handdator

Visa fullständig version : 1 Avtal flera kort?



laspalmas
2004-03-11, 10:13
Har sökt lite och inte hittat något så, om man i ett hushåll vill kunna ha boxermottagare till flera tvapparater måste man då betala för flera abbonemang eller finns det någon speciallösning från boxer?
Har mailat deras kundtjänst två ggr utan att få svar :evil:

/Palm

trollhattan
2004-03-11, 10:25
du behöver en Digitalmottagare och abbonemnag per tv

frejac
2004-03-11, 10:53
Eller en digitalmottagare med dubbla tuners.
Ska tydligen vara någon på G från Force, men jag vet inte hur den används, om den ena är låst för inspelning.

laspalmas
2004-03-11, 14:31
du behöver en Digitalmottagare och abbonemnag per tv

Jo box vet jag men det var det med kortavgiften. Har för mig att jag läst något om "tvillingkort" men det var kanske bara önsketänkande från min sida. Sicka svin dom är, man skulle bojkotta boxer. Nu kan dom ju göra som dom vill och översätter man det till radiotjänst hade det ju vart så att man skulle betala 1 tv licens för varje apparat. :evil:

Läste iofs att PTS kommit fram till att teracom kanske måste öppna marknätet för andra aktörer pga dom själva står för Senda/boxer bolaget och så får det inte vara.

cyruzz
2004-03-11, 16:44
Mailade till marknadschefen på boxer och fick följande svar.

Boxer kommer att erbjuda tvillingkort men oklart när. De måste få klart med programleverantörerna först men det är på g.

sweeper
2004-03-11, 18:02
Hoppas bara det inte blir som det är på satellit sidan idag.Canal digital kör conax och viasat kör viaccess&videoguard
så måste man ha CA-moduler och annat skit och sen funkar inte dom när dom byter system. Så vill i alla fall inte jag ha det i marknätet det är skönt med bara en operatör fast det är klart lite konkurrens skulle ju inte vara fel för att få ner priserna.

Mvh
Sweeper

laspalmas
2004-03-11, 18:11
Mailade till marknadschefen på boxer och fick följande svar.

Boxer kommer att erbjuda tvillingkort men oklart när. De måste få klart med programleverantörerna först men det är på g.

Det låter ju lovande men jag vill ha nu....................