handdator

Visa fullständig version : Vilken box ?



Lacariuz
2004-01-03, 22:57
Hejsan

Jag har precis fått kabel tv till min lägenhet nu och funderar på att fixa en dekoder nu. Men jag vet inte riktigt vilken man ska köpa ??
Sitter här och funderar om det är samma typ av boxar som man använder till parabolen eller är det någon annan ?

vet att det inte är comhem jag fått anslutit till mig annars hade det ju varit en comhem box jag fått köpa.

Så finns det någon här som kan tipsa om någon bra box jag kan köpa ?

MVH Andreas

T-bird
2004-01-03, 23:05
Fråga är väl om det finns nått kabel-tv nät som går att hacka just nu :-(

Inte lätt att svara på när du inte ens säger vad det är.

rickardh
2004-01-04, 14:48
Comhem är den enda kabel-tv leverantören som erbjuder kanaler digitalt, så har du inte dom så är det nog rätt kört. Då får du köra på boxer isåfall. Det är inte samma dekodrar till boxer,satellit eller comhem.

frejac
2004-01-04, 15:31
Comhem är den enda kabel-tv leverantören som erbjuder kanaler digitalt, så har du inte dom så är det nog rätt kört. Då får du köra på boxer isåfall. Det är inte samma dekodrar till boxer,satellit eller comhem.

Ehh, UPC har väl digitalt utbud om man skaffar deras dekoder?

T-bird
2004-01-04, 18:00
Canal Digital har även köpt upp ett antal kabelbolag och där kör dom ren Conax :-(

Lacariuz
2004-01-04, 19:27
Tack för svaren jag fått

Men jag är nästan helt säker på att det inte är comhem jag har.
Så det måste va någon annan leverantör, vet inte riktigt vilken.
Men det brevet jag fick hem så stod det bara Canal digital och inget annat

Men jag undrar lite över vad UPC är och funkar det om man köper en dekoder å använda dom conax filerna som finns på nätet nu??

eller dom filerna som är till conax nu är dom bara till för dom som har parabol ??

2004-01-04, 19:38
Står det Canal Digital i de papper du har fått så är det din leverantör. De filer/nycklar som finns för Conax är för CD's paket över DVB-S, mindre troligt att dessa nycklar funkar i ditt kabelnät.

/Spock