handdator

Visa fullständig version : Lite fakta om Videoguard - Nolltolerans...



codehunter
2004-02-05, 21:51
Det snackas för mycket skit här tycker jag, för det första så lär inte Videoguard bli knäckt på ett bra tag, anledning?

1. Dom har ca 500st som jobbar med utveckling o forskning
2. Stoppar man in ett nytt viasatkort så funkar mottagaren bara för det kortet
3. Dom har fd. pirater som hjälper dom med piratåtgärder
4. Knäcker man viasats system så kan dom byta lika lätt som det kom dit eftersom man inte knäcker huvudsystemet.
Många bolag hyr av NDS som sköter Videoguard och alla har olika system som dom kör på, inte likdant som det har varit förut med viaccess etc.
5. Det har inte funnits ett fungerande piratkort på Videoguard i England sen 1997...
6. Sen är frågan hur man gör piratkort för nåt kort som egentligen inte existerar? Eftersom Viasat skickar ut signaler till boxen när man tecknar guld och silver abonnemang, inte kort.
Kort får man bara vid tecknade av Baspaketet.

Hur vet jag detta som?

Läs nya numret av tidningen Rateko + att jag har gjort egna efterforskningar.

Jag orkar inte bry mig i spekulationer längre, därför har jag tecknade jag ett guldabonnemang innan höjningen 1 Februari.

Lycka till ni som envisas om att det kommer att finnas piratkort inom kort :shock:

codehunter
2004-02-05, 21:56
Ni kan läsa mer själva här om ni vill...

http://www.rateko.se/index.php3?use=publisher&cmd=view&id=504

LillTroll
2004-02-05, 23:16
he he, bra talat, blir det inte slut på spekulationerna nu så vette fan vad vi ska ta oss till.

LOL LOL LOL

fagerhultarn
2004-02-06, 07:01
Du får det hela att låta helt omöjligt!! Varför skall man då lägga ner energi
på att söka areor hos UCS ? Jag är positiv till att en lösning kommer...tror inte att UCS jobbar på något som inte går att lösa inom en hyfsat snar framtid.

csan
2004-02-06, 07:19
Varför skall man då lägga ner energi
på att söka areor hos UCS ? Jag är positiv till att en lösning kommer...tror inte att UCS jobbar på något som inte går att lösa inom en hyfsat snar framtid.

Bra fråga - har ställt den själv...........

codehunter
2004-02-06, 14:28
Jag säger inte att det är helt omöjligt men risken att det kommer att finnas fungerande kort under längre tid inom 1 år tror jag blir svårt...viaccess knäcktes på runt 6mån när det kom 2000 och det är betydligt lättare system jämfört med Videoguard.
Åtminstånde mindre avancerat...
Däremot tror jag att det kommer att komma en fungerande lösning framöver och det ställer jag mig positivt till men tills dess kör jag lagligt, det är det fanimej värt! :twisted:
Beröm och ära ska dom ha som knäcker det iallafall 8)

trollhattan
2004-02-06, 14:31
När man söker Areor hos UCS så söker man INTE gör NDS Videoguard utan för Viaccess 2 (Systemet som boxer kommer att använda) !

sarik
2004-02-06, 21:34
Hej :idea: jag tror att det går att se det alla på ett ICA kort så smarning öm.

csan
2004-02-06, 21:36
Hej :idea: jag tror att det går att se det alla på ett ICA kort så smarning öm.

För många pilsner ...eller ?

sarik
2004-02-06, 21:50
Hej! nej helt nykter dricker ej i samband med forum.

Evex
2004-02-07, 08:51
rätterlse via sänder vist ut kort ! när du tar ett abb så får du inget kort utan via skickar hem ett till dej!!

Stiffe
2004-02-07, 09:21
2. Stoppar man in ett nytt viasatkort så funkar mottagaren bara för det kortet

det är ju dumt om kortet slutade fungera...då måste man ha ny box :?

Johan
2004-02-07, 13:11
2. Stoppar man in ett nytt viasatkort så funkar mottagaren bara för det kortet

det är ju dumt om kortet slutade fungera...då måste man ha ny box :?

Det är tvärtom. Dvs att kortet bara funkar i den mottagaren.

Stiffe
2004-02-07, 15:44
2. Stoppar man in ett nytt viasatkort så funkar mottagaren bara för det kortet

det är ju dumt om kortet slutade fungera...då måste man ha ny box :?

Det är tvärtom. Dvs att kortet bara funkar i den mottagaren.

på det viset :smile:

deas
2004-02-08, 10:13
Men om nu kortet bara fungerar med just den mottagaren som det är aktiverat på så måste mottagaren skriva in sitt serienummer eller något liknande på kortet... Vilket i sin tur resulterar i att man (om man nu lyckas läsa av och programmera all info från de nya korten till ett piratkort) helt enkelt kan byta ut detta till någon form av nyckel som blir som en multinyckel...

T.ex. att man bytar ut 06571355984521097621 till ********************

Detta funkar ju endast i teorin men det borde fungera på något sätt i verkligeheten...

Mr.F
2004-02-09, 21:42
http://www.biohemma.nu/filer/viasatinforvideoguard-1-04.pdf
//mvh

frejac
2004-02-10, 08:20
Mjukvaran i boxen är avpassad för det system man vill titta på, så man måste ha Viasat-anpassade mjukvaror i boxarna för att se på Viasat. tex.

Fast det kanske var det du menade med punkt 2?

codehunter
2004-02-10, 20:44
Du kan tydligen inte använda kortet i någon annan box än den du satt in kortet i först som jag har fattat det.

lacrits68
2004-02-29, 16:19
"" Operativ säkerhet – att man kan uppdatera systemet samt spåra intrång"" hur i h...te kan man spåra nåt som inte skickar ut nåt????
tänkte på att mottagaren e ju en passiv manik...