handdator

Visa fullständig version : CH kort för 1299:- =Kortfel



Bozze
2004-03-10, 12:59
Jag fick mitt kort idag men det står bara kortfel (har provat i tre olika boxar gammla Sagem,nya lilla Sagem och Humax VA-5200c men det blir samma i alla ;-(
har också dragit iväg ett mail vi får se om dom svarar
det jag tyckte var mysko var att det såg inte ut som kortet blivit proggat (inga skrap märken på chippet)
vi får vänta och se men för modligen har man blivit blåst
mvh
Bozze

Mr.F
2004-03-10, 13:13
Det hände precis likadant med kortet jag fick idag!
Boxen står o slirar på INIT läge med röd ruta, kortfell!! //MVH

garton
2004-03-10, 13:39
Men ni fick ett kort i alla fall? Det är ju alltid något. Hur ser kortet ut?

trollhattan
2004-03-10, 13:41
hörde att det ska sitta i i 24 timmar det måste ju uppdatera in koder

garton
2004-03-10, 13:43
Spännande! Då får vi veta i morgon vid den här tiden om de funkar eller inte.

Mr.F
2004-03-10, 13:46
Men jag tycker det känns konstigt att kortet skall kunna uppdatera sig om det inte ens lyckas komma in i systemet. Utan står och blinkar i INIT läget bara. Men jag är långt från ett proffs på detta. Någon som vet??// MVH :roll:

trollhattan
2004-03-10, 13:58
stoppa in kortet, vänta och se???

arkad
2004-03-10, 16:44
Härligt, ni kan få köpa ett EEPROM-kort av mig istället? Jag tar bara 200:- för det?

toxie
2004-03-10, 17:15
hoppas bara att ingen har köpt ett Pentacard,då är blåsningen 100%

T-bird
2004-03-10, 17:38
hörde att det ska sitta i i 24 timmar det måste ju uppdatera in koder

Vad skulle det uppdatera?
Är det någon som har loggat några uppdateringar?

Det finns ju knappast någon anledning för Comhem att skicka uppdateringar när det inte finns några koder ute.

phq
2004-03-10, 17:48
hoppas bara att ingen har köpt ett Pentacard,då är blåsningen 100%

Ganska givet, i och med att det kostade 1299:- :P

Mr.F
2004-03-10, 18:22
...att veta Arkad! jag menar att du säljer kort! :lol: // MVH

Sniggu
2004-03-10, 18:24
hoppas bara att ingen har köpt ett Pentacard,då är blåsningen 100%

Toxie å phg..det ända era inlägg hjälper till med är att dom som har vågat sig på att köpa..kniper igen med om kortet funkar eller inte..
om inte ni har råd med att bli blåsta så är det erat problem..
Ni kan fort sätta att gissa er fram.. :D

Mr.F
2004-03-10, 19:22
Detta kort är från ELFA och den har beställnings nr: 37-700-32 fins inte längre med på deras lista men den nya heter 37-700-39 och koster ca 25kr st.
SmartCard. Minneskort i form av EEPROM. Korten följer ISO 7816-standard. Går ej att programmera med MP3.5.

Det är ett blåsning.

arkad
2004-03-10, 19:43
Tidigt, men ni får fan skylla er själva. Seriöst alltså, är man så dum så ska man fanemej lida för det också.

Nos
2004-03-10, 20:20
Vart köpte ni korten?

smack
2004-03-10, 21:35
Kompani-bånk som gäller på bluffmakaren nu eller?

pirkpirk
2004-03-10, 22:55
vilka nötter..

Polisen
2004-03-11, 00:40
Det är tydligen lätt att tjäna pengar i dagens Sverige, för lätt :roll:

blomman75
2004-03-11, 07:08
*suck* :roll: :?

ktj
2004-03-11, 11:18
så hur gick det med korten som ni fick fungerar dom eller ??

_age_
2004-03-11, 11:21
så hur gick det med korten som ni fick fungerar dom eller ??

Allvarligt talat kan inte du läsa tråden innan du ställer frågan

Ripleyonline
2004-03-11, 11:37
saxat från annan sida

domäninfo om 1299:- sidan


*domainname.name: *********.se
*domainname.status: REGISTRERAT
*domainname.regdate: 2004-02-10

*domainname.dns.data:
pentacard.se. NS ns1.b-one.nu.
pentacard.se. NS ns2.b-one.nu.

*contract_number: 102-570-978
*status: UPPRATTAT
*holder: Play Ball i Malmö AB
*orgno: 556473-8978
*contact_info.coaddr: -
*contact_info.address: Spårvägsgatan 4
*contact_info.zipcode: 214 27
*contact_info.postal_town: Malmö
*contact_info.countrycode: SE
*contact_info.phone_no: 0735848484
*contact_info.fax: -
*contact_info.contact: Robert Olsson
*contact_info.email: robertolsson_99@hotmail.com


Om nån är intresserad att prata med dom...

garton
2004-03-11, 11:37
Dom som hade fått kort skulle ju låta dem sitta i 24 timmar och se om dom fick bild sen. Snart har det gått 24 timmar, ungefär 14.00-15.00 någon gång tror jag.

toxie
2004-03-11, 12:07
:lol: de bäst att vänta 24 timmar till :lol:

sandin22
2004-03-11, 12:58
Jo, jag fick också en avi på posten men jag tänker inte lösa ut det.
Nu tänker jag beställa ett till, och jag tänker inte lösa ut det heller.
Jag rekommenderar att alla gör detsamma, så får denne nasare åtminstone massor av portokostnader.

trollhattan
2004-03-11, 13:02
du vet om du inte löser ut kan dom skicka till inkasso och efter inkasso kommer kronofogden

neno83
2004-03-11, 13:32
du vet om du inte löser ut kan dom skicka till inkasso och efter inkasso kommer kronofogden

När jag beställde nått från nätet så ängrade jag mig när jag fick mit avi, ringde dom och dom sa: hämta inte ut varan bara så skickas de tillbaka...dom sa inget om inkasso eller att man måste betala :?

Sniggu
2004-03-11, 13:36
Dom som hade fått kort skulle ju låta dem sitta i 24 timmar och se om dom fick bild sen. Snart har det gått 24 timmar, ungefär 14.00-15.00 någon gång tror jag.

Ja nu har 24 tim gått..

kloan
2004-03-11, 13:37
du vet om du inte löser ut kan dom skicka till inkasso och efter inkasso kommer kronofogden

När jag beställde nått från nätet så ängrade jag mig när jag fick mit avi, ringde dom och dom sa: hämta inte ut varan bara så skickas de tillbaka...dom sa inget om inkasso eller att man måste betala :?

Det är väl klart. När du ringde dom och förklarade situationen + att det kanske var en seriös firma så blir det ju annorlunda.
Hade du dock bara struntat i att hämta ut grejerna så hade säkerligen även dom reagerat annorlunda.

garton
2004-03-11, 13:41
Det där kommer ALDRIG att gå till inkasso, inte en chans!! Säljaren måste kunna bevisa att ett avtal har ingåtts, och det kan han inte utan att röja både sig själv och sin vara, vilket han inte vill.

phq
2004-03-11, 15:53
Toxie å phg..det ända era inlägg hjälper till med är att dom som har vågat sig på att köpa..kniper igen med om kortet funkar eller inte..
om inte ni har råd med att bli blåsta så är det erat problem..
Ni kan fort sätta att gissa er fram.. :D

Jag underströk endast att det förmodligen var ett pentacard, inget annat.

Råd att bli blåst? Jag kan meddela herrn att om jag nu hade ont om pengar skulle jag i detta fall hellre vilja vara fattig och smart än rik och korkad.

ronnylov
2004-03-11, 21:37
Om det är beställt via internet så säger konsumentköplagen att ni har 14 dagars ångerrätt. Det är bara att kräva pengarna tillbaks eller hota med Sverker i Plus! Lycka till...

neno83
2004-03-12, 08:33
Det där kommer ALDRIG att gå till inkasso, inte en chans!! Säljaren måste kunna bevisa att ett avtal har ingåtts, och det kan han inte utan att röja både sig själv och sin vara, vilket han inte vill.

Exakt :D

raptorjr
2004-03-12, 10:05
Röja sin vara? Han har ju faktiskt inte sålt ett fungerande kort. Han har sålt ett tomt kort, och tomma kort får man väl sälja? Det enda han kanske gjort sig skyldig till är ju falsk marknadsföring, men han kan ju inte vara skyldig till att sälja piratkort till ComHem. Eller?
Måste ju vara svårt att vara skyldig till att sälja nåt som inte finns.
Så han skulle ju kunna gå till inkasso, och hävda att "piratkort" bara var namnet på kortet, och att köparen får bränna in vad dom vill på kortet. Att kortet var för ComHem kan han ju hävda att det passar i de kortläsare som ComHem boxar använder sig av.
Fast jag bara gissar, vet ju inte vad som stog på den sidan där korten beställdes. Synd att några köpte bara.

