handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Jag körde winexplorerchriptet för comhem



hemlos
2004-02-01, 15:38
:idea:

Jag fick exp och mod för key 10 och 20 nu undrar jag om det finnes nån smart här som vet hur man får in dom i ett M-ll kort eller kanske nåt annat kort.

yougart
2004-02-01, 17:11
Vart hitta du scriptet och vad gör scriptet menar du?

hemlos
2004-02-01, 17:32
Vart hitta du scriptet och vad gör scriptet menar du?

På internat du vet...................

Som jag sa så får man ut mod och exp nycklarna ur kortet.

key 10 och 20 just nu.

http://crypto.ws/upload/index.php
slovak upload är ett tips.

Rattle
2004-02-01, 18:42
Ni bara tror att ni fått ut nycklarna, men icke! Hur kan ni övehuvudtaget överleva i riktiga livet med den godtrogna inställningen?????


/Rattle

arkad
2004-02-01, 18:51
Ja du, det finns ingen förklaring till det Rattle. Allmän naivitet och dumhet kanske?

kloan
2004-02-01, 18:58
Humle & Dumle är i farten igen

smack
2004-02-01, 19:12
istället för att bara klanka ner på alla förslag som presenteras här till försök att få ut nycklarna ur kortet kan du (Rattle) väl istället tala om hur man skall gå tillväga om det nu går överhuvudtaget. det har nu gått cirka 2 månader sedan comhem släckte ner alla piratkort, ingenting har hänt angående nya piratkort till comhem sedan dess. inte en millimeter närmare en lösning har vi kommit. du tycks sitta inne med en hel del avgörande kunskaper och information enligt min mening. jag är inte girig utan vill bara som så många andra på detta forum kunna se på lite gratis tv som vi kunde göra förr på den gamla goda tiden. eftersom vi inte lyckas klura ut det du vet kanske det är dax att ta bladet från munnen nu och hjälpa till och inte bara komma med spydiga kommentarer :cry: . du har kommit med små "ledtrådar" vilka vi är mycket tacksamma för, men dessa har till dagens datum inte resulterat i något genombrott.
detta är min åsikt på det hela. andra har kanske en annan uppfattning men jag vidhåller att det är till stor glädje för många om du kunde komma med avgörande information. hoppas inte detta inlägg väcker alltför heta känslor utan kan besvaras med normala tongångar.

Mvh. Smack :roll:

Rattle
2004-02-01, 19:19
Träning, träning och åter träning! Läsa, läsa och åter läsa!

Nu är det så att den/de personer som skulle någen gång i framtiden möjligen kunna knäcka Conax/Comhem inte skulle fråga om simpel information, utan istället skaffa sej denna information genom eget arbete. Om man överhuvudtaget tror att kommer ett enkelt skript rätt som det är på slovak upload så har man faktirkt ingen som helst chans!

Steg ett är att inse att det inte kommer nån publik information inom rimlig framtid, när man väl insett detta kan man börja arbeta på saken!

/Rattle
P.S Usch fy vad mycket skitsnack ifråm mej i denna post, förstår knappt mej själv ;)

Tommie
2004-02-01, 19:36
@Rattle förstår inte det här riktigt, menar du att du VET att detta inte funkar. Jag tror inte heller på det men låt folk pröva istället för att hela tiden säga att det inte går.

Det är möjligt att det inte kommer något public på länge men grejjen är att piraterna kommer ju inte ringa hem till varandra och säga "nu har jag lagt ut allt". Bättre då att pröva allt som ligger ute även om chanserna som sagt är små att man hittar något?

Var och en har rätt att ha en åsikt så även du men min gissning är att du är anställd på Com Hem med kunskap om detta och att du inte gillar det som sker härinne?

smack
2004-02-01, 19:39
-Rattle, ingen vettig människa här tror på publik information på någon slovakisk upload sida, däremot hoppas och tror vi på att det finns möjligheter att på nåt sätt läsa ur nycklarna på det nya kortet. däremot inte hur. och ingen tycks kunna tolka informationen som kommer ur det på rätt sätt. du har i nåt inlägg nämnt season interface, är det enda sättet eller finns det andra möjligheter? detta tycker du säkert tillhör allmänbildning, men jag är ingen expert det är därför jag frågar rakt ut och jag förväntar mig inget svar tillbaks men hursomhelt, bollen ligger hos dig nu.


Mvh. smack :roll:

Rattle
2004-02-01, 20:34
Ja, ett season-interface och ett phoenix-interface är ett måste. I programväg räcker det långt med wincardemu och winexplorer. En log ifrån wincardemu med känd nyckel på Canal Digital (satelit) ger väldigt mycket info. Det allra bästa sättet att lära är att själv skriva en emulator för conax (helst i C), då lär man sej enormt mycket.

/Rattle

smack
2004-02-01, 21:14
Tackar ödmjukast sålänge. :wink:

marcus6971
2004-02-01, 21:20
Ni bara tror att ni fått ut nycklarna, men icke! Hur kan ni övehuvudtaget överleva i riktiga livet med den godtrogna inställningen?????


/Rattle

Och Rattle fortsätter på sitt maraton med trevliga inlägg!!!!

smack
2004-02-01, 21:22
@marcus6971, har du inget vettigt att komma med angående comhem kan du skippa att komma med idiotiska inlägg! skärpning! :evil:

marcus6971
2004-02-01, 21:24
Ja, ett season-interface och ett phoenix-interface är ett måste. I programväg räcker det långt med wincardemu och winexplorer. En log ifrån wincardemu med känd nyckel på Canal Digital (satelit) ger väldigt mycket info. Det allra bästa sättet att lära är att själv skriva en emulator för conax (helst i C), då lär man sej enormt mycket.

/Rattle

men men var e ironin eller sarkasmen var det verkligen rattle som skrev det där! eller har nån hackat hans konto :lol:
tack för informationen rattle det var nog det trevligaste inlägget ja sett från dig på länge!!!!

kgb
2004-02-04, 18:37
har alla i de här forumet gått på samma charm kurs eller ,bara en fråga från en som undrar om vi inte är här för att lösa ett problem tillsammans eller om vi ska göra de på egen hand istället ,är inte så säker på att ja vill dela med mej om ja skulle ha nått som funkar till dom som är sådär otrevliga mot varandra ,,,,,en som kallar mej idiot ena dagen å sen nästa dag så ska han ha en massa nycklar av mej ,hmm,,,,,är de så svårt att vara trevlig med varandra ,,,,,

kronblom
2004-02-04, 19:41
Ja du KGB, håller alltigenom med dig.....typiskt svenskt skulle jag vilja säga, skulle man möta samma person på stan så skulle han vara f-n så trevlig.... :!:

Cap
2004-02-05, 00:42
Det är endå rätt roligt att läsa om alla som försöker knäcka hit och dit när dom egentligen inte har en aning om vad dom pysslar med :D

Om ni tror att man kan läsa av kortet med diverse script man hittar på nätet så kan ni lika gärna spela på lotto för ni har större chans där. Ni tror att ni hjälper till men det gör ni faktiskt inte. Att säga att man läst av mod och exp men inte fatta vad det betyder eller kunna tolka informationen gör ingen nytta. Fattar ni inte vad ni läser så har ni troligtvis inte läst rätt.

Man måste ha enormt mycket kunskaper för att lyckas läsa av kortet så varför inte låta proffsen testa istället. När det är knäckt så kommer vi få reda på det, va så säkra.

Jag säger inte att ni inte ska testa själva men gör det tyst. Den dagen ni lärt er vad ni läser, den dagen kan ni göra er hörda, förhoppningsvis med glada nyheter :)