handdator

Visa fullständig version : Nya korten förstör möjlighterna att göra gamla piratkort?



steno
2004-03-16, 08:49
Hej
Fick mitt nya kort häromdan och tyvärr åkte det in i Boxern och som väntat försvann alla "extra" kanaler såsom Canal+.
När jag sedan sätter in mitt, innan väl fungerande, GK-AU kort så är det tvärstopp. Kan bara se 1,2,4 och försöker jag titta på några andra kanaler får jag bara en röd "ogiltigt kort" skylt. Går jag in på menyn och försöker kolla på information om kortet och där byta remotekod så går inte det heller. Kortet oläsligt eller nått sånt står det.
Finns det något sätt att "reseta" boxern (en Sagem 4410) eller är det helt kört numera?

T-bird
2004-03-16, 16:28
Börja med att göra den strömlös 30sekunder och starta sen om

Om inte det går så gör en ominstallation

Sagem ITD 4410
Omstart och kanalsökning

1. Fullständig omstart. Gå in i installationsmenyn och slå "737" på fjärrkontrollen. 2. Följ sedan anvisningarna på tv:n
3. Gör en ny kanalsökning. Tryck "Meny" på fjärrkontrollen.
4. Välj "installation" med piltangenterna och tryck "OK"
5. Tryck installationskoden 1,2,3,4 (om du inte har ändrat den)
6. Välj "Kanalsökning" med piltangenterna tryck "OK"
7. Önskar du starta kanalsökning, tryck"ok".
8. Kanalsökning startar. När den röda stapeln nått 100 procent syns en ny lista med TV-kanaler. När meddelandet "Spara den nya listan?" visas, tryck "Ja". Färdigt

godsägaren
2004-03-16, 18:50
Fattar inte att folk är så pigga på att peta in det nya kortet så fort dom får det.
Funkar piratkortet så är det väl bara att tuta och köra tills det lägger av.
Mitt ligger fortfarande bara på hyllan och samlar damm :lol:

steno
2004-03-16, 22:12
Tack, men det funkade inte.

T-bird
2004-03-16, 22:24
Har du rätt kod i kortet då?
Dom skickar inga uppdateringar ju nu.

Boxen kan inte påverkas av att du haft det nya kortet insatt

steno
2004-03-17, 10:45
Men varför går det då inte att gå in och ändra kod via information om programkortet menyn? Får bara ogiltigt kort när jag försöker.
Men skall bränna ett nytt och testa.