handdator

Visa fullständig version : Diseq-fråga



boho999
2004-03-25, 08:56
Har lyckats få till Sirius med en Nordenparabol och tom fått igång ett Guldkort. Toppen och stort tack till alla som bidragit här.
Nu till problemen:
Får inte in Thor. (Inte ends om jag kopplar in vänster LNB direkt till mottagren). Borde inte den komma per automatik om jag får in Sirius?
Har gått direkt på den högra LNB för att få till Sirius. När jag sedan kopplar in Diseq så blir det ingen Sirius. Måste det finnas mottagning på båda LNB för att det skall fungera eller är min diseq kass? Hur kan man testa diseqn?
Har en Echostar mottagare och bland valen för Diseq finns Diseg1.4. Eftersom Diseqen är märkt med diseq så borde ju detta vara rätta alternativ?

pena
2004-03-25, 13:52
Om du tittar parabolen frammifån
Höger LNB Thor DiSEgC 1(A) Samma på motagare
VänsterLNB Sirios DiSEgC 2(B) samma På motagare

boho999
2004-03-25, 16:28
Jag räknade med att jag stod bakom parabolen. Nån som vet något bra sätt att testa diseq?

pena
2004-03-25, 17:32
Serdu Thor med direktkabel
har dy ändrat nogontig i motagare
DiSEgC ingång thor 1(a) Sirios 2(b) i motagaren
samma såm DiSEgCn Thor 1(A) mitten motagare 2 (B)Sirius

boho999
2004-03-26, 07:38
Nej jag ser inte Tho med direktkabel men det är kanske bara lite finjustering? Borde jag inte få in Sirius genom diseq även utan Thor?
Jag har nollställt mottagren för att vara säker på att jag inte har några konstigheter.

pena
2004-03-27, 01:42
Dy bode se Tor med direktkabel okso (fins det någon hökt trä framför parabolen?)
JA
Hur har dy anteninstälnigar i motagaren? både Thor ock sirios

triax
2004-03-27, 20:31
om du står bakom parabolen ska thor vara på vänster huvud och sirius på höger huvud, om inte annat så får du vrida om parabolen så det blir så.

pena
2004-03-27, 20:42
Triax Dy får läsa svaren okså!

triax
2004-03-27, 21:06
Lite svårt att tyda den svenska som du skriver med, vet ej var du lärt dej den ?

pena
2004-03-27, 21:25
Har lyckats få till Sirius med en Nordenparabol och tom fått igång ett Guldkort. Toppen och stort tack till alla som bidragit här.
Nu till problemen:
Får inte in Thor. (Inte ends om jag kopplar in vänster LNB direkt till mottagren). Borde inte den komma per automatik om jag får in Sirius?
Har gått direkt på den högra LNB för att få till Sirius. När jag sedan kopplar in Diseq så blir det ingen Sirius. Måste det finnas mottagning på båda LNB för att det skall fungera eller är min diseq kass? Hur kan man testa diseqn?
Har en Echostar mottagare och bland valen för Diseq finns Diseg1.4. Eftersom Diseqen är märkt med diseq så borde ju detta vara rätta alternativ?
ÅM du har svårt ock läsa vad jag skriver läs den här.

pena
2004-03-27, 21:26
Jag räknade med att jag stod bakom parabolen. Nån som vet något bra sätt att testa diseq?
Ock denhär.

triax
2004-03-27, 21:48
enda sättet att testa en disqe är att koppla direkt till motagare, fungerar det då då fungerar det inte. ska det fungera med diskq ochså. men se till att ingången på diskq 1 alltid fungerar annnars fungerar inte diskqen alls.