handdator

Visa fullständig version : Thomsonbox från ElGiganten



pepzi
2003-01-31, 15:27
Tjenare,

såg precis Elgigantens/Viasats reklam på TV3 och blev nyfiken på detta paket (http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=ZamAiHz4cWCAjULC9jdDaX_cKrcWsr5dHUg=?Pro ductID=lMTD4Qjo%2evoAAADxaYAOprYP&CatalogCategoryID=lg_D4QjoURIAAADxdoBVvgZZ&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cpro dtypes_vartypes_text%2cexplanation_text)
(Thomsonbox, 40cm miniparabol och en Siemens C45 mobiltelefon för 1kr).

Hittar dock inte den information jag vill ha på Elgigantens hemsida :) Först och främst, vad heter box-modellen? Undrar självklart även om det är ett vettigt köp om man ska köra guldkort (eller vad behövs för kort?) i den?

Har ComHem nu, men det vore ju trevligt med lite fler kanaler :)

Johan
2003-01-31, 17:22
Verkar ju inte va några höjdar grejer det där. Du binder ju dig till att betala för ViaSat Guld i 2 år (24*269+390) vilket kostar 6846:- och om man ska tro infon på sidan går det inte att ha CD kort i den.

Digitalt Nordenpaket med Force 1155 på www.netto.nu för 4995:- blir ju billigare i längden.

pepzi
2003-02-01, 04:21
Ahh, bra att man fick ett seriöst svar iaf, det tackar jag djupast för JohanF... =) Ja tror ja får va utan Disney Channel isf.. haha :oops: :lol:

lynott
2003-02-02, 05:33
Köp en Samsung 9500
Verkar vara en av dom bästa mottagarna på marknaden

Johan
2003-02-02, 13:59
I dom test jag sett har Force 1155s fått högst betyg. Om jag förstått saken rätt ska man ha en patchad sammy om den nu ska va nåt att ha.

Smuggler
2003-02-03, 09:56
Håller med lynott.
Jag kör Samsung DSR 9500 VIA CI och jag plockar in allt på både Sirius och Thor med hjälp av GK och season/ConaxEmu. Mycket smidig och lättanvänd mottagare.

Johan
2003-02-03, 14:30
Jag tar in samma med min Force.

Triumph
2003-02-04, 15:51
Det går inte heller att remota en thomson motagare ifall det skulle behövas!!
Jag har iaf inte lyckatts göra det på mina föräldrars thomson box!

Palander
2003-02-10, 17:29
Thomson går det inta att köra Guldkort i.. Jag har i alla fall inte lyckats att få nått guldkort att fungera till Thomson... Det ända som funka till min Thomson var Funcard... Men för ett tagsedan så sluta även mina funcard att fungera på Thomson.... Jag skulle råda dig köpa Sagem eller Nokia.. eller kanske ännu bättre nån begangnad boxer,,, ... Om de är nån annan som har nått kort som fungerar till Thomson så hör gärna av er ,,,

Triumph
2003-02-10, 22:46
Thomson går det inta att köra Guldkort i.. Jag har i alla fall inte lyckats att få nått guldkort att fungera till Thomson... Det ända som funka till min Thomson var Funcard... Men för ett tagsedan så sluta även mina funcard att fungera på Thomson.... Jag skulle råda dig köpa Sagem eller Nokia.. eller kanske ännu bättre nån begangnad boxer,,, ... Om de är nån annan som har nått kort som fungerar till Thomson så hör gärna av er ,,,
Jag hade ett Guld kort i mina föräldrars Thomson box funkade skit bra tills nu när viasat ändrade kodning!!
Om du öppnar en hexfil i z10editorn så kan du ändra alternativ på box jag kommer inte ihåg vilken jag körde med men du får testa!!
//T

Jison
2003-02-11, 08:27
Har en kompis med Thomson och GK. Funkade oxå tills Via ändrade kodningen.
Kan man inte remota på nån Thomsonbox?