handdator

Visa fullständig version : råkade titta på tv 4 igår



lovecard
2004-03-13, 23:09
råkade titta på tv4 igår 22.00 , ekonominyheterna hade gjort en reportage om pirat marknaden e.x boxer håller på att bytta system ,de vet vi redan vi pirat användare :lol: , men de som jag inte visste är att boxer hade förlorat otroligt många miljoner p.g.a pirat marknaden, för att kompensera de miljonerna som de hade förlorat tänker de höja priserna för sina VANLIGA ABBONENTER :shock:

toxie
2004-03-14, 00:24
ja, de inget nytt

garton
2004-03-14, 00:24
råkade titta på tv4 igår 22.00 , ekonominyheterna hade gjort en reportage om pirat marknaden e.x boxer håller på att bytta system ,de vet vi redan vi pirat användare :lol: , men de som jag inte visste är att boxer hade förlorat otroligt många miljoner p.g.a pirat marknaden, för att kompensera de miljonerna som de hade förlorat tänker de höja priserna för sina VANLIGA ABBONENTER :shock:

Ja, hur i helvete skulle de höja avgifterna för piraterna hade du tänkt dig?

ComhitDala
2004-03-14, 09:55
Ja nu sitter dom med all trumf på hand. Bara att bita i det sura och betala om vi vill titta. Fast VIA2 knäcks ju snart :wink:

2004-03-14, 10:13
Deras kalkyler baseras på att om alla som idag har piratkort istället skulle vara abonnenter, skulle de tjäna väsentligt mycket mer. Men man kan inte förlora något man aldrig haft :roll: Ett orimligt antagande mao. Några kommer att teckna abonnemang men många gör det fortfarande inte pga prissättningen.

De tar chansen och skyller allt på piraterna; vilket utmärkt skäl för att straffa sina betalande kunder... :?:

Priser sätts enligt principer för att optimera vinst och har lite och ingenting med de faktiska kostnaderna att göra. Personligen tycker jag att marksänd TV endast är ett alternativ om man bara önskar de redan fria kanalerna (dvs tecknar inget abonnemang) eller har behov av att det är flyttbart. Annars är det satellit som gäller. Boxer har en orimlig månadskostnad med tanke på utbudet.

/Spock

Polisen
2004-03-14, 15:31
Det ironiska i det hela är att vissa pirater få vara med och betala för systembytet som de inte vill ha :lol: Man höjde ju kortavgiften för att finansiera systembytet.

Annars finns det en tråd om detta redan. Under "Övrigt", där jag tycker sånnt här passar bättre för "övrigt". För att se inslaget och tråden:
http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=9299