handdator

Visa fullständig version : Viaencrypt på slipstream



lynx
2004-03-18, 20:43
Kan man cryptera slipstream hex? & isåfall hur?
jag försökte men den ändrade mk/ua/sa & att göra en nokia.ee.hex funka ej i min nokia 212t.... nått jag kan göra?

T-bird
2004-03-18, 20:52
Nej det går inte att kryptera några funfiler

lynx
2004-03-18, 21:05
Jag o polarn har ett funcard som e krypterat, som han köpte =/
men i 99% av mkextract så dör den, o man kan ej läsa av kortet normalt.... nått skumt e det, o den funkar i boxen

T-bird
2004-03-18, 21:12
1... Hur vet du att det är krypterat?
2... Mkextrakt fungerar BARA på orginalkort

lynx
2004-03-18, 21:16
1... Hur vet du att det är krypterat?
2... 1... Hur vet du att det är krypterat?
2... Mkextrakt fungerar BARA på orginalkort
----------------------------------------------------------------
1... För vi kan inte läsa av detta kort, men med våra brända kan vi det & det e ett v3.0 funcard

2... det går att köra Mkextrakt börjar jobba & jag har provat det på funcard men då säger den bara att kortet ej e crypterat =)

T-bird
2004-03-18, 21:23
Att du inte kan läsa det beror på att det är låst
Det finns inga krypterade funcard

lynx
2004-03-18, 21:25
ahhh låst, kan man läsa på nått sätt, & hur låser man ett funcard?

Tack för hjälpen =)

T-bird
2004-03-18, 22:40
Hur man låser beror på vad du har och programmerar med, men med "bananen" så trycker man på låsknappen.

Bagarberta
2004-03-20, 09:30
Ursäkta om man bryter in,men det kanske är låst för att inte sprida det som ligger på kortet, :idea: . Kanske är egen eller kompis information som finns där,då får man väl respektera det .
Eller är jag ute och cyklar,hejhop!!

lynx
2004-03-20, 13:19
True! men det e ett köpt piratkort, som jag ska kopiera till mig....

2004-03-21, 13:37
@Lynx,

Sa du att den fungerade i 212T? I såfall är det Slipstream. När du läser ett lässkyddat funcard kommer filerna för flash, och internt eeprom att bli skräp men du kan läsa ut ext eeprom helt ok.

När du läst ut ext eeprom tar du bara original filerna för flash och int eeprom från denna sida (Slipstream) och bränner ned all tre. Observera att du vid läsning av ext eeprom måste skriva över det gamla kortets flash och sedan måste programmera om det. Är du osäker rekomenderar jag att du övar på ett annat kort. Dvs låser det och försöker sedan att kopiera detta "träningskort" utan att förstöra det. När du vet hur det går till, utför du inövad procedur på det kort du verkligen vill kopiera.

Hmm, inser nu att det finns ett listigare sätt där du inte behöver riskera något :). Använd SlipstreamED och läs ut provider filen rakt av med ett Phoenix interface. Det kommer att fungera. :)

/Spock

lynx
2004-03-22, 09:35
@Spock

Tack =)