handdator

Visa fullständig version : [LÖST] samsung 9500 Parabol



binjama
2003-01-27, 15:52
jag använder ida en samsung dsr 9500 och kör den med en motordriven parabol, samtidigt har jag i ett viasat piratkort, bor inte i en comhem eller annan speciell fastighet men skulle gärna vilja ha ett comhem kort eller nåt annat kort förrutom viasats

fungerar det överhuvudtaget eller? tänk på att jag kör med parabol

Smuggler
2003-01-28, 13:13
Det funkar inte att köra både satellit och kabel i samma box. Det är två olika system. Dreambox lär ha en kombinationsmodell på gång, så comhem är uteslutet, så länge inte din fastighet är anslutet till Comhem-nätet. Skulle det bli anslutet så kan du skaffa en Comhembox också.

Däremot kan du sedan en månad tillbaka se hela Canal Digital-paketet med din Samsung. Detta kräver dock ett season interface och en dator (helst bärbar, eftersom minst 5-6 stycken har bränt sina slotar och alla har använt stationär dator). Vidare behöver du en programvara: ConaxEmu, WinConax eller LincardEmu.

Själv ser jag numera hela Canal Digital-utbudet, inklusive alla kiosk-kanaler.
Fast jag säger inte att det hela är enkelt.....

binjama
2003-01-29, 17:31
ok. men jag e tyvärr nybörjare så jag fattar inte speciellt mycke om de här. de enda jag vet är att viasat kortet funkar me min parabol, motorn drar sig till kanalerna automatiskt osv. däremot har jag hört att det är svårt fixa canal digital piratkort...

vet ni vart man kan få koder till de korten eller?

Jabbata
2003-01-29, 17:39
Med hjälp av en dator och ett season interf så kan man simulera ett
originalkort så att du kan titta på alla kanaler som canal digital har att erbjuda. Inkl Kiosk.

http://www.zappafree.com/

v40
2003-03-19, 00:03
Det är väll ingen skilnad på com portar på en laptop och en stationär pc??
Det bör va lika man använder dom till samma tillbehör??
Skriv annars vad det är som skiljer.


Mvh V40. :?: