handdator

Visa fullständig version : Nya kanaler i comhem



TheVaran
2003-02-04, 23:23
TV4 plus startar snart. Har vi tur kommer Disney Channel till comhem. Annars ser det rätt mörkt ut med nya kanaler i nätet, trots att comhem för bara några år sedan lovade 200 kanaler.

8) Tänkte därför kolla vad ni tycker om comhems utbud. Vilka kanaler skulle du vilja tillkom i utbudet? Och vilka borde kanske tas bort?

Själv saknar jag MTV/VH-1s temakanaler:
*VH-1 Classic
*MTV Base (Hiphop r'n'b)
*MTV Dance

För mig skulle dom gärna få ta bort Eurosport News som är riktigt ruttet. Sky Sports News hade varit betydligt bättre.

MIFF
2003-02-04, 23:55
Har fortfarande inte fattat varför i hela h*vette dom inte sänder 3:an 4:an 5:an MTV & Z-TV digitalt för? :evil: Det har högsta prio hos mig iaf.

pepzi
2003-02-05, 05:39
yeeah, disney channel *högsta prioritet* 8) e så j*la trött på cartoon network.. de där programmet dom visar på nätterna e totalt värdelöst :evil: karusellen.. heh :twisted:

hejhopp
2003-02-05, 06:10
jag vill se tysk hårdporr :shock: :shock:
:lol:

pepzi
2003-02-05, 07:39
jaa, tysk hårdporr och disney channel låter bra.. gärna samtidigt :D

frozen
2003-02-05, 08:32
"VH-1 Classic"
"Disney Channel" och fler
"Sky" kanaler (såvida det e möjligt) är välkommet hos mig :!:

TheVaran
2003-02-05, 22:46
Fler Sky-kanaler från England blir det knappast, upphovsrätten stoppar. Synd att dom inte ens får köra Sky Sports News. Däremot ryktas det att Sky skulle kunna vara en potentiell köpare av nordiska Canal+.

Jag tror att Pepzi får nöja sig med Cartoon Network, om Disney kommer i comhem blir sändningstiederna 06-22.

Jag skulle också vilja se en Comedy Central eller Comedy Channel i Sverige/Europa!

LPmannen
2003-02-06, 12:35
vill jag ha i comhem...

Johan
2003-02-06, 12:37
ticket är ju inte ens nåt att ha. dom visar på 8 kanaler och 3 är porr och 2 visar samma film så det går bara 4 filmer åt gången.

Kevlarsoul
2003-02-06, 14:03
Som MIFF nämnde så sänder inte TV3, TV4, 5:an osv. inte digitalt, än, så det känns som en hög prioritet.
Annars vore det väl trevligt om ComHem började köra porr på PPV som Viasat kör samt den så kallade "Disney Channel'n".

Förövrigt så är jag ganska nöjd och hinner iaf inte se allting :wink:
Over'N'Out
- Kinky

Johan
2003-02-06, 14:29
Går det inte porr så det räcker efter kl 12?

Kevlarsoul
2003-02-06, 15:17
Nu var ju frågan vad var och en tyckte, och jag tycker inte alls att det skulle göra någonting om man hade porr på PPV'n.
Dessutom anpassar sig ju inte "porr-suget" efter tv-tablån, tyvärr.

- Kinky Boy

TheVaran
2003-02-06, 17:58
comhem hade PPV Porr i samarbete med Max för några år sedan. Tjänsten varade bara i några veckor. Det blev stort rabalder i tidningarna eftersom statliga Telia gorde pengar på porr i samarbete med Max. Porren försvann fort.

Sedan har PRIVATE en 24-timmarskanal som finns i många nät ute i Europa, bl a Danmark kolla www.kabeltv.dk

:cry: Gissningsvis blir det både porr och nytt boxsystem till comhem under våren när Telia ska sälja företaget.

Kevlarsoul
2003-02-06, 18:57
TheVaran > Där ser man, det visste jag faktiskt inte! Tråkigt dock att ComHem (Telia) vek sig för pressen.

