handdator

Visa fullständig version : Dvd Brännings Problem



nilla_brud
2004-03-20, 20:27
Hejsan jag har ett problem.

När jag har bränt en dvd film så blir det konstiga färger det liksom hoppar till under en sekund när jag kör i den i den stationära dvd.

Det händer i varje film jag bränner.

Ljudet kan också hacka.

Jag använder ClonDvd även Dvd shrink.

Har precis köpt en ny dvd brännare den Plextor PX-708A

Hade en dvd brännare innan en Liteon hade samma problem när jag skulle bränna med den.

Så det är inte brännarna där är fel på.

Så jag är verkligen tacksam för all hjälp jag kan få.

Har en Barton 2500+ 512 i Minne Modekort Abit NF7-S

Tack i förhand :oops:

deas
2004-03-21, 09:08
Problemet är att CloneDVD och DVD Shrink inte direkt är några bra program för att kopiera en dvd film... En dvd film har som sagt dubbla lager vilket betyder att där är upp till 9.4gb data på en dvd skiva medans de skivor man köper i affär som man kan bränna på är bara 4.7gb... Därför måste man ha ett program som antingen krymper ner filmen så den får plats på en 4.7gb skiva och tar bort massa extras och menyer och extra ljud... Eller så kan man välja att dela upp en film på 2 skivor, kanske inte så skoj men så blir det...

Så mitt råd till dig är att använda DVD-X-COPY och dela filmen på 2 skivor ELLER använda DVD2One för att komprimera bara film filerna och sen bränna dom på en skiva med Nero eller något sådant program...

Captain Acid
2004-03-21, 13:47
Men DVD Shrink krymper ju ner filmen så att den ska få plats.

Den använder jag och alla mina DVD brännar kompisar utan något problem.

Men CloneDVD är inget bra program. Det kan vara där problemet ligger.

Pröva med Nero. Då går det säkert bra.

deas
2004-03-21, 14:23
Det beror helt på hur enkelt man vill göra det för sig som sagt... Jag kör själv DVD Decrypter + CCE + IFOEdit... Men det är lite överkrus om man inte verkligen vill sätta sig in i hur det funkar... Behöver du någon hjälp med att få allt att fungera så klicka in på www.doom9.org där finns guider till det mesta :)