handdator

Visa fullständig version : Strunta i att skicka tillbaka boxen efter uppsagt abonnemang



pepzi
2003-01-27, 20:56
Hm, en polare till mig påstår att han sa upp sitt ComHem abonnemang för drygt ett halvår sen, och har varken lämnat tillbaka den eller fått några elaka hotbrev/räkningar. Nån som vet om det kan stämma, eller om dom blir väldigt förbannade? :cry:

139kr/mån eller vad ja nu betalar e inte speciellt mycket, men 0kr är ju ännu billigare.. Köpa en box tycker ja inte det är värt iaf..

admin
2003-01-27, 20:59
En bekant till oss fick åskan på besök i sina boxar.
Vi har en elektiker i huset som fick ta hem boxarna för att titta på dom.
Båda funkade perfekt.. :)
Vår bekant fick 2 nya boxar, och vi fick två (!) gratis, utan att varken behöva lämna tillbaka dom eller få nåt brev.

Så kan det gå... :)

Stoiss
2003-01-27, 21:15
Kravet på att lämna tillbaks boxen kommer...och ibland inte. De tycks inte ha så mycket koll på sina boxar. En vän fick ett krav efter 1 1/2 år. Men det är oftast bara att stå på sig och hävda att den är återlämnad för länge sen.
Så kan det gå... 8)

Johan
2003-01-31, 20:46
Vad tycker dom att man ska betala för boxar man inte skickat in?

Stoiss
2003-01-31, 21:53
3000 kr... Dyrt för en beggad box.

bAnDeRa
2003-02-04, 12:20
en kompis til mig fick igår en faktura på 3.000 då kan inte lämnade tillbaka sin box..Thats life ;)

pepzi
2003-12-02, 21:10
Nu har det blivit dags att dra upp den här gamla tråden igen :) Jag har sagt upp mitt abonnemang och funderar på om jag ska skicka tillbaka eller inte :)

Funderat lite på om man kanske kan skylla på att det inte kom nåt papper om att man måste skicka tillbaka boxen eller nåt sånt :) Iofs står det ju i kontraktet också, men jag fick ju aldrig nån adress eller datum när boxen ska vara tillbaka :cry:

Antagligen kommer det inte funka, men jag är för lat för att gå till posten - det är den största anledningen till att jag funderar på att låta bli att skicka tillbaka den.. :lol:

edit:
Oh, jag märkte precis att det här blev mitt hundrade inlägg hehe :dance: c-c

Mr.F
2003-12-02, 21:41
c-c Testa ett tag och se ifall de börjar höra av sig.Hört flera som lyckats slippa en massa kravbrev.//MVH

El Lokko
2003-12-03, 05:32
Jodå, de hör av sig. :cry:

Fick mitt brev om att de ville ha sin box tillbaka 1½ år efter jag sagt upp abbet.
Men en förlustanmälan till posten som vidarefaxades till ComHem verkar göra susen.

De har inte sagt nåt den senaste månaden. :twisted: :twisted:

Och inte fan tänker jag pröjsa 3000:- för nåt "som jag skickat tillbaka och som antagligen någon annan roar sig med" :twisted: :twisted: , när de rear ut boxarna nu för under 500-lappen. :evil:

ayk
2003-12-03, 13:37
jag och min kusin hade varsin box som vi inte lämnade tillbaka. efter 1år det kom brev från comhem att om vi inte lämnade boxarna tillbaka
så skulle de fakturera för boxen jag skickade tillbaka men inte min kusin
och han har inte fått nåt krav från de än det gått 10månader

schuni
2003-12-04, 23:30
De glömmer aldrig. Men det kan ta en bra tid innan de skickar krav brev. Jag fick brev 2 år efter att mitt abonemang gått ut. De vill ha 3000 kr för den. Så jag körde en ny prenumeration istället, tog 8 favoriter och behöll min box. Hihi

d96
2003-12-05, 11:10
Fick ett kravbrev efter 7 mån, läman tillbaka boxen lr pröjsa 3000:- .
Jag sa då att att jag lämna tillbaka den där jag fixa abonemanget, då skulle comhem kolla upp det. Dom ringde 2 veckor senare å sa, via har kollat om din box har kommit in men den finns inte med i registret eftersom det är vi som har sagt till dig att du skulle lämna tebax den till butiken så avskriver vi det här ärendet. HAHAAHHAHA ..
så fixar man box kids ;)