Så, är det bestämt nu att ComHem säljs till våren? I och för sig tror jag nog att det kan gynna oss, delvis. Telia har ju en förmåga att inte vara säskilt kundvänliga. Om dom nu skulle byta system och krongla vilket jag i och för sig tvivlar på så kan dom se till att ge oss mer jobb i framtiden.
Fotnot, givetvis lär ComHem byta system, men kanske inte inom det snärmaste året. Fast vad vet jag (?).

- Kinky Boy

TheVaran
2003-02-06, 19:58
Att comhem säljs hör samman med att Telia gått samman med finska Sonera. För att upprätthålla konkurrensen på området har företaget gått med på att sälja t ex kabel-tv-verksamheten (comhem) och Telias mobilnät i Finland. Detta märks bl a genom att Telias portal comhem.se flyttats till Telias sajt istället.

Vad som händer med comhem beror på den nya ägaren. Vad det gäller boxarna ska man komma ihåg att Comhem uppmanat folk att köpa boxar. Dom kunderna lär inte bli alltför glada om deras boxar blir obrukbara. Vi får väl se.

Kevlarsoul
2003-02-06, 20:19
Nej, om boxarna blir obrukbara lär man inte bli särskilt glad.
Dock brukar saker som dessa ha en förmåga att dra ut på tiden, vilket jag tror att det här också kan göra.
Så det är bara att hålla tummarna att allting flyter på som det gör nu, ett tag till fram över i alla fall!

Nu vart diskussionen mellan mig och TheVaran lite "offtopic". Jag ber och ursäkt och hoppas ni har överseende med det :wink:

S@ndstorm
2003-02-14, 19:25
Jag skulle vilja ha fler kanaler från usa t ex "The Golf Channel" och som någon annan sa "Comedy Central" även "HGTV" och "Food Network"...

_age_
2003-02-14, 21:10
Att

Vad som händer med comhem beror på den nya ägaren. Vad det gäller boxarna ska man komma ihåg att Comhem uppmanat folk att köpa boxar. Dom kunderna lär inte bli alltför glada om deras boxar blir obrukbara. Vi får väl se.

Comhem har väl aldrig sagt att man ska köpa boxarna...



Kanaler jag vill se är Foxsport Europe, DR2, NRK 2 bland annat

Johan
2003-02-14, 21:17
Va det inte så det gick till med macab boxarna?

_age_
2003-02-14, 21:35
Va det inte så det gick till med macab boxarna?

nja jag betalar allt för min, men jag ska fortsätta göra det, 200 kr för att få en massa kanaler är inte så farligt.. om man ser till alla filmer, sport mm, då är det bra att comhem får in lite pengar, därimot funderar jag på en box till så man kan se på en och spela in från den andra..

Johan
2003-02-15, 11:24
Ok men man KUNDE iaf köpa dom i början för det vet jag folk som gjort.

TheVaran
2003-02-16, 13:59
S@ndstrom, vad är HGTV?!?

Dom andra kanalerna du räknar upp finns tyvärr bara i USA, inte i Europa. Comedy Central kan man alltid drömma om i Europeisk version. (Nya TV4plus ska förresten sända Conan 0'Brien från NBC/Comedy Central).

Fox Sports tror jag inte heller har rättigheter för Norden, bara Öst-Europa och Mellanöstern. kolla www.foxsportseurope.com så ser du. Nyhetskanalen Fox News borde comhem dock kunna pressa in. Även ESPN finns i Israel och mellanöstern.

Och istället för NRK2 och DR2 föredrar jag TV2 Norge och TV2 Danmark som är betydligt större (deras motsvarigheter till sv TV4) och roligare.

TheVaran
2003-02-16, 14:13
JohanF och _age_

Under dom första åren fanns inga hyrboxar till comhem. Telia uppmanade alla att köpa en Macab/Sagembox i t ex Telia-butiken, visserligen subventionerade när man bokade abonnemang för ett år, men dom kostade åtminstone 2.000 spänn. Köpkonceptet gick dock inte lysnade så hyrboxar kom efter några år.

Årsskiftet 2001/2002 slutade comhem sälja boxar med uppmaningen att man skulle hyra istället. Men nog sitter det några 10.000 kunder därute med köpboxar från comhem.