garton
2004-03-12, 10:13
Röja sin vara? Han har ju faktiskt inte sålt ett fungerande kort. Han har sålt ett tomt kort, och tomma kort får man väl sälja? Det enda han kanske gjort sig skyldig till är ju falsk marknadsföring, men han kan ju inte vara skyldig till att sälja piratkort till ComHem. Eller?
Måste ju vara svårt att vara skyldig till att sälja nåt som inte finns.
Så han skulle ju kunna gå till inkasso, och hävda att "piratkort" bara var namnet på kortet, och att köparen får bränna in vad dom vill på kortet. Att kortet var för ComHem kan han ju hävda att det passar i de kortläsare som ComHem boxar använder sig av.
Fast jag bara gissar, vet ju inte vad som stog på den sidan där korten beställdes. Synd att några köpte bara.

Förvisso har du rätt i sak, men det här ligger liksom på en annan nivå. Det lönar sig inte att diskutera i juridiska termer. Frågan man ska ställa sig är "kommer den här personen att vilja blanda in NÅGON annan i sina skumraskaffärer"? Jag tror inte det.

Snillet
2004-03-12, 16:38
Till er som fått felaktigt eller icke fungerande kort:

Pga av ett logistisk problem har felaktiga kort skickats till vissa av våra kunder.
Då vi så snabbt som möjligt vill åtgärda detta ber vi er som mottagit ett sådant att returnera det felaktiga kortet snarast för utbyte

Ett udrag från deras hemsida!!

garton
2004-03-12, 16:48
Till er som fått felaktigt eller icke fungerande kort:

Pga av ett logistisk problem har felaktiga kort skickats till vissa av våra kunder.
Då vi så snabbt som möjligt vill åtgärda detta ber vi er som mottagit ett sådant att returnera det felaktiga kortet snarast för utbyte

Ett udrag från deras hemsida!!

Slugt. Då får han till och med tillbaka korten, och kan skicka ut dem till någon annan.

toxie
2004-03-12, 17:17
yapp

Sniggu
2004-03-12, 17:18
Nja vet inte det...lite svårt för honom att posta om kortet.. lite svårt utan händer och ansikte... *poff*

ktj
2004-03-12, 17:26
jag fick min avi men jag tog alldrig ut den för att jag var så mistänksam gissa om jag är glad för det och denna sida

giggelito
2004-03-12, 19:44
om ni köpt det från ett registerat företag kan ni skicka tillbaka skiten och ta hjälp av distans lagen, o beronde vad ni köpt har ni rätt till det i 14 dagar att skickas tillbaka..

well tycker nästan synd om dom som köpt kort där ifrån.

lotus_2000
2004-03-13, 16:07
Han kanske använder ett annat Inkasso företag typ http://www.balticinkasso.com/ de e ju lite skumma dom med !!!

garton
2004-03-13, 16:18
Balticinkasso driver inte in skulder direkt, de köper dem. Antag att jag är skyldig någon en miljon som jag inte vill betala. Då kan han sälja skulden till Baltic Inkasso för ungefär 800.000, som då får laglig rätt att driva in en miljon. Då tjänar de 200.000 på jobbet.

Inte FAN åker de ut för att dra in trehundra spänn av någon stackars jävel som blivit blåst på ett piratkort! Herregud...

Hazzemania
2004-03-15, 01:29
http://www.malmo.cc/org/org_pres.php3?nr=39996

Jämför med registreringen, ganska många likheter. En slump eller...

Fuckomatic
2004-03-15, 07:19
Jag vill bara applådera dom som slösat sina pengar på att våga prova något iaf till skillnad från trögrövarna som bara gnäller och verkar viktiga. Om det fan finns en hundradels chans att något funkar är det väll fan bara positivt att någon ens törs testa, eller? om alla vore så jävla överdrivet pessimistiska som alla här (i comh*m klubben) så skulle fan i mig planetet jorden sluta snurra.

garton
2004-03-15, 11:00
Jag vill bara applådera dom som slösat sina pengar på att våga prova något iaf till skillnad från trögrövarna som bara gnäller och verkar viktiga. Om det fan finns en hundradels chans att något funkar är det väll fan bara positivt att någon ens törs testa, eller? om alla vore så jävla överdrivet pessimistiska som alla här (i comh*m klubben) så skulle fan i mig planetet jorden sluta snurra.

