handdator

Visa fullständig version : Allt-i-ett-box



[vedder]
2003-12-02, 18:06
Hej alla.
jag har kollat och frågat runt efter en eventuell mottagare som skulle klara både Viaccess, Conax och samtidigt kunna ta in boxer.
Jag förstod det som att den nya mottagaren från Kaon skulle klara allt detta, men i spec. står det enl. följande:

KOMBINERAD SATELLITBOX OCH MARKBOX
KAON KTSC-570 CO
* Max. 1000 markdigitala kanaler (Boxer) programmerbara
* Max. 4080 satellitkanaler programmerbara (men totalt max 4080 kanaler av satellit- och markkanaler tillsammans)
* Dessa uppgifter om antalet programmerbara kanaler har vi fått från KAON MEDIA trots att det ej stämmer med uppgifterna på deras egen hemsida. På kartongen står det 4080 kanaler.
Snabb autoprogrammering och användarvänlig installation
Uppdatering av mjukvara via RS232 från PC (PC-till-Box) eller Box (Box-till-Box)
2 fack för lösa moduler (Viaccess, Irdeto, Cryptoworks, Nagravision, Conax,Aston)
1 inbyggd kortläsare för Conax
Inbyggd programmerbar timer
23 menyspråk: Engelska, Arabiska, Farsi, Turkiska, Spanska, Franska, Tyska, Italienska, Svenska, Finska, Norska, Danska, Holländska, Ryska, Ukrainska, Tjeckiska, Bulgariska, Slovenska, Rumänska, Lettiska, Serbiska, Ungerska, Albanska

DiSEqC 1.2, USALS


Men måste inte mottagaren klara Senda också för en möjlighet att få in Boxerkanalerna? Jag är ganska ny på detta men jag vill ha för mig att Boxer kör Senda.

Är jag helt fel ute eller?

Någon som har en sådan här mottagare från Kaon eller har testkört en?
I dagsläget kör jag med en Samsung 9500 och den är så härligt snabb så jag vill ju vid ett eventuellt köp inte byta ner mig till en Nokia-seg mottagare.

Tacksam för svar.
/// [vedder]

frejac
2003-12-03, 07:28
senda = boxer
bara olika företag som hanterar olika funktioner i vårt digitala marknät.

fast numer finns bara boxer kvar.

http://www.teracom.se/?page=275&display=3765:2961