Intressant problem för comhem att lösa nu när dom ska säljas av Telia.

nikgusta
2003-04-13, 21:43
Att comhem säljs hör samman med att Telia gått samman med finska Sonera. För att upprätthålla konkurrensen på området har företaget gått med på att sälja t ex kabel-tv-verksamheten (comhem) och Telias mobilnät i Finland. Detta märks bl a genom att Telias portal comhem.se flyttats till Telias sajt istället.

Vad som händer med comhem beror på den nya ägaren. Vad det gäller boxarna ska man komma ihåg att Comhem uppmanat folk att köpa boxar. Dom kunderna lär inte bli alltför glada om deras boxar blir obrukbara. Vi får väl se.

Läste i Aftonbladet igår att ComHem blivit uppköpta av Wallenberg koncernen.

Bo
2003-04-14, 00:45
engelska kanalen bravo.... den vore najs.. å channel 4.....

aerogel
2003-04-14, 20:54
ÄLSKAR att flippa på digital TV när jag är i USA...

där hittar man bla ett guldkorn som VM i ätning..

Sen hade dom nån kanal med en Japansk kock som lagar mat samtidigt som det är amerikanska kommentatorer.. typ 0200 på natten..

GO USA! :)

TheVaran
2003-04-17, 14:38
I England har en ny kanal kommit som bara sänder amerikansk sport (NFL, NBA, PGA, NHL etc.) dygnet runt, NASN - North American Sports Network. Den skulle vara kul men upphovsrätten gör att den troligtvis inte får sändas utanför UK.

Sedan finns ju Sky Sports News som är en systerkanal till Sky News men med sportnytt (som man förstår av namnet). Den skulle vara intressant men upphovsrätten är troligtvis problem även här.

Förresten, det var någon som frågade om en matkanal. BBC Food heter en ny kanal som lanseras på canal digital. Kanske kommer även på com hem.

Snouser
2004-01-01, 16:18
I England har en ny kanal kommit som bara sänder amerikansk sport (NFL, NBA, PGA, NHL etc.) dygnet runt, NASN - North American Sports Network. Den skulle vara kul men upphovsrätten gör att den troligtvis inte får sändas utanför UK.

Sedan finns ju Sky Sports News som är en systerkanal till Sky News men med sportnytt (som man förstår av namnet). Den skulle vara intressant men upphovsrätten är troligtvis problem även här.

Förresten, det var någon som frågade om en matkanal. BBC Food heter en ny kanal som lanseras på canal digital. Kanske kommer även på com hem.


Vilken frekvens ligger denna kanal på (NASN)?
Vilket krypterings system andsvänder dom (viacces,conax)?
Går den att få in den kanalaen i Sverige?


MVH Linus

flodis79
2004-01-01, 19:25
Förstår inte alla inlägg om önskningar om Disney Channel! Kanalen finns ju redan ;) Inget att drömma om...

T-bird
2004-01-01, 20:01
@flodis79

Häng med lite :D
Dom har dammat av en tråd som nästan är ett år gammal :lol:

Donkey Punch
2004-01-02, 17:25
Nu var ju frågan vad var och en tyckte, och jag tycker inte alls att det skulle göra någonting om man hade porr på PPV'n.
Dessutom anpassar sig ju inte "porr-suget" efter tv-tablån, tyvärr.

- Kinky Boy

Haha, den här killen skäms verkligen inte för nåt. Han får det att låta som världens mest naturliga sak.

marcus6971
2004-01-02, 22:46
Nu var ju frågan vad var och en tyckte, och jag tycker inte alls att det skulle göra någonting om man hade porr på PPV'n.
Dessutom anpassar sig ju inte "porr-suget" efter tv-tablån, tyvärr.

- Kinky Boy

Haha, den här killen skäms verkligen inte för nåt. Han får det att låta som världens mest naturliga sak.

men e det så onaturligt då tycker du!! Skönt med människor som vågar säga det som andra bara tänker!!!!! :twisted:

Donkey Punch
2004-01-05, 18:24
Nej, verkligen inte. Jag tyckte bara att det såg skojigt ut när han talade om det så öppet.

Taha
2009-07-16, 15:18
Jag vill ha The Food Network

Jan_Bananberg
2009-08-24, 21:09
Skulle vilja ha en kanal som visar schack, shogi och go tävlingar.