handdator

Visa fullständig version : HJÄLP



harvo
2003-02-02, 17:18
:-( Någon som vet vad error receiving INS[0]=-1 betyder jag får det svaret när jag fösöker conaxwinemu. Har en shark mottagare, jag har ändrat bauden tills jag hålla på att bli tokig.

Smuggler
2003-02-03, 09:42
Har ditt kort rundade hörn? Annars kan du fila ner hörnen lite försiktigt.

Har du testat olika baudrate? Sök på t.ex www.stopstop.info eller www.zappafree.com efter inställningar för din box. OBS! Om du använder cam, så finns det olika baudrates för olika typer av cam.

Prova att starta om datorn, eller att dra interfacet ut och in.

Ditt kort kan behöva spänningsmatas. Har hört att man använder allt mellan 4,5 och 9V.

Om du kör Windows-versionen kan du behöva öka farten på din comport till 115200

I värsta fall kan ditt season vara trasigt.

harvo
2003-02-05, 18:57
Oj du kan alla tricks men tyvärr jag har kört allt utom runda hörnen på kortet. Det tror jag inte på för mitt interface ser exat likadant ut som ett vanligt kort. men jag har ett gammalt interface som inte behöver spänning för att fungera. I stället för en IC som behöver mer spänning har jag tre transistorer. Har prövat kortet på FORCE fungerar bra men på min SHARK skiter det sig? Har hört att INS[0]=-1 betyder att det är problem med kontakten mellan datorn och mottagaren, funderar på att köpa ett nytt interface. Men dom är väl restnoterade överallt.
/Harvo

Nemo
2003-02-12, 18:29
Fick hem SI (SAT.nu) häromdan hade ett sedan förut men skaffade utan logg, det du skriver har jag med båda korten så det skiljer inte ngt.
Tror att det är att den inte har kodat av, men jag vet inte.
det försvinner ju när man får bild.