handdator

Visa fullständig version : filmer



mackebull
2004-04-04, 13:21
hej på er alla, undrar om någon har kunskap om download sidor när det gäller film och musik.
har hört om direct conect men då måste man dela med sig minst 10 gb men jag har tyvärr inte detta utrymme, kan man fuska med utdelningen eller???
eller finns det fler alternativ???
tacksam för svar
ja ja ha det så bra...

trollhattan
2004-04-04, 13:39
Kazaa Lite K++ <<Kanon bra , ingen minsta delningsgräns och INGEN REKLAM

mackebull
2004-04-04, 13:50
-ok var hittar man det då ?
men om man inte delar ut kommer man åt mycket då????
tack för vissat intresse.

trollhattan
2004-04-04, 15:31
man kommer åt allt!

trollhattan
2004-04-04, 15:32
jag har mailat de till dig

mackebull
2004-04-04, 16:46
till min mail har det inte kommit något...
kan du testa igen???

tack på förhand....

Mozer
2004-04-04, 18:02
När jag ändå är inne i den här tråden :wink: så kanske ni kan hjälpa mig. Jag en hockeymatch som jag spelat in på dvd´n. Men när jag försöker shara den på DC får jag det inte att fungera.

Mozer
2004-04-04, 18:09
Ska väl räcka att spara i en mapp?

marshtin
2004-04-04, 18:14
om du har delat ut mappen med filerna i så borde det funka.

Prova skriv /refresh så uppdaterar du sharen.

/Marshtin

cichlidae
2004-04-04, 19:31
Annars finns eMule också. En smula slött men det fungerar bra och det finns verkligen allt att ladda ner där. En varning dock för att en del filmer inte är vad det står att det är. Jag laddade ner en motorcrossfilm en gång som visade sig vara barnporr plus att jag fått ner en del annat som varit crap också. Men det mesta är i alla fall riktigt.

Det finns fakeshare-program till Direct Connect, men använder man sådant blir man bannad direkt någon kommer på det, vilket sker ganska fort.

Kazaa och liknande gillar jag inte, men åas har jag aldrig riktigt satt mig in i hur det funkar.

Jag kör DC och eMule, det täcker alla mina behov. :)

Johan
2004-04-04, 19:51
BitTorrent är rätt trevligt.

SuprNova.org (http://www.suprnova.org)
The Pirate Bay (http://trackerwww.prq.to)

cichlidae
2004-04-04, 20:16
Men suprnova ligger ju nere mest hela tiden. sen är det svårt att hitta det man söker.

Men visst, när det funkar så funkar det bra. :)

mackebull
2004-04-05, 09:19
hej hittade kazza lite men är lite småt irreterad får det inte att funka korrekt.
i början sökte jag på en låt och vips kunde jag ladda ner den, men jag gick ut och in i gen och så har det ej fungerat att ladda ner sedan des...
blev medlem i ebay ochså så vi får väl se, någon som vet vad det kan vara för fel i kazza???
tacksam för alla svar!!

trollhattan
2004-04-05, 10:31
sök på google efter kazaalite243 den har jag och den fungerar perfekt INGEN reklam som vanliga kazaa

mackebull
2004-04-05, 13:07
jag laddade ner kazza versionen och den kom i gång laddade ner en låt och det gick bra, testade i gen men det gick slött så in i hel####.
jag vet ej hur man ska kunna hitta en riktig film där??? allså en hel film, får mest upp skit...
någon som bruklar använda detta program??
jag tar search och får mest mög...
dessutom hinner jag dricka kaffe 10 gånger innan vissa låtar laddats ner??
ha det...

pitbullsweden
2004-04-05, 13:13
kör ni med kazza man får lite virus där bara

mackebull
2004-04-05, 13:37
vad ska man köra med då, vill få tag i film och musik men har typ bara en gb musik att dela ut och det kommer man inte långt på...
det är ju skit svårt att vetra vad man ska söka på, i alla fal på kazza lite++
vad tycker du man ska köra med då-
pitbullsweden ?

pitbullsweden
2004-04-05, 13:40
prova DC++ där kan du få tag på musik och film annat gott o blandat

cichlidae
2004-04-05, 16:13
Som sagt, jag rekommenderar eMule om man inte har något att dela med sig av. (sök på emule project på google) Direct Connect är bättre om man har lite att dela med sig av.

Överlägset snabbast är dock FTP, men det tar sina år att bygga upp ett fint nätverk med stora servers. :)

pitbullsweden
2004-04-05, 16:16
ja det är ju sant men våran hubb behöver man 1 gb för att komma in

mackebull
2004-04-05, 17:23
ok har laddat ner emule nu ska testa det ska också ladda ner dc++ jag har ju precis lite över 1 gb musik.
vad ska man ansluta till för hub då???
vad är det för filer man ska dela med sig av???
tack till alla som visat intresse!!!

pitbullsweden
2004-04-05, 17:27
musik filmer program inte install filer från C:

pitbullsweden2.no-ip.com

neno83
2004-04-06, 10:32
musik filmer program inte install filer från C:

pitbullsweden2.no-ip.com

Hur många TB har ni utdelat sammanlagt, e de tillåtet med alla uppkopplingar??

