handdator

Visa fullständig version : Nasare igång igen men vem?



jbey
2004-03-04, 09:30
Texten är tagen från ett annat forum och är detta klokt :?: eller är de ute på djupt vatten så säg :twisted: ni som spanar vet var det kommer ifrån..

Texten lyder:
Så var lösningen på plats, nycklar är framtagna ur EE. Algoritmen är känd sedan tidigare, så det blir inga problem. Nu ska det bara assembleras till en färdig mjukvara för Titaniumkort, som kommer bli kortet vi levererar. Hanteringen av uppdateringar till kortet kommer ske på liknande sätt som Pentateamet har löst det. Förhandsbeställningar går bra, de första 100 exemplaren kommer slumpas bort till vrakpriset 200:- Detta enbart för att vi vill få igång försäljningen och visa att vi levererar en fungerande produkt. De som vill deltaga i detta kanonerbjudande skriv ner er EMAIL här samt som "Message subject" = "Hunden Eskil vill ha CH" så skickar vi ett mail omgående till Er med instruktioner. Tack för ordet!

trollhattan
2004-03-04, 10:23
dom luras , dom skicakr bara virus

ch2001
2004-03-04, 11:22
det finns ingen lösning för comhem än så do lura er bara på pengar :wink:

nicnic999
2004-03-04, 11:23
för dumt för att svara på!

jbey
2004-03-04, 21:21
Visst kan det vara dumt att svara på men samtidigt så är det rätt kul att se vad folk(fä) försöker med. Och jag håller med ch2001 på att de vill bara blåsa oskyldiga.

lajo1
2004-03-05, 04:36
Alla är väldigt negativa till kortnasare och det kanske är på sin plat, men är det inbte så att det faktiskt kan vara så att det är folk som har löst problemet med comhem kort. Som killarna som säljer pentacard t ex. Att de sedan inte delar med sig av sin information det är väl klart. Varför skulle de berätta fär att på detta forumet t ex hur man gör och därmed inte kunna tj'na penbgar på det. Alla är lite överdrivet negativa här tycker jag. Kanske för att ingen här har löst problemet utan någon annan. Kan det vara så? :idea:

qwerty1
2004-03-05, 05:25
Nej!

tuzze12345
2004-03-05, 08:06
Är det någon som beställt ett pentacard?

Kom det någon på postförskott?

Löste ni ut det?

Innehöll paketet något?

/tuzze

jbey
2004-03-05, 10:01
@Iajo 1.... visst kan du tycka att man är negativ, MEN om det är nu så att denne har löst eller inte löst problemet, så lär han snart åka fast för att han KANSKE löst det och låter sin girighet styra. DÅ lär det bli dyrt för hans del MYCKET dryga böter OCH fängelse. Åker han fast för bluff klarar han sig lite lättare undan... ALLT går att spåra med rätta kanaler och prog. Så sprider man ut det istället så blir det svårare att komma åt alla och risken blir mindre för samtliga..

Evex
2004-03-08, 22:05
Är det någon som beställt ett pentacard?

Kom det någon på postförskott?

Löste ni ut det?

Innehöll paketet något?

/tuzze
Ja det tror jag med största sannighet annars hade vi nog inte haft cd på m2 idag

El Lokko
2004-03-09, 09:23
Är det någon som beställt ett pentacard?

Kom det någon på postförskott?

Löste ni ut det?

Innehöll paketet något?

/tuzze
Ja det tror jag med största sannighet annars hade vi nog inte haft cd på m2 idag

Tror att tuzze12345 menar kort till ComHem och inte CD.
Och om de korten funkar visar sig först när någon beställt ett. :P

Och varför köpa ett kort när man kan göra ett själv till CD??

kungen25
2004-03-10, 12:08
Någon som beställt pentacard och provat detta ?

ComhitDala
2004-03-10, 12:31
Det var några här på forumet som sa att dom hade beställt. Eftersom vi inte hört något så kan vi nog förutsätta att det var fake alltihop.

Mr.F
2004-03-10, 13:06
Det verkar vara en stor bluff. Kortet kom idag tillsammans med utförlig beskrivning. Kortet är helvitt med ett mycket mindre "chipp" än normalt, så det är inget orginalkort i allafall. När kortet kommer i boxen kommer en röd ruta med texten att det är kortfel och att jag skall kontrollera att kortet är rätt isatt. Jag har tagit ut det och satt i det flera gånger, men med samma resultat. Jag skulle gissa på att det är ett oprogrammerat kort. Så kamrater, håll i Era pengar! //MVH :roll:

comzed
2004-03-10, 13:14
Har ett fungerand kort till Comhem. Pirat alltså.
En clon som skapades på ett XXXXXXX forsknings ställe
så visst går det. Men det är ingen vara att sälja eftersom man ser vem som är ägare till orginalet. och om man slutar betala orginalet, slutar även denna funka. så vi är ett par som delar på utgiterna bara...

Sniggu
2004-03-10, 13:22
Det verkar vara en stor bluff. Kortet kom idag tillsammans med utförlig beskrivning. Kortet är helvitt med ett mycket mindre "chipp" än normalt, så det är inget orginalkort i allafall. När kortet kommer i boxen kommer en röd ruta med texten att det är kortfel och att jag skall kontrollera att kortet är rätt isatt. Jag har tagit ut det och satt i det flera gånger, men med samma resultat. Jag skulle gissa på att det är ett oprogrammerat kort. Så kamrater, håll i Era pengar! //MVH :roll:

Fick mitt idag jag med och har samma röda ruta..står också i beskrivningen att det kan ta upp till 24 timmar"uppdatera" och att man kan skicka tillbaka kortet till sammans med boxens mjukvarunumer och att man få det kostnadsfritt uppdaterat inom en vecka.. så jag åter kommer inom 24 timmar..troligen blåst.. och arg :evil:

Icanos
2004-03-10, 15:15
Om man köper ett pkort nu, får man inte förvänta sig mer än att man blir blåst..

_age_
2004-03-10, 16:30
Har ett fungerand kort till Comhem. Pirat alltså.
En clon som skapades på ett XXXXXXX forsknings ställe
så visst går det. Men det är ingen vara att sälja eftersom man ser vem som är ägare till orginalet. och om man slutar betala orginalet, slutar även denna funka. så vi är ett par som delar på utgiterna bara...

Då är ju tekniken något som är intresant är man 10 personer som delar på hela sortimentet blir det ju inte så mycket, det blir nog en summa runt 50 kr per person. Det skulle jag gärna betala för att få "alla" kanaler

Mr.F
2004-03-10, 18:20
Men jag måste säga att jag inte har förväntat mig ett fungerande p-kort till comhem i detta tidiga skede heller!! Anledningen till att jag köpte det var att jag skulle kunna med 100% varna andra till att inte köpa det berömda kortet, samt självklart min nyfikenhet. //MVH