handdator

Visa fullständig version : Dator med DVB-C-kort



janbananfan
2004-02-17, 15:45
Hallå!

Finns det någon som vet om Cardsharing fungerar med VDR?

Jag vill bygga en DVB-C-box som kan ta emot flera krypterade kanaler samtidigt med bara ett abonnemang (har inte studerat COMHEMs villkor i detalj, men det borde vara tillåtet med tanke på att det finns motsvarande funktioner på satellitmottagare). Eftersom ett abonnemang innebär att man bara har ett COMHEM-kort, behövs bara ett CI-kort med CAM. Detta CI-kort kan jag tydligen bara ansluta till ett premium-kort (Technotrends benämning) och då får man ju liksom mpeg2-avkodning i hårdvara på köpet.

Nu till min fråga: Kan jag komplettera denna uppsättning med billiga DVB-C-kort för att på så sätt kunna bygga min drömbox eller är de billiga helt oanvändbara nu när COMHEM bytt kryptering? Jag tycker att det borde gå att använda Cardsharing internt i burken för att ge båda DVB-korten access till samma COMHEM-kort, men går detta i VDR eller något annat bra program (i så fall vilket)?

I satellit-världen skulle väl detta fungera med bara ett DVB-S-kort under förutsättning att kanalerna ligger på samma transponder, men vad jag har förstått är det inte lika smidigt i kabel-fallet...