Det håller jag med om! Den som investerar 1300:- i att kolla en nasare ska ha cred för det, inte glåpord! Själv har jag inte råd att göra sådana uppoffringar, men jag är tacksam mot dem som gör det.

arkad
2004-03-15, 14:18
Jag tycker inte att man ska ha "cred", för har man sån begränsad hjärna att inte kunna inse den totala bluffen så får man fan skylla sig själv. Jag känner ingen empati för någon som har köpt därifrån, dom har blivit blåsta fair n square eftersom det var så uppenbart. 1024-bitars kryptering, och framtida videoguardstöd, godnatt till den som köper det där. Fanemej skrattredande och gör en samtidigt mörkrädd att det finns så många idioter i detta land. Förstå hur många nissar man skulle kunna blåsa på en 100 lax med lite seriösare upplägg, nästan en god affärsidé. Tjäna stålar på folks dumhet och naivitet.

garton
2004-03-15, 14:30
Jag tycker inte att man ska ha "cred", för har man sån begränsad hjärna att inte kunna inse den totala bluffen så får man fan skylla sig själv. Jag känner ingen empati för någon som har köpt därifrån, dom har blivit blåsta fair n square eftersom det var så uppenbart. 1024-bitars kryptering, och framtida videoguardstöd, godnatt till den som köper det där. Fanemej skrattredande och gör en samtidigt mörkrädd att det finns så många idioter i detta land. Förstå hur många nissar man skulle kunna blåsa på en 100 lax med lite seriösare upplägg, nästan en god affärsidé. Tjäna stålar på folks dumhet och naivitet.

Läs vad jag skriver. De som köpte visste att chansen att det skulle funka var väldigt liten, men de testade ändå eftersom de tyckte att det var värt det, och för detta är vi andra tacksamma.

Förstå att det var en beräknad risk, inte ett en blåögd övertro! Var tacksam för att dessa personer eliminerat ALLT tvivel, så slipper vi spekulationer i framtiden.

arkad
2004-03-15, 14:34
Jag är inte det minsta tacksam men fråga ägaren bakom pentacard.se för han är säkerligen mycket tacksam. Om man sedan tycker att det är värt det att köpa ett EEPROM kort för 1300 spänn, det är ju en annan femma. För att sedan skicka tillbaks det, det är ju nästan ändå bättre, 1300:- för att A4 med text det är ju ett kanonerbjudande. =)

garton
2004-03-15, 14:44
Jag är inte det minsta tacksam men fråga ägaren bakom nasare.com för han är säkerligen mycket tacksam. Om man sedan tycker att det är värt det att köpa ett EEPROM kort för 1300 spänn, det är ju en annan femma. För att sedan skicka tillbaks det, det är ju nästan ändå bättre, 1300:- för att A4 med text det är ju ett kanonerbjudande. =)

Vill du inte förstå vad jag menar eller är du så här korkad på riktigt?

D-O-M S-O-M K-Ö-P-T-E K-O-R-T-E-N V-I-S-S-T-E V-A-D D-E G-A-V S-I-G I-N P-Å!

arkad
2004-03-15, 14:46
Det är mer tydligt om du utelämnar "-", det jag menade var att de inte ska ha någon "cred" för sin dumhet. Eller vill du inte förstå vad jag menar eller är du så här korkad på riktigt?

Johan
2004-03-15, 14:47
Om man medvetet kastar pengarna i sjön är ju det bara mer korkat.

garton
2004-03-15, 14:59
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.

Sniggu
2004-03-15, 15:05
Hehe... jag valde mellan att köpa ett "kort" och eller 3 flaskor absinthe..nu så här efteråt så ångrar jag att jag inte sattsa pengarna på hästar.. :lol:

grosse
2004-03-15, 16:49
Visst kan det vara både uppoffrande och dumt av de som köpte korten, MEN jag måste säga att de som ids diskutera om de är dumma eller inte är fan de som är mest dum i huvudet här......... :shock:

arkad
2004-03-15, 17:05
Och de som påpekar att de som diskuterar huruvida de är dumma eller inte, är dummast. =D

qwerty1
2004-03-15, 17:13
Hehehe! Mera! Det här börjar bli kul! Oj! Det var dumt.....

El Lokko
2004-03-15, 17:30
:roll: Back to the sandbox. :roll:

Johan
2004-03-15, 17:46
Kortet fungerar ju uppenbarligen inte så det är nog ingen större mening att diskutera det nåt mer.

** Topic Locked **