handdator

Visa fullständig version : Hur vet man vilken sorts Nokia box man har?



hifi
2004-01-10, 11:38
Har en CanalDigital box som jag skaffade för 2 år sedan rätt så exact. Försöker nu med ett season interface och linuxemuv22 och senaste conax.dat att få lite free tv. Mitt problem är att allt verkar funka utom den sista lilla knorren. Emu progget både tar emot kanalen och man ser att den har rätt kanal på dataskärmen och den decodar och så vidare. Men sen blir det alltid receiving ins-1 error och så börjar den om från början igen.

Jag har prövat med diverse olika baud och ATR.

Har förstått att den box jag har är förmodligen en Nokia 9110 eller 11.

Kör för tillfället med baud 8861 och Atr 30 på slutet.
Har prövat med baud 8821,8860,9000 och en hel del andra. Men det är med de föregående bauden och ATR 30 jag får emu progget att reagera och börja decoda.

Hur kan jag veta exact vilken modell av box jag har? Det står ju bara Canal Digital på baksidan och en massa siffror som inte stämmer med något. Det står ju iallafall Nokia på framsidan av boxen, så då vet jag att det är en Nokia iallafall. Har även provat med myrhans tips om hur man ska göra med CD boxar.

Har prövat med season interface utan extern spänning och kortplats. Haft orginalkort i den osv..
Har nu ett Season interface med extern spänning och det blir likadant resultat, tji bild och ljud. Men det rullar på en massa decodningstext på dataskärmen.

Vad mer kan vara fel??

kronblom
2004-01-10, 19:37
Verkar som du ligger väl lågt på baudrate. Prova att stega upp med 50 i taget tills det funkar....9600 har jag för mig jag körde med i våras..