handdator

Visa fullständig version : [LÖST] hur gör man för att köra canaldigital gratis?



gozilla
2003-02-12, 21:37
jag kör redan via på piratkort på en nokia9802s men jag skulle vilja köra canaldigital också, tänkte skaffa en conax modul och sätta in i pcmia slotten, men vad ska man skaffa för grejer för att kunna köra conax "gratis"?

Jabbata
2003-02-12, 21:48
:arrow: http://www.zappafree.com/

jeal
2003-02-14, 10:05
Om jag har ett season kort, laptop och ett conaxemu program, hur fungerar det i praktiken? Måste jag ha datorn igång hela tiden när jag tittar på en kanal? Vad gör egentligen conaxemu programmet?

/clueless

$k8ir8
2003-02-14, 11:27
Utan att ens ha testat det så skulle jag gissa på att conaxemu emulerar ett conaxkort. :mrgreen:

Och ja, precis som med guldkort eller funcard eller whatever så måste du ha kortet i när du ska kolla. Och naturligtvis datorn på, season-interface:et är bara en kabel mellan datorn och boxens kortläsare, inget mer... Precis som ett guldkort inte skulle funka om man plockade ut processorn ur det (vilket naturligtvis inte går men... :wink: ) så funkar det inte med season om inte datorn är på. Det är ju datorn som emulerar kortet. Skillnaden mot tex ett guldkort är att med guldkortet så är det processorn i kortet som emulerar det originalkort man vill pirata...


--
./Bassman

Det var väl ett pedagogiskt svar? ;)

jeal
2003-02-14, 11:30
Thanx bassman!