handdator

Visa fullständig version : PiratkortNU upphör tydligen ?



ramula
2004-02-17, 12:21
Hej!
Jag är ny medlem, hittade detta för bara några dagar sedan. Jag kör med NOKIA 9802S samt Viasat originalkort öppnat av PiratkortNU. I den andra öppningen har jag CONAX modul med ett idag värdelöst kort från samma leverantör. Jag läste på http://hem.passagen.se/guestbook/n.e.s.html
följande idag:
Hej alla glada Tv-tittare! Här kommer lite schysst info från PiratkortNU: * Som många av er säkert förstått så har TV-bolagen infört en ny mycket svårforcerad teknik. Comhem har bytt till Viasat tunnellerad i Conax, Canal Digital har börjat ändra sina nycklar mycket frekvent, Boxer byter snart system, etc. * Tyvärr har detta medfört att vi inte längre klarar att knäcka några kort som tidigareoch vi har därför beslutat att idag lägga ned vår verksamhet.* Det känns lika svårt för oss som för er.* Vi är väl medvetna om att vi har lurat många kunder genom åren, men det har tyvärr varit nödvändigt för att klara vårt kassaflöde. Men vi vet också att vi haft en del kunder som varit nöjda. * Tack för oss och lycka till allesammans! MVH Team PiratkortNU

Det är väl lika bra det. Det har varit mycket strul med dem. Vi får se nu hur länge Viasatkortet hänger med. Det funkar förresten inte på TICKET, men det är väl inte så ovanligt. Tydligen går det att tillverka korten själv.
Jag är glad att det finns ett forum som detta. För som någon sagt om dessa kanalbolag tog en avgift på säj 99:- i månaden så skulle korten försvinna, men nu är det som det är. Jag har läst runt i spalterna och kommit fram till att prylarna kan man skicka efter från Danmark. Tyvärr är det lite rörigt när man som jag är novis.
Om jag nu vill fixa mej ett CanalDigitalkort och senare också ett Visatkort, vilken programmerare/brännare är den bästa och mest flexibla? Vilka kort är de bästa till respektive? Tackasam för svar.

braindead
2004-02-17, 16:44
Det var en god nyhet slipper man se något mer av dom där skumraskarna något mer :D

T-bird
2004-02-17, 16:50
Som ny medlem så rekommenderar jag att du läser igenom dom få regler vi har. Då ser du att ALLA diskussioner om kommersiella kort är förbjudna.

Dina andra frågor är redan besvarade massvis med gånger så SÖK informationen själv.

Är det sedan nått du inte förstår så kom med frågor då

ramula
2004-02-18, 14:06
Hej!

Jag läste reglerna noga innan, och kan inte på något vis få det till att jag överhuvudtaget ens nuddade gränsen för vad som är tillåtet. Jag uttryckte ett stilla konstaterande att ja, nu verkar det som om de har lagt av... PUH va skönt. Inga fler blir lurade av dessa.

INGEN ANNONSERING/FÖRFRÅGNING AV PIRATKORT ÄR TILLÅTET, OMEDELBAR AVSTÄNGNING OM SÅ SKER!


mVH Ramula :smile:

Gösta
2004-02-18, 21:57
Jag köpte för ca en månad sedan en MP3.5 USB från www.adteknik.se och både guldkort och funcard från www.chipcardstore.com Det har fungerat klockrent, inga som helst problem att få ett fungerande viasatkort. Samt snabba leveranser. Tror det tog 4 dagar från det jag beställde tills allt fanns att hämta ut på posten.

MP3.5 är vad jag förstått den vanligaste brännaren hos folket här. Den verkar dessutom klara det mesta. Den enda fördelen USB-versionen har över den seriella vad jag kan se är att den klarar sig utan extern spänningskälla.

ramula
2004-02-18, 22:15
Hej Gösta!

Klockren enkel information. Har du testat något på CD?
Mvh Ramula

elvings
2004-02-18, 22:18
Jag köpte för ca en månad sedan en MP3.5 USB från www.adteknik.se och både guldkort och funcard från www.chipcardstore.com Det har fungerat klockrent, inga som helst problem att få ett fungerande viasatkort. Samt snabba leveranser. Tror det tog 4 dagar från det jag beställde tills allt fanns att hämta ut på posten.

MP3.5 är vad jag förstått den vanligaste brännaren hos folket här. Den verkar dessutom klara det mesta. Den enda fördelen USB-versionen har över den seriella vad jag kan se är att den klarar sig utan extern spänningskälla.

Fast den externa spänningskällan är ett vanligt 9volts batteri som håller över ett år och sätts på brännaren i där för avsedd plats.
En nackdel med usbvarianten är väl dock att den är känslig för vilken version av brännarprogram du måste ha för att bränna MII,BC,Titanium.
I övrigt är mp3.5 i princip oslagbar. Likvärdiga finnes men inte bättre vad jag vet.