handdator

Visa fullständig version : Ingen åtkomst till viaaccess.



Captain Acid
2004-03-02, 02:41
Så står det på skärmen.

Jag får ingen åtkomst till viaaccess. (WTF???)
Först tog jag ut kortet och satte i det igen. inget hände.

Trodde det skulle funka om jag uppgraderade mjukvaran
men det hände ingenting.

Please help. Jag är ny i detta område och kan ingenting.

Jag har en Thomson DTI2000

scorpio66
2004-03-02, 08:47
Hmm, fungerade det innan??
Du har inte vänt kortet fel? jag har också en DTI2000 och den fungerade
efter upgraderingen.

Captain Acid
2004-03-02, 21:02
nu brakade hela skiten samman och man kan inte se nåt.

jag får gå och byta den i morrn. :(

soos
2004-03-03, 15:54
Så står det på skärmen.

Jag får ingen åtkomst till viaaccess. (WTF???)
Först tog jag ut kortet och satte i det igen. inget hände.

Trodde det skulle funka om jag uppgraderade mjukvaran
men det hände ingenting.

Please help. Jag är ny i detta område och kan ingenting.

Jag har en Thomson DTI2000

Jag har samma box (Thomson DTI2000) och får upp samma irriterande meddelande då och då medan jag tittar på tv. Jag får in alla kanaler, men att den rutan kommer upp gör ju upplevelsen minst sagt enerverande!

Är det något man kan fixa, eller får man ta det? Har en sagembox som jag testat samma kort i utan några problem! Vad gör jag, är det fel på boxen eller på mig?

scorpio66
2004-03-03, 21:37
Jag har också en DTI2000 och även jag får ibland när jag tittar avbrott ,den känner av kortet och går igång igen så jag ringde idag till Thomson i Helsingborg då sa dom att det ska komma en ny uppgradering under nästa vecka.
Vi får hålla tummarna att den fixar problemet.

soos
2004-03-04, 10:37
Jag har också en DTI2000 och även jag får ibland när jag tittar avbrott ,den känner av kortet och går igång igen så jag ringde idag till Thomson i Helsingborg då sa dom att det ska komma en ny uppgradering under nästa vecka.
Vi får hålla tummarna att den fixar problemet.

Bara att sitta hemma och hålla i fjärrkontrollen och vänta då. För uppgraderingen laddas väl ner direkt i nätet till mottagaren, eller?

scorpio66
2004-03-04, 18:19
ja, du får nog gå in under inställningarna och ta uppgradering då och då för jag vet inte om den checkar av automatiskt.

Captain Acid
2004-03-04, 18:42
min kollar inte automatiskt

scorpio66
2004-03-04, 20:57
4.0.1.0 är den som är nu, sen får man checka under nästa vecka då, jag kan säga till när jag har fixat min.

soos
2004-03-05, 09:56
Okey, då hajjar jag hur man gör. Vi får hoppas att problemet försvinner nästa vecka då! Tack för hjälpen!

soos
2004-03-06, 21:36
Plötsligt; efter en månad med boxen fungerar kortet bara då och då, om jag återställer boxen funkar viaccess en stund, men så småningom står det att kortet är ogiltigt. Ganska märkligt då det fungerar i min Sagem box och har fungerat även i Thomsonboxen med vissa störningar fram tills nu! Är det fler som har problem med den i mina ögon halvkassa Thomsonboxen? Någon som har en lösning?

Captain Acid
2004-03-07, 12:29
"Halvkass" är en underdrift. Den suger totalt.

lösning är ju att skaffa en annan box.