handdator

Visa fullständig version : Vad blir det för system på boxers ?



giggelito
2003-12-23, 15:22
Hej!

Är det sant att dom med skall byta system på boxer ?

admin
2003-12-23, 15:43
ja. I vår-sommar kommer det ske.

Donkey Punch
2003-12-23, 16:29
De ska byta till Viaccess2, inte sant? Är det det man hjälper till att knäcka om man har UCS Keyfinder igång på datorn?

T-bird
2003-12-23, 16:38
Jepp, det är rätt i båda fallen

passat1992
2003-12-29, 08:05
Tror inte att senda kommer att gå över till via2 utan dom kommer att göra samma sak som comhem via på conax för då slipper man att byta en massa motagare så ni som har läst av dom nya korten (svarta) var rädd om providerna (kan komma till användning senare).... :D :D :D

frejac
2003-12-29, 08:13
Behöver man verkligen byta boxar för ett byte till Via2-kort?
(jag vet att force inte behver bytas men ingen aning om resten)

Det är väl samma kortläsare för gamla via och via2?


Edit: Letade upp vad som står om det på Force's webb sektion FAQ:

"Er alle modellene klar for viaccess 2?

Ja alle modellene ifra D-Master 1144 og oppover, inneholder viaccess 2 software . 1122-1133 klarer også viacess 2 kort da viaccess 2 har tilbakevirkende kraft"


Verkar ju vara bakåtkompatibelt...

janneboy
2003-12-29, 19:00
Tror inte att senda kommer att gå över till via2 utan dom kommer att göra samma sak som comhem via på conax för då slipper man att byta en massa motagare så ni som har läst av dom nya korten (svarta) var rädd om providerna (kan komma till användning senare).... :D :D :D


Hej!

Vadå läst av korten, vad jag hört så går det inte att läsa av dom nya svarta korten?
Vad har du hört det, finns vad jag vet ingen info om det!

JC

T-bird
2003-12-29, 20:25
Det finns 2 typer av svarta kort ute.
Ett som går att läsa och ett annat som inte går att läsa

På det oläsbara står det version 2.0 i ena hörnat

giggelito
2003-12-30, 19:17
Ok!

Men hoppas det går att lösa det !!! Free tv är viktigt :-)

Gäller det alla boxar, eller är det därför som har vissa certiferade boxar ?...
Alla har inte samma hådvara, mjukvara men fungerar för att se på Digital TV...

Så frågan är med vilka boxar kommer då att palla med dom nya korten. ??

Freddan
2003-12-30, 20:31
Tror inte att senda kommer att gå över till via2 utan dom kommer att göra samma sak som comhem via på conax för då slipper man att byta en massa motagare så ni som har läst av dom nya korten (svarta) var rädd om providerna (kan komma till användning senare).... :D :D :D

Alla boxar förutom Nokia 98xx eller vad den nu hette klarar Via2 vad jag har hört

ballen69
2004-01-02, 17:16
Har ingen vidare koll på sånt här så jag måste fråga om ett byte till Via2 innebär samma totala mörker som ComHems byte till Conax?

T-bird
2004-01-02, 17:37
Idagsläget så är det ingen som kommit in i korten :-(

grand_master
2004-01-04, 23:28
Tror inte att senda kommer att gå över till via2 utan dom kommer att göra samma sak som comhem via på conax för då slipper man att byta en massa motagare så ni som har läst av dom nya korten (svarta) var rädd om providerna (kan komma till användning senare).... :D :D :D

Alla boxar förutom Nokia 98xx eller vad den nu hette klarar Via2 vad jag har hört

Det låter ju trevligt, då jag är ägare till en sådan box. Men jag trodde Via2 skulle vara "bakåtkompatibelt" eller liknande och skulle gå på alla boxar. Man klagar ju inte om det skulle visa sig att 98xx inte klarar de nya korten. Undrar om Boxer låter en köra på som vanligt då bara... men så tur lär jag inte ha. Någon mer som vet något om detta?

Mr.F
2004-01-07, 12:25
jag fattat det hela rätt så är väl inte Boxers nya egentligen ett nytt system.Viaccess2 är väl egentligen samma system fast utvecklat till ett mycket bättre variant av viaccess där man har stängt alla bakdörrar till att läsa av kortet?Men i det stora hela är det väl ändå samma system?//MVH :?:

_ivan_
2004-01-07, 13:33
e dom avläsabara med viafm eller mkextract eller ska man ha nåt annat prog.?

Freddan
2004-01-07, 13:52
Det låter ju trevligt, då jag är ägare till en sådan box. Men jag trodde Via2 skulle vara "bakåtkompatibelt" eller liknande och skulle gå på alla boxar. Man klagar ju inte om det skulle visa sig att 98xx inte klarar de nya korten. Undrar om Boxer låter en köra på som vanligt då bara... men så tur lär jag inte ha. Någon mer som vet något om detta?

Jag hörde ryktas förut att dom skulle erbjuda någon annan box till dom som för närvarande har 98xx eftersom den kommer att sluta fungera då du inte längre kommer kunna köra gamla kort heller eftersom du inte vet vad du ska stoppa in för koder på de gamla korten.