den utan scartkabel?
Jag var till brorsan och testade hans box, men jag fick bara urkass bild (nästan obefintlig) genom antennkabeln.
Men med scartkabeln i så är bilden superbra.
Den här boxen ska ju funka tex. på en gammal tv utan scartanslutning.

/Lalle

Freelock
2003-11-29, 14:01
Är det någon här som har provat använda den utan scartkabel?
Jag var till brorsan och testade hans box, men jag fick bara urkass bild (nästan obefintlig) genom antennkabeln.
Men med scartkabeln i så är bilden superbra.
Den här boxen ska ju funka tex. på en gammal tv utan scartanslutning.

/Lalle

Kontrollera så du inte kör ut bilden på en kanal som störs av befintliga kanaler. Ändra till tex kanal 22 eller tex 43 testa dig fram.
Många boxrar har fabriksinställt kanalnummer lika som den digitala utsändningen eller den analoga och då blir det dålig bild
Lycka till!

kronblom
2003-11-29, 15:53
Jag kör så i matrummet på en gammal husvagns-TV. Funkar 99%. En liten "våg"-störning finns på TV-n, men jag tror den härstammar från dimmern till takbelysningen. Kanal 42 tror jag det är.....kan vara 43 också som ovanstående sa...

Lalle
2003-11-30, 08:58
Tack för svaren.
Jag ska prova detta nästa gång jag ska till brorsan.

/Lalle

ktd
2003-12-16, 23:10
Är det en bra box (är inte intresserad av nått annat än scart anslutning...)?

Skulle ni välja den eller Force 1144T

Johan
2003-12-17, 11:09
Givetvis är Force mycket bättre än Sagem skit. :D

ktd
2003-12-17, 11:24
Tack för svaret.

Tyvärr måste jag behålla mitt ch skit... :( Hade en Tv snubbe hemma hos mig idag som mätte signalstyrkan på balkongne och den är för låg...
Skit. Jag som hade hoppats på att f åsäga upp ch och få riktig digital Tv.
Känns ju löjligt att som ch säga att dom sänder digitalt när inte Tv3, Tv, Kanal5, MTV & ZTV är digitala. Och till det priset dom erbjuder 8 favoriter, det är ju löjligt...

kronblom
2003-12-17, 11:26
Skit vet jag inte, men det är en enklare box än Force. Själv kör jag Force 1115S via parabolen och köpte en Sagem till Boxer, mest för att testa. Jag gillar den i all sin enkelhet, den har allt vad som behövs för att titta på Robert-kanaler, funkar bra med hobbykort, dock inte FC Slipstram, jo den går på det också, men slår på sig själv sen man stängt av den...
Billig är den dessutom...

många kommatecken blev det... ;-)