handdator

Visa fullständig version : Orginalkortets utbud?



Stimo
2003-02-02, 19:59
Hej

Måste orginalkortet man läser av ha fult utbud för att man ska få fullt utbud på piratkortet? Med andra ord får du bara de utbudet de kortet du läser av har?

/N

2003-02-02, 20:48
Inlägg raderat.

Blade
2003-02-02, 21:54
Jag har testat MKExtract på ett originalkort utan abbonemang på C+,
och därefter använt Morphex 3.1 för att skapa filer till Guldkort (Geo34).
Kortet autouppdaterar alla kanaler förutom C+. Med Remote fungerar även C+. Frågan är om C+ kommer att försvinna vid nästa omkodning, medan de andra kanalerna finns kvar genom AU ? För C+ kan väl inte vara AU nu ?

Därefter provade jag att gå in i hexfilen och lägga till nyckel 0B.
Det var bara den som var tom. Jag lade in allt på ett nytt kort.
Då fungerade kortet direkt, både C+ och övriga kanaler utan någon fördröjning alls ? Hur kan kanalerna komma direkt, är kortet inte AU på de vanliga kanalerna ? C+ hade ju en annan provider än de övriga säger ju Spock ? Kommer alla kanaler att lägga av vid nästa omkodning, eller bara C+ ? Eller finns det en chans att kortet klarar av AU även på C+ ?

Tacksam för svar

2003-02-02, 22:11
Inlägg raderat.

Blade
2003-02-03, 21:09
Tack Spock för dina mycket seriösa svar ! :lol:

Det blir till att leta reda på ett originalkort med C+ på...
Eller så får det bli RU på C+ numera, det går ju bra det också.

En sista fråga bara. Om innehavaren av originalkortet säger upp abbonemanget på C+, eller på alltihop, vad händer då ? :?

Mvh

Blade

2003-02-03, 21:55
Inlägg raderat.

Blade
2003-02-04, 13:25
Tack Spock, du har ju järnkoll på detta !

Du platsar ju lätt i "The ComHitCrew", eller hur Xx-ray ?

Mvh

Blade

bängan
2003-02-05, 21:15
Spock , när du skriver att det går att läsa ut övriga PPUA i den kortgrupp (256 st) som man tillhör menar du då t.ex. loggfilen från MK Extract?
Jag har kollat lite på den men kan inte få ut nåt vettigt , har du tips?

Så har jag en fundering på hur man kan gå runt den här nya UA uppdateringen av C+ , borde det inte funka om jag skaffar ett fullt abonnemang inkl. C+ , bränner några kort från det och ger till mina bröder och så delar vi på kostnaden? Bekymmersfritt och låg kostnad , eller?

Johan
2003-02-05, 21:28
jag tror han menar log från wallbanger

ja det ska funka.