handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Behöver hjälpt med era elit kunskaper!!



Pimpman
2003-12-09, 16:17
Jag har precis köpt en parabol med en Samsung DSR 9500A VIA CI och jag fattar ingenting.. typ hur man använder de olika kort finns ju så många när jag läste igenom era forum. Jag fick bara in några kanaler och alla är spärrad så jag sitter här hemma med ingen kanal jag som slösade nästan 3000 kr... snälla hjälp mig får några kanaler. Undra hur man får in kinesiska kanaler? om kanaler är spärrade vad ska man göra? tack i förhand grabbar :oops: :wink:

T-bird
2003-12-09, 19:16
Hmmm... Själv brukar jag ta reda på hur saker fungerar först innan jag handlar men man kan tydligen göra tvärsom också :D

Finns nog ingen som kan eller orkar berätta ALLT
Läs våra guider + i forumet och kom med konkreta frågor när du inte förstår

Du får nog hålla dig till dom Europeiska satelliterna också

Pimpman
2003-12-10, 15:59
Ahh ok men tack för hjälpen...jag har läst men förstod inte så mycket för jag e så himla ny inom parabol saken hehe...men inom några veckor ska det väl fungera bättre :smile:

Samoth
2003-12-10, 18:09
@pimpman
Du slösade inga pengar den mottagaren (Samsung DSR 9500A VIA CI ) är skitbra, har en själv.
Gör nu som Mr T-bird sa, så kommer saker och ting klarna.

klas
2003-12-10, 20:51
här kommer lite hjälp på vägen!! :smile:
Om du gör så här kan du få in hela viasats paket

Du måste ha en brännare för att lyckas.

1. Ladda hem morphex, finns att ladda överallt.

2. Ladda ner tomma providers för viasat. I dom kan du sedan lägga in dina nycklar genom att klippa å klistra. men var noga med att du sätter rätt nyckel på rätt ident annars så kommer du inte att få någon bild.

3. Nu tar du den tomma provider (som e en txt. fil) och släpper i morphex.

4. tryck på generate files. Filerna hamnar i morphex katalogen.

5. Sen öppnar du ditt brännarprogram och bränner eeprom och pic filen. (självklart måste du ha de senaste nycklarna men dom får du hitta själv).

LYCKA TILL!

/Klas

Fonzie
2003-12-12, 13:17
Du har nog inte ens laddat ner alla kanalerna om jag tyder dig rätt ?
Gå in i menyn gå till ställ in sateliter gå till sirius ändra till all gå till thor ändra till all gå till intelsat 707 ändra till all sen trycker du automatisk sökning av kanaler.

Pimpman
2003-12-12, 16:05
hehe man tackar för lite pro hjälp =D det behöver man alltid om man e själv lite noob men försöker mitt bästa för att blir lika bra som er :wink: tackar grabbar

Pimpman
2003-12-12, 16:09
Jag undra en sak som Klas skrev....vad är en providers för något? hur får man tomma providers? :oops:

Fonzie
2003-12-12, 16:22
Dom finns nog under guider å filer ?

Pimpman
2003-12-13, 09:10
jaha ok ska kolla då :wink: