handdator

Visa fullständig version : Då var det dags då!



ZoN
2004-04-15, 07:51
I slutet av April kommer alla de gamla korten att släckas, troligtvis kommer alltså maj månad bli en hyfsat svart månad. (och framöver för den delen)

matuhl
2004-04-15, 08:31
Ok, vad har du fått den infon ifrån? 8)

ZoN
2004-04-15, 09:11
Säkra källor kan jag säga... ;) Detta är då om allt går som det ska...

Blir det någon förändring så "tjallar" jag här igen...

frejac
2004-04-15, 09:15
Hahaha, jo jag kan säga att jag har säkra källor på att ett piratkort är på gång till comhem. "Detta är då om allt går som det ska..."

Ser lite konstigt ut va? :)

OBS - för att undvika missförstånd - jag vet inget om kort till Comhem.

bfsdl
2004-04-15, 10:44
Finns även"säkra"källor som hävdar att det finns prog.att läsa dem nya korten,dock ej public,den som lever får se......

P-son
2004-04-15, 11:16
jag tycker att kombinationen "säkra källor " borde förbjudas här på forumet :wink:

flodis79
2004-04-15, 11:17
jag tycker att kombinationen "säkra källor " borde förbjudas här på forumet :wink:

Jag trodde "säkra källor" var sådana som typ i Ramlösa, där vattnet aldrig sinar... ;)

ZoN
2004-04-15, 12:21
jaja, skämta på gubbar... kom ihåg att ha lika roligt i slutet av april.

WiENER
2004-04-15, 12:28
Jag kan tyvärr instämma med att detta stämmer överrens med vad dem hade för planer i höstas, dock fanns det några problem kvar då, men det har dem säkert löst nu och isåfall så är dem åter i fas..

/joina usc2000.com och gör en insats istället..

Stimo
2004-04-15, 14:23
Den som lever får se ;-)

ZoN
2004-04-26, 19:36
2 dagar kvar nu... ;)

tobbesv
2004-04-26, 21:41
alla kort är nu utbytta, i alla fall enligt boxer :-(
mvh tobbe

tobako85
2004-04-27, 11:37
Själv har man haft boxer abb. sen i september men jag har ej ännu fått något nytt 2.0 kort.. så dom kan ju inte släcka det ännu?!

febster
2004-04-27, 12:45
Jag kan säga så mycket tobako85.. 2.0 kort har du inte mycket användning av snart.. det var 2.0 redan 2001 när jag fixade mina boxar.. sen kan jag inte lova att du har ett 2.4 - 2.5 kort eller vad dom nu kan tänkas börja använda..

Det är iaf inte 2.0 dom skall börja använda, så mycket kan jag säga..

tropical
2004-04-27, 12:53
Säkra källor kan jag säga... ;) Detta är då om allt går som det ska...

Blir det någon förändring så "tjallar" jag här igen...


Hahahahahahahahahah , Tänk om man skulle få 1 kr för varje gång man har fått läsa uttrycket SÄKRA KÄLLOR, då hade man nog varit rik nu.

Jag kan inget annat än att skratta åt det .

Men men ett gott skratt förlänger livet. :lol: :P :P :P :P :P

frejac
2004-04-27, 13:00
Jag kan säga så mycket tobako85.. 2.0 kort har du inte mycket användning av snart.. det var 2.0 redan 2001 när jag fixade mina boxar.. sen kan jag inte lova att du har ett 2.4 - 2.5 kort eller vad dom nu kan tänkas börja använda..

Det är iaf inte 2.0 dom skall börja använda, så mycket kan jag säga..

Det var inte den tekniska specifikationen han menade.
Det står tryckt 2.0 på alla nya boxerkort.

febster
2004-04-27, 13:50
Skratta inte för självsäkert, han kan ju faktiskt ha rätt.
Jag har oxå hört att det snart är på G så det skulle ju inte förvåna mig om något händer inom kort. Boxer är ju så långt över tiden att det är löjligt.. det har ju snackats om detta bytet sen i somras...

Snyggt jobbat ZoN om det händer imorgon.. då lär din "källas" jobb på senda ligga illa till... I annat fall är det ju du som får stå här med dummerjöns mössan...

febster
2004-04-27, 13:54
Ok, frejac

Jag har inte haft något abb på boxer, så jag vet inte hur dom nya ser ut. Har bara en massa originalkort av den gamla typen, men dom har ju gått att använda till mer än bara boxer.

ZoN
2004-04-28, 00:28
Hahahahahahahahahah , Tänk om man skulle få 1 kr för varje gång man har fått läsa uttrycket SÄKRA KÄLLOR, då hade man nog varit rik nu.

Jag kan inget annat än att skratta åt det .

Men men ett gott skratt förlänger livet. :lol: :P :P :P :P :P

Skratta på du! Skrattar du lika mycket i morgon, (läs idag) så kan du ju göra ett inlägg. Sorgligt att se att du i stället för att ställa en konstruktiv fråga måste skriva ett totalt orelevant inlägg.

Stimo
2004-04-28, 00:32
Så ja barn. Vi får helt enekelt se vad som händer. Lägg ner dom här sandlådfasonerna nu. Hink och spade passar inte in på detta forumet.
Inga flera liknande inlägg nu för då låser vi tråden och ger samtliga inbalndade en varning....

//Stimo

werdegast
2004-04-28, 09:23
Känns som det skulle vara rätt tillfälle för Canal+ att byta kodning 1 maj då de börjar med alla nya canal+ kanaler.....

Monzzon
2004-04-28, 10:08
..det är inte C+ som har koll på kodningen,.. krypteringen bossar Boxer över.

altair4
2004-04-28, 10:09
Och då var kanalerna borta.

bajen
2004-04-28, 10:20
Och då var kanalerna borta.

japp nu var det slut på gratis tv men 1, 2, kánal 5 funkar :roll: :roll: :-(

putte_p
2004-04-28, 13:05
HAHAHAHATropical ZON hade rätt men med skratta på du

El Lokko
2004-04-28, 13:11
Jag tror mer på att de har nåt strul, för här rullar texterna på på alla kanaler.

trollhattan
2004-04-28, 13:15
de är inget strul , boxer har ju till och med skrivit på sin hemsida att dom bytt idag

Niten
2004-04-28, 13:16
Det är väl bara att erkänna att snubben hade rätt... och alla ni som har skrattat åt honom kan ju ta och erkänna att ni hade FEL , det är klart att det inte är nåt fel hos boxer, det är väl inget att snacka om att bytet har skett...

edit:
hehe blev lite sen med mitt meddelande

Megaman
2004-04-28, 13:17
Jag tror mer på att de har nåt strul, för här rullar texterna på på alla kanaler.

men det är ju ändå ingen som sitter och kollar på texterna

El Lokko
2004-04-28, 13:25
Hmmmm!!!! :evil: :evil: Tyvärr är det ju så att bytet ägt rum.

Men va fan, jag är ju en obotlig optimist. :wink:

hoffa69
2004-04-28, 14:11
En del kanske borde tänka över det där med att fördöma folk som försöker förmedla lite info, men jag är medveten om att det kan vara svårt att solla

tutututu
2004-04-28, 16:46
helvetes också.. inga p-rullar på canal+ om nätterna, vad fan?!? inget big brother, inget discovery eller animal planet buhaiochzdlkvh FAN! ska ta självmord :c

salsero24se
2004-04-28, 17:25
SVART I RUTAN FÖR TV-PIRATERNA

Boxer byter ut alla programkort hos sina kunder och gör det därmed omöjligt för folk med falska kort – piratkort – att titta på Boxers utbud. Från och med idag blir det svart i rutan hos TV-piraterna.

- Vi har länge bekämpat TV-piratmarknaden, men genom att byta programkort gör vi det omöjligt för alla med falska kort att titta. Vi hoppas att TV-piraterna nu upphör med sin verksamhet och istället väljer att teckna ett abonnemang, säger Crister Fritzson, VD för Boxer.

Sverige är ett av få länder i Europa där det inte är olagligt att inneha och använda ett piratkort. Det är däremot olagligt att sälja piratkort och det pågår för närvarande rättsprocesser mot försäljare av piratkort.

TV-tittandet med falska kort gör det omöjligt för rättighetsinnehavare – författare, skådespelare, musiker och programbolag – att få betalt för sina tjänster. Gratistittandet på betalkanaler är ett allvarligt hot mot kultursektorn.

– Piratkort ställer till stor skada och Sverige borde snabbt lagstifta så att även innehav av piratkort klassas som ett brott. Piraterna åker snålskjuts på de ärliga kundernas bekostnad och höjer på ett osolidariskt sätt priset för dem som betalar, säger Crister Fritzson.

www.boxer.se

synd... :-( :evil:

El Lokko
2004-04-28, 19:31
helvetes också.. inga p-rullar på canal+ om nätterna, vad fan?!? inget big brother, inget discovery eller animal planet buhaiochzdlkvh FAN! ska ta självmord :c

Ehhhhhh??????

HAr du någonsin kunnat titta på Big Brother via Boxer??? :roll: :roll:

abuze
2004-04-28, 19:43
Kanal 5

talpazan
2004-04-28, 20:21
och dagens vits går till....




Vi hoppas att TV-piraterna nu upphör med sin verksamhet och istället väljer att teckna ett abonnemang, säger Crister Fritzson, VD för Boxer.



