handdator

Visa fullständig version : comhem internet



ciki
2004-01-03, 12:51
undrar om någon vet hur man laddar ner boot file till motorolas modem sb 4200e från comhems servar? om man modifierar den så ska man kunna surfa med flera Mb/sek. just nu stryper comhem hastighet till max 2 Mb/sek. tack

El Lokko
2004-01-03, 15:01
Det låter ju trevligt. Håll oss informerade om du hittar nåt.

marcus6971
2004-01-05, 23:34
finns det nån som hört nåt mer om det här eller e det bara snack???
:twisted:

ciki
2004-01-06, 00:06
gå in på:http://www.opticwind.com/surfboard/
problemet är att comhem har gömt bort boot file från sina servar så det inte går att läsa av den. det gick tidigare, jag hade från början 1 Mbit abbonemang hos comhem så jag följde instruktionerna och låste upp modemet så jag kom upp i ca 10-12 Mbit men när de uppgraderade sina tjänster med andra alternativ så gömde de också boot file. JAg undrar om ngn kan komma på nåt annat sätt att ladda ner boot file???

braindead
2004-01-06, 13:05
Kollade på lite sidor och hittade det här erbjudandet.. ''ADSL-ForFree-modem är modemet som gjort succé i Tyskland. Med denna uppfinning, gjort av östtyska tekniker, går det att från vilket telefonjack som helst, som är knutet till en ADSL-station, surfa mellan
0,5 - 9 Mbts utan att betala någon som helst avgift förutom telefonabonnemanget. Din dator kan inte spåras, loggas eller på annat sätt röjas. Glöm antipiratbyråns detektiver, varken de eller Telia vet vem du är eftersom modemet använder olika tekniker-nummer som används vid service på stationerna. Telefonnumret uppdateras automatiskt när du surfar så efter några år har du betalt modemet flera gånger om utan att anstränga dig. Den enda som skulle kunna röja dig är din kompis så håll tyst och surfa gratis utan att vara orolig.
Vi väntar in leveranser när som helst så håll dig uppdaterad. Priset kommer vara överkomligt.''

Vad säger ni om det det är en svensk kille som säljer... Ville inte lägga ut länken pga att han säljer piratkort där och man vet aldrig kan ju bli liv om jag kanske la ut länken.... men ni får säga till om jag kan lägga ut länken eller inte...

T-bird
2004-01-06, 13:34
Det luktar första klassens blåsning.
Jag kan åtmindstånde inte räkna ut hur det skulle kunna fungera.

Länken vill vi inte ha in här, är det någon som är sugen så får ni sköta det med PM

braindead
2004-01-06, 14:20
Jag håller med T-bird tror också att det är en blåsning... kan också meddela att jag inte kommer svara på några pm :lol: vart ett par stycken...

PS.länken kan ni hitta någonstans här länkarkivet/underground (http://www.lankarkiv.com/kategorier/underground.html) Detta är inte en sida direkt till modemet dit får ni hitta själva men jag har hjälpt er på vägen dit...

strachan
2004-01-06, 17:14
Hur ska man kunna köra utan en ISP? Vart får man IP-addresserna ifrån? Låter mycket konstigt det där..

braindead
2004-01-07, 00:37
Är själv inte så insatt i dettta du talar om Strachan.. Men jag skulle nog avråfa persorner från att handla där..