handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Det fungerar med guldkort inte med Funcard!!!



piratkort
2004-01-13, 18:35
Jag har läst av guldkortet och fått en eepromfil. Med denna har jag skapat en provider.txt som jag sedan har droppat på MorpHex och valt slipstream. De tre filerna har jag bränt på en funcard men detta fungerar trots allt inte på en 212T. Vad kan vara fel?

Evex
2004-01-15, 19:07
du har glömt att töma kortet innan bräning

majos3
2004-01-15, 20:25
Jag har läst av guldkortet och fått en eepromfil. Med denna har jag skapat en provider.txt som jag sedan har droppat på MorpHex och valt slipstream. De tre filerna har jag bränt på en funcard men detta fungerar trots allt inte på en 212T. Vad kan vara fel?

Bockat i fel i morphex!

majos :) :)

piratkort
2004-01-19, 10:12
Tack för hjälpen måste ha varit något knas. Raderade kortet innan iallafall.

Pytten
2004-01-19, 12:05
Du kan inte köra med SA+00 i slipstream som man gör i guldkortsfilerna, för slipstream stödjer inte SA-uppdateringar..

Text från Slipstream:
Slipstream supports shared group key updates, and single customer key updates. For the shared group key updates, the full PPUA is used (SA + CustWp). CustWp == 0 is not a special case, so if set to 0 will work only if that particular customer in the group receives updates. This is to prevent fake updates from interfering with card operation.

2004-01-19, 17:49
Hehe, du läser hjälpfilen som fan läser bibeln...

Var glad att Slipstream använder hela PPUA... Varför vet alla som känner till vad Comhem ställde till genom sina fake updates.

/Spock