handdator

Visa fullständig version : Novis ang. kabelvision



henkedio
2004-03-16, 21:10
Ska snart flytta till lägenhet och jag vet bara att jag kommer att få kabelvision som leverantör. Finns det något sätt att modda dekodern, eller finns det kortläsare i dekodern som man kan fixa till på något sätt? Tacksam för svar..

mvh/
Henrik

elvings
2004-03-16, 21:25
Varje box har en unik identitetsmodul i sig. Denna modul har ett nummer(som ett telefonnummer) som centralen använder som identitet vid kommunikation som ex. uppdateringar.
Denna modul är ett helvete att ändra.
I övrigt finns det ingen kortläsare i den.

Köp en piratdekoder istället.

Har jobbat som dörrknackande säljare av dessa dekodrar som kabelvision har. Var för övrigt ett skitjobb då kabelvision var och är det sämsta bolag som finnes.
Det bolaget hade flest anmälningar hos KO under ett år än något annat bolag. 88stycken.
Det var i och för sig innan modemkapning och liknande fanns.

Mitt råd som före detta representant för kabelvision är: Köp en piratdekoder eller skaffa boxer/satellit.

Kan även nämna att de använde 5-6 dagars betalningstid på sina räkningar. Det är ett lagbrott enligt räntelagen. Vad de då hävdade var att det inte var en faktura utan ett underlag som visade underskott på ett konto du har hos dem som du måste nollställa för att ej få påminnelseavgift med mera.

Äkta skitföretag.

henkedio
2004-03-17, 11:23
Hej igen och tack för din hjälp. Problemet med boxer är att jag bor väldigt dumt till för att ha den. Det blir ingen klockren bild. Blir lätt så när man bor på första våningen. Jag var inne på blocket igår och kollade lite. Där fanns det en kille som säljer sin kabelvision dekoder (färdig pirat) för 850 kr. Är ganska skeptisk efter det du säger, tror du att det är någon mening att köpa den.

Han skrev så här i mailet

hej !

Vanliga dekodern är såld men jag har en färdig pirat för kabelvision det är
bara plugga in och börja kolla på filmer, hockey slutspel, fotboll etc...

Du kopplar in dosan till tv:n så ser du följande kanaler gratis: canal+,
canal+ gul, tv1000, tv1000 cinema, bbc prime, cnn, vh-1, playboychanel på
nätterna, hallmark.

Jag har andvänt dekodern utan problem länge, nu när jag flyttar så kan jag
inte andvända den längre.
Mitt pris är samma som jag köpte den för 850kr då har du alla dessa kanaler
gratis.

Maila mig tillbaka om du är intresserad & om seriöst intresse finns och vi
gör en snabb affär så kan jag bjuda på frakten men det bästa är om du kommer
förbi och hämtar den så ser du att den fungerar utmärkt.

mvh:Mleod, Eskilstuna

Vad tror du?

mvh/
Henrik

elvings
2004-03-17, 19:05
Fråga om det är en du måste trimma in via videon. Dvs. du lägger in en kabelkanal per kanalplats i videon. Då kan den vara svår att ställa in men fungerar.
I övrigt finns det dekodrar som du använder en fjärrkontroll til och behöver ingen inställning.

Jag har sett flera olika modeller i bruk och alla har fungerat men de som går via videon har ibland fått färgskiftningar på vissa av kanalerna.

850 spänn för en dekoder är annars helt ok.

Och kan du åka förbi han så gör det och titta.

Du har även PM

henkedio
2004-03-17, 19:21
Tack så hemskt mycket för hjälpen, ska se vad killen har att säga..

mvh/
Henke