...dags att söka cristers jobb kanske :)

abuze
2004-04-28, 20:36
Haha... men visst skall man ha en dröm..

goranholm
2004-04-28, 20:36
Säkra källor kan jag säga... ;) Detta är då om allt går som det ska...

Blir det någon förändring så "tjallar" jag här igen...


Hahahahahahahahahah , Tänk om man skulle få 1 kr för varje gång man har fått läsa uttrycket SÄKRA KÄLLOR, då hade man nog varit rik nu.

Jag kan inget annat än att skratta åt det .

Men men ett gott skratt förlänger livet. :lol: :P :P :P :P :P
jag tycker att du ska ta på dig dom här 8) 8) 8) 8) nu det behöver du

gormer
2004-04-28, 23:03
Allt utan plus kanalerna funkar på mitt kort. Därimot funkar inget om jag bränner ett nytt kort och stoppar i boxen. Någon mer de funkar för?
Fast de är väl bara en tidsfråga innan jag blir av med rubbet.

Dedde
2004-04-28, 23:21
Svart i rutan i Borås :cry: :cry: :cry:

Stimo
2004-04-29, 01:51
De är svart i rutan i hel Sverige, inlägg om att de är svart i rutan i den och den staden hjälper inte

Just face the fact

febster
2004-04-29, 09:22
Allt utan plus kanalerna funkar på mitt kort. Därimot funkar inget om jag bränner ett nytt kort och stoppar i boxen. Någon mer de funkar för?
Fast de är väl bara en tidsfråga innan jag blir av med rubbet.

Det kan du väl inte tro på själv?
Menar du att ditt piratkort som du hade innan funkar på allt utom plus kanalerna???

Säker på att det inte är originalkortet med basutbudet du kör på?

Evex
2004-04-29, 09:32
Var tog den skrattande fiskmåsen vägen ?????????????????????

CapTN
2004-04-29, 12:42
Zon har värsta insidertippsen! :) kan inte du fixa nåt som hackar det nya systemet! :lol:

mackebull
2004-04-29, 15:48
hej konstigt att inte allt försvan från början mitt kort +2 andras uppbygda av samma kort för ca 1 vecka sedan blev av med diskovery, ztv och ett par andra kanaler me 5 och + fungerade.....
hoppas på nya filer snart men det är jag väll inte ensam om :lol:

thelv
2004-04-29, 16:19
Det märkliga är att bl.a Trean fungerar hos mig.
Hoppas de inte kommer på det förrän hockey VM är slut.

trollhattan
2004-04-29, 16:21
INget märkligt med de , 3 är en gratiskanal!

thelv
2004-04-29, 17:25
Vad bra !

Kommer trean, tv4 film m.m alltså fungera i framtiden också.

talpazan
2004-04-29, 17:39
inte tv4 film

tropical
2004-04-30, 00:52
Säkra källor kan jag säga... ;) Detta är då om allt går som det ska...

Blir det någon förändring så "tjallar" jag här igen...


Hahahahahahahahahah , Tänk om man skulle få 1 kr för varje gång man har fått läsa uttrycket SÄKRA KÄLLOR, då hade man nog varit rik nu.

Jag kan inget annat än att skratta åt det .

Men men ett gott skratt förlänger livet. :lol: :P :P :P :P :P
jag tycker att du ska ta på dig dom här 8) 8) 8) 8) nu det behöver du



Förstår bara inte varför vissa anmärker min tidigare inlägg .

Det med att Boxer skulle byta system var väl inget nytt för någon , och det behövdes knappast några säkra källor till det för att avslöja det.

När jag blev medlem visste jag ingenting om piratkort , efter många frågor och mycket letande så har jag fått lära mig hur man gör kort o.s.v , o.s.v .
Och de svar som jag har fått på mina frågor har jag fått utav de som VET vad pratar om . Konstigt nog så har jag aldrig lärt mig nåt nytt av de som har så många säkra källor.

Så mitt svar fortfarande är JA . Jag skrattar fortfarande åt de som skriver säkra källor . För trovärdigheten hittils för de som hade och har såna källor är lika med NOLL. :lol: :lol: :lol: :lol: :P :P :P :P

Stimo
2004-04-30, 02:24
Dags att sluta älta de här nu. Nästa användare som tar upp detta kommer jag personligen ge ett gult kort

//Stimo

El Lokko
2004-04-30, 08:36
Gult kort funkar inte. Det är ingen som bryr sig om dem.

Kör en tidsbanning istället. Många kommer klättra på väggarna om de inte kommer in på...låt siga 2 veckor, och får veta vad som händer.

När "bannen" släpper har de nog kommit på att det är smart att tänka före man skriver. :wink: