handdator

Visa fullständig version : comhembox Macab dcb eller Shark cdtv 410?



stinger32
2003-02-06, 07:12
Är det någon som är insatt i boxar och kan säga om det är några fördelar att köpa en Shark (Xsat) framför Macab dcb 101? Är den snabbare? finns det fler saker i den? fungerar den klockrent med GK? är den mer med i framtiden om dom ändrar någonting?

Kevlarsoul
2003-02-06, 14:27
Några nackdelar jag har hört talas om på Shark (Xsat) boxen är bl.a. att den inte gillar alla kort, och att det då inte ska fungera att trycka in nya koder. Jag har även hört att "ComHem guiden" upphör att fungera, mer än så vet jag inte.

Fördelar med Macab boxen är väl att ComHem själva valt att använda den till sin digital-tv, det är alltså den som har hyrts ut till kunder. Boxen skall vara fint anpassad till ComHem's system så den inte ska strula, förövrigt står det numera Sagem på boxarna.

- Kinky Boy

kanalen
2003-02-23, 18:00
Jag kör med shark, guldkort och det går att fjärra hur bra som helst. Enda nackdelen med sharken är att den "tappar" svensk text på en del kanaler, men det är bara att trycka "audio" 2ggr välja odefinierad och ok sen rullar det på! :mrgreen:

TheVaran
2003-02-23, 18:44
Jag skulle ligga lågt vad det gäller att köpa ny utrustning. Viasat ska byta till videoguard under det andra eller tredje kvartalet. Troligtvis följer comhem efter, nu när dom snart har nya ägare.

Jonta
2003-02-25, 15:03
:D
Har en Humax 5100 C fungerar perfekt med allt men innan man inhandlar en sådan kolla om det ingår en CA modul (kostar ca 1000:- i sverige)