handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Vart köpa billigast och bästa programmeringsprylar?



AndersW
2004-01-03, 21:32
Vill kunna fixa mina egna kort till min thomson dti-2000 och även till 212t när jag skaffat conaxmodul så därför frågar jag vad jag behöver och vart jag kan skaffa detta på bästa billigaste sätt? :?

Den som anser sig vara kunnig i ämnet och har lust att besvara lite frågor kan adda mig på icq, 63999389, vore riktigt snällt.
Är VÄLDIGT newbie på ämnet så jag hoppas jag inte irriterar er i onödan och framstår som enbart dum.... :)

T-bird
2004-01-03, 21:49
Vad ska du med en conax modul till?
Du har ju 2 boxar för marksänt och det finns inget som är kodat i conax där.

Köp en MP3.5 brännare av ADTEKNIK och 2st funcard3 av nån satbutik adresser hittar du HÄR (http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=87)

AndersW
2004-01-03, 22:42
ok, jag fick iaf det till svar på ett annat ställe att jag behövde en sån där conaxmodul för att köra guldkort i min 212:a.....
Men tack för tipsen på de andra, ska kolla upp det snarast!

Johan
2004-01-03, 22:44
Du måste ha en Viaccessmodul för att använda Guldkort i 212an fast det är ju billigare att skaffa ett Funcard istället.

AndersW
2004-01-03, 22:52
aha, var det så det låg till...... Ok, så då ska jag satsa på ett funcard mao. Försöker leta mig fram på alla sidor om programmerare och kort till detta men det verkar vara en djungel :(

El Lokko
2004-01-04, 09:53
Programerare: www.adteknik.se
Funcard: www.keycard.dk

AndersW
2004-01-04, 23:05
Hmmm, kan detta vara ett bra paket för en newbie som mig? http://www.keycard.dk/butik/vare.asp?varenr=624
Då har jag ju kort till båda plus föräldrarna också så det är ju ett plus. Med detta kan jag programmera egna kort till min 212:a och alltså köra i vanliga kortplatsen utan problem? Funkar även med min thomson? Ursäkta dessa återkommande frågor, men informationen måste ibland slås in i huvudet......

T-bird
2004-01-04, 23:14
Det är ett OK alternativ om du bara är medveten om att det enda den kan göra är att programmera just funcards och ingenting annat.

Om du vill utveckla din hobby i framtiden så kan du ta den kostnaden då

AndersW
2004-01-05, 13:25
Tänkte börja lite lätt med en sådan iaf, ska ju bara ha för privat bruk så jag klarar mig nog med en sån. Sen får man väl se om det är som du säger att man vill avancera så får det bli värre grejjer då. Får se om jag kommer fråga efter hjälp när jag fått grejjerna :)