handdator

Visa fullständig version : Hur får jag ett nytt ViaSat AU/Remote kort som funkar?



Patrik.E
2003-02-04, 20:37
Viasat ökar säkerheten i utsändningarna
Viasat har nyligen ökat säkerheten i utsändningen av kanalerna som ingår i Viasats paket. Förändringen innebär att ett stort antal av de s k piratkorten kommer att slås ut samt att Viasat kommer att få kunskap om vilka specifika kort som används för att göra piratkort. Viasat kommer genom detta att ha betydligt bättre möjligheter att vidta legala åtgärder mot de personer som tillverkar och sprider piratkort.

Om du är Viasatkund och nyligen har drabbats av svart bild i din TV ber vi dig först kontrollera att din senaste Viasatfaktura är betald. Om du har betalt din faktura och ändå har svart bild, vänligen ställ din mottagare på TV3 Sverige och vänta i 30 minuter (utan att byta kanal). Om bilden fortfarande är svart, kontakta Viasat Kundservice på
tfn 08-52 20 00 00.


Hur skall man göra nu för att få ett ViaSat AU/Remote igen.

Skall man lägga in fler providers, MK eller vad??? :-(

hejhopp
2003-02-04, 20:43
hitta någon med ett guld abb och extrahera provider.txt från det kortet

Patrik.E
2003-02-04, 20:45
:lol:

$k8ir8
2003-02-04, 22:23
En liten fundering bara: hur hade de tänkt beté sig för att "få kunskap om vilka specifika kort som används för att göra piratkort"?

Johan
2003-02-04, 22:25
Det är nog bara nåt dom skriver så det ska låta bra.

mackebull
2003-02-05, 16:09
hej är ny på sidan men har samma prpblem som ni.via har dött uttom 3.ztv,dr och några andra kanaler.tv1000,cinema m.m har försvunnit har läst av kort innan med guld abonumang.Finns det någon sett att åtgärda problemet??
eftersom jag läst av med morphex så har jag ju redan mk 5 i fff400.

är väldigt tacksam för svar...

Johan
2003-02-05, 17:40
funkar kortet du läste av fortfarande?

kunta kinte
2003-02-05, 17:45
:cry: Provade att göra ny fil av Guldabbonemang men det funkar inte som hejhopp trodde.

Johan
2003-02-05, 18:20
har du gjort filerna med morphex? vilka inställningar isf?

frjo78
2003-02-05, 19:09
måste man läsa av orginalkortet på nytt?? det fungerar inte med en avläsning gjord för några månader sedan??

esso
2003-02-05, 19:38
måste man läsa av orginalkortet på nytt?? det fungerar inte med en avläsning gjord för några månader sedan??

Du måste läsa av kortet då exv. TV1000 funkar. Om du har ett giltigt kort
och kan göra det, kan du få hjälp om du skickar provider.txt till mig.
Mvh//esso

2003-02-05, 19:55
hej jag har läst av ett guld ab.gjort filerna i morphex.har kvar providern kommer inte i håg inställningarna så här på rak arm.vet att jag har gjort till boxer med både ppua och ett med bara mk`s.
e det någon som vill hjälpa mig ,bara en liten vink åt rätt håll har inte en susning vad jag ska ta mig till.
Det värkar som folk är intresserade av mina provider.txt har en providertext på ett kort som endast radio,satellitnissar som säljer sådant får(vet ej om det hjälper mig,men vem vet).

tackar för all hjälp jag kan få.

mvh mackebull

kunta kinte
2003-02-05, 19:59
:D Kollade upp inställningarna och upptäckte att MorphHex var ver2.4 så jag bytte till 3.1 och provade igen och då funkade det. Tack JohanF