handdator

Visa fullständig version : Phoenix - läge ...problem...!



astrom9
2002-11-20, 19:52
Har en prog. 3.5....och Comhem org.-kort....men kan ej med hjälp av ViaFM och MKextract....lyckas ej...
Vet inte om det e fel på Phoenix-läge.......har försökt med Multiprog0.6... och .. 0.7 ..och ..0.81..och...Elvis.....
Vad e fel.?...MKExtract...går aldrig igång bara ett felmeddelande.

hjälp...

Hoqqe
2002-11-20, 20:05
Kör du med batteri eller adapter?
För kör man på batteri så kan det vara att den inte får tillräckligt med ström.

astrom9
2002-11-20, 20:09
jag kör med batteri.......men lampan bara blinkar hela jävla tiden....aldrig lyser det konstant........

Hoqqe
2002-11-20, 20:46
Kan vara läga att byta batteri då..

Jabbata
2002-11-20, 23:11
Kör du med en Dell bärbar ?

astrom9
2002-11-21, 09:09
ja....Latitude c600....ska uppdatera min bios......har fått det tipset....

batteriet e det inget fel på...... :wink:

Jabbata
2002-11-21, 10:04
Har själv haft det problemet men kan dela med mig av en enkel lösning.
Anslut Mp3.5 till en USB<->Serial adapter, det funkar direkt.
En adapter kostar visserligen runt 300kr men kan det kanske vara värt om man inte vill/kan tillverka en själv.

En billigare lösning är om man stänger av ACPI-funktionen i enhetshanteraren och blir utan en del funktioner bla vissa energisparfunktioner. kontrollpanelen/systemegenskaper/enhetshanteraren klicka på dator, där under finns ACPI uniprocessor (i alla fall på min, kan säkert skilja på olika modeller)
Här valde jag standardprocessor istället och då fungerade Phoenix, men då kunde jag inte välja tillbaka ACPI uniprocessor utan fick kopiera dit den från originalskivan.
krångligt och inte blev det bra heller så jag testade med en lånad USB-kabel och det blev mycket bättre.


En lösning till :

MP07 och ViaFM 1.06.
Starta båda programmen.
Placera ViaFM till vänster och MP07 till höger på skrivbordet.
Centrera rutorna så att du får Connexion ( ViaFM ) och spänning Till, Från och Phoenix knapparna ( MP07 ) så nära varandra som möjligt.
Klicka på spänning Till och sen på Phoenix. Där efter så har du ca 1 s på dig och klicka på Connexion.
:D

astrom9
2002-11-26, 09:14
Ska testa det .....tack så mycket.........
hej på dig.... :D

savbrink
2002-11-27, 14:16
Varför inte bara köpa en adapter? Jag hittade en som jag kopplade genom en vanlig sladdströmbrytare och kunde då växla så att spänningen hamnade rätt på kontakten. Det är även praktiskt att kunna stänga av prog. så att den inte står och lyser eller när man ska bryta phonix läget.

astrom9
2002-11-30, 11:30
Jabbata....den andra lösningen gick fint...,, :D

den med att sätta de båda programmen bredvid varandra....hur fint som helst...

tackar tackar......