pitbullsweden
2004-04-06, 10:41
vi har nyss starta upp våran hubb men vi vill helst att man ska ha bredband så har vi en syster hubb som heter pitbullsweden.no-ip.com

mackebull
2004-04-06, 12:16
ok om jag laddar ner dc++ kan jag joina er hubb då???
kan ju dela ut musik...
laddade ner e mule också det verkar fungera bättre än kazza men det går väll bara att lada ner om personen är inne när jag vill ladda ner???
ja ja tackar för all hjälp...

pitbullsweden
2004-04-06, 12:19
japp gör det du :D :D

Stiffe
2004-04-06, 12:26
trodde detta va ett annan form av forum än en anslagstavla för dc++ adresser =)

deas
2004-04-06, 12:34
ÖVRIGT är som sagt ÖVRIGT

Stiffe
2004-04-06, 12:49
:P

Badboy
2004-04-06, 13:45
vad ska man köra med då, vill få tag i film och musik men har typ bara en gb musik att dela ut och det kommer man inte långt på...
det är ju skit svårt att vetra vad man ska söka på, i alla fal på kazza lite++
vad tycker du man ska köra med då-
pitbullsweden ?

vad för sort problem har du med kazaa lite?
De e ju bara att skriva film/låt/spelnamnet i sök rutan.

rottweiler
2004-04-06, 14:07
Är det inte riskabelt att dela ut filer?
har hört att filmbolagen och musikbolagen kollar ditt ip med din
bredbands-leverantör och att vissa lämnar ut dina uppgifter!
det ska finnas program som döljer ip nummret men vet ej vad.
vet någon?

Stiffe
2004-04-06, 14:53
Peerguardian blockerar olika företag...Microsoft försökte sig på min kompis 2 ggr...även pepsi en gång :S

mackebull
2004-04-06, 16:57
jag stör mig läste i emule att min rauter (trådlöst nätverk kan göra så jag får lågt id) det går väll att ändra frågan är bara hur.
jag söker i emule hittar många resultat försöker ladda ner och det händer inget när jag går in i downloaden bara två låtar har laddats ner...
i kazza samma sak om det överhuvud taget går att ladda ner så går det väldigt slött.
har visserligen adsl men laddar jag ner från tex mp3sound.com så går det hundra gånger snabbare???
ska försöka med dc++
skoj att så många hjälper till...

cichlidae
2004-04-06, 17:02
i eMule, som jag kör mest av nuförtiden så ska du se till att klicka på dom resultaten du får när du söker som är blåa. Ju djupare blå färg desto fler som delar ut just den filen. Är det få som delar ut så kan man få stå i kö ganska länge, sen laddas små bitar ner från än den ena, än den andra. Läs i dokumentationen vad dom olika färgerna betyder.

Som sagt, ibland hamnar man låååångt ner i kön, men har det väl börjat ladda ner så brukar det tugga på ganska fint och man får hem det mesta förr eller senare. :)

Eldkvarn
2004-04-06, 18:00
Jag vill avliva en MYT, jag har haft Kazaa Lite++ i över 1 år och kopplar upp mig på morgonen och kopplar ner på kvällen och har trots det ALDRIG fått något VIRUS via Kazaa Lite++....

Då var det sagt.

rottweiler
2004-04-06, 20:21
kan någon hjälpa mig att förstå varför min utdelade mapp på dc++
blir på mindre gb när jag delar ut den på dc++ än vad den är på när den ligger på skrivbordet?

marshtin
2004-04-06, 22:07
Du kanske har en massa dolda filer i mappen som du valt att inte dela ut i dc++.

Eller har du kopior av filer, vilket gör att dc++ nollställer de. Dvs bara räknar med storleken på en av filerna.

Kolla i inställningarna så ser du att det finns en:

"Remove dupes completely from your share..."

/marshtin

abuze
2004-04-07, 14:11
Ni som kör bittorrent bör testa www.isohunt.com

mackebull
2004-04-07, 16:45
hej är det bättre då???
måste man dela ut??

abuze
2004-04-07, 19:09
Du delar ut det du laddar hem så att säg.. Bittorrent funkar så att du laddar upp det du har laddat hem på en fil till andra. Så du tar hem små bitar av en fil från olika personer. O likaså laddar du upp små bitar till andra personer av samma fil.. hänger du med?

På så sätt slipper du sitta o sura med 3k/s på en fil på DC o istället ladda ner med 3k/s från kankse 20 personer samtidigt... då har du helt plötsligt 60k/s istället...

mackebull
2004-04-07, 23:49
låter helt ok, detär synd att dom stora nätverken är slöa, ska testa ladda ner det och så hör jag av mig under morgondagen...
godnatt...

mackebull
2004-04-09, 11:49
hej hittar inget sätt att regestrera sig på http://www.isohunt.com/
måste man först vara medlem på bittorrent?

abuze
2004-04-09, 12:22
Behöver inte regga sig

Ta hem programmet ifrån http://bitconjurer.org/BitTorrent/
och sedan söker du o trycker på länkarna som dyker upp... precis som vilken fil som helst.