handdator

Visa fullständig version : Funkar Sagem 632 efter DD-uppdateringen?



tops
2004-01-30, 16:39
Nu finns nya firmwaren till sagem ITD632 i luften och efter uppdatering skall DD funka på denna boxen. Dock har jag inte provat ännu då jag är orolig för att mitt piratkort inte kommer att funka efter uppdateringen. Är det någon som har testat hur det ligger till med den saken?

mifl
2004-01-30, 18:16
mitt p-kort funkar efter uppdateringen

tops
2004-01-30, 20:00
låter lovande...vad har du för kort?
nån annan som fått ogång boxen efter uppdatering?

Mekis
2004-01-31, 13:03
Ny mjukvara med funcard(slipstream):
Fungerar perfekt (kört sedan igår em). Problemet med att man ej kunde sätta boxen i standby är borta.

Ny mjukvara med GK:
Fungerar också men har ej kört någon längre tid. (ca 30 min)

Ny mjukvara:
DolbyDigital fungerar perfekt. Det var kul att se förstärkaren ställa sig i DolbyDigital 5.1 läge igår när det var "Så skall det låta" på svt 1. :lol: :lol:
Svt 1 och Svt 2 sänder allt i DolbyDigital 2.0

Viaccess ver 1.1 är det nu istället för 1.0, vad det innebär vet jag ej men både nokia(212) och force har 1.1 sedan tidigare.

Ändrad funktion till RGB ljusstyrka, nu i tre nivåer.

Kanske något snabbare kanalbyten.

Problemet med att bakgrundsfärgen på kanal info menyerna blir lila ibland finns kvar.

mifl
2004-01-31, 18:56
Allt det som beskrivs ovan funkar kanon plus en gul diod som irriterar när man slår över till "vcr" och Tv just det jag använder funcard

tops
2004-01-31, 21:18
Ok. Nu är det bekräftat, fick min box att funka med den nya firmwaren, jag var lite orolig att kortet skulle sluta funka men det gick som en dans.
Nu får vi väl se hur länge det varar, men än så länge verkar det lovande. Jäkligt gött att äntligen få DD, det har jag väntat på ett tag, trodde boxen hade det från början så jag var lite frustrerad när jag fick reda på att det krävdes en uppdatering för att få allt att lira som det skulle....

X.
2004-02-08, 20:44
Precis som mifl skriver så har de lagt till mycker irriterande gult blink på en diod när man har den i TV/VCR-läge. När den är i boxerläge har de lagt till en grön diod som förvisso är irriterande den med, men den blinkar i alla fall inte.

En annan nackdel är att om man har burken i DD-läge så skickar den inte ut nåt ljud via SCART:en till TVn för de kanaler som kör DD. Ska man t ex se på nyhterna på SVT så får man antingen slå på förstärkaren eller gå in i menyerna på boxen och ställa om till vanlig stereo. Jobbigt.

Buggen som ger rödlila färg är också kvar.

I övrigt funkar allt bra med den nya uppdateringen.

Mekis
2004-02-09, 05:53
En annan nackdel är att om man har burken i DD-läge så skickar den inte ut nåt ljud via SCART:en till TVn för de kanaler som kör DD. Ska man t ex se på nyhterna på SVT så får man antingen slå på förstärkaren eller gå in i menyerna på boxen och ställa om till vanlig stereo. Jobbigt.



När du valt Home Cinema kan du byta ljud spår genom att trycka INFO
och sedan med RÖD knapp skifta mellan Audio1 eller Audio2.
Du behöver alltså inte gå in i Installtions menyn.

/Mekis

X.
2004-02-18, 21:25
Mekis: Tack för tipset, ska testa det. Inte nån perfekt lösning men en klar förbättring mot för att gå in i installationsmenyn.

laspalmas
2004-03-16, 00:47
Lyfter lite, en kille jag känner gjorde en sw uppdate nu i dagarna på 632:an men efter det fick han problem med 16/9 växlingen när han skiftar kanal är det något som hängerihop med nya sw tror ni och går det att "backa" uppdateringen på något sätt.
Vet inte vilken version det är han har nu eller om det är en gammal uppdate som han inte gjort tidigare!

Mekis
2004-03-16, 21:20
Lyfter lite, en kille jag känner gjorde en sw uppdate nu i dagarna på 632:an men efter det fick han problem med 16/9 växlingen när han skiftar kanal är det något som hängerihop med nya sw tror ni och går det att "backa" uppdateringen på något sätt.
Vet inte vilken version det är han har nu eller om det är en gammal uppdate som han inte gjort tidigare!


Citat ifrån prisjakts forum:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=48530&hl=
2 feb 04
"Efter att jag laddat ner nya SW för Sagem 632.
Har jag hittat en bugg i nya SW ( tror jag ), boxen är nu hos Sagem för åtgärd.
Vid 16:9 sändning ocn när boxen är ställd i 16:9 läge blir bilden svart
och boxen bootar om med texten INIT i displayen.
Om man växlar till 4:3 läge i boxen uppstår inte detta fel !

Fick veta av Expert att Sagem har 24H service, vilket betyder att boxen skall
lagas eller bytas ut inom 24H, kul och se om dom klarar det ! "

Det jag har läst efter detta inlägg är att de tog tillbaka den boxen. (om "de" är Expert eller Sagem norden vet jag ej)

/Mekis

Mekis
2004-03-19, 09:26
Mer info om bugg i Sagem Itd 632, 62 och 64

saxat ifrån annat forum:

Om du ställer in Display Type på 16:9 och ställer in VCR-utgången på Y/C (alltså S-Video), och sedan rattar in en kanal som för tillfället sänder ett program i widescreen-format, så kommer boxen att göra en re-boot. Ibland går den tillbaka till senaste kanal som den kunde visa och i vissa falla hamnar den i en evighetsloop där det gäller att snabbt byta kanal innan den går ner igen.

Detta gäller bara om du måste ha S-Video ut på VCR-scarten, alltså! Det är något som jag måste. Om du inte har det behovet så slipper du problemet genom att ställa in VCR-scarten till PAL. Om man måste ha ut S-Video, så får man snällt ställa om till 4:3, antingen pan&scan, eller letterbox. Naturligvis gälller allt detta om du har widescreen-TV.

SAGEM är medvetna om detta problemet!!

Jag har talat med SAGEMs VD i Sverige. Det var ett bra samtal, och han var mycket tillmötesgående. Dock blev beskedet att det inte var sannolikt att en programuppdatering skulle komma för 1. det är fransmännen som bestämmer om det ska göras, och 2. det kostar för mycket att lägga ut en programuppdatering för ett "mindre" fel

p1s
2004-03-19, 18:01
mitt guldkort funkar inte på min sagem itd 632.... behöver jag funcard med slipstream ?