handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Intryckning av koder via handkontrollen?



rayztorm
2003-02-16, 19:18
Tjena!

:?: :?: :?:

När jag ska trycka in koder till mitt kort så kör jag först koder till "vanliga" och sen till PPV movie. Men jag får inte det att fungera. Antingen funkar det "vanliga" eller så funkar bara PPV. Vad ska jag göra? Det ska vara ett självuppdaterande kort. :cry:

Förut har jag bara behövt trycka 9st koder för att allt ska fungera.

Jabbata
2003-02-16, 20:09
:arrow: Har du möjlighet så bränn om kortet.

rayztorm
2003-02-17, 14:21
:arrow: Har du möjlighet så bränn om kortet.
Jag kanske kan bränna om det. Här kommer mitt problem lite mer detaljerad:

Jag gjorde så här,först slog jag in den här koden för "vanliga" ComHem: *,*,*,*,*,*,*,*,* sen tog jag avsluta. Kollade så att det fungerade med "vanliga" ComHem och det gjorde det men inte PPV Movie.
Sen slog jag in den här koden för PPV Movie: *,*,*,*,*,*,*,*,* sen tog´jag avsluta. Kollade så att det funkade med PPV Movie och det gjorde det men då funkade inte "vanliga ComHem.
Vad för fel gör jag?? Är det fel på kortet?
Förra gången slog jag in den här koden: *,*,*,*,*,*,*,*,* och det har räckt för att få både "vanliga" ComHem + PPV Movie.

Jabbata
2003-02-17, 17:28
Verkar som om du har en äldre pic &ee.hex som inte klarar av att hålla båda koderna samtidigt.

Gör nya hexfiler med den nuvarande Geo34 filen.

http://www.freetv.host.sk/

rayztorm
2003-02-17, 18:11
Det konstiga att det har alltid funkat förut. Jag har bara tryck in kod (9st) förut och fått "vanliga" ComHem och PPV movie.
Mmmm får kolla vidare på det här.
Var kan man köpa brännare och sånt?

allierad
2003-02-17, 20:06
Det finns flera inköpställer, sök via googles. jälv hittade jag www.sat.nu hoppas det hjälper

kanalen
2003-02-23, 18:13
Du står väl på rätt programplats? :?:

rayztorm
2003-02-23, 19:50
Du står väl på rätt programplats? :?:

Du menar om jag står på PPV movie kanal när jag trycker in koden? Jag det gör jag. Samma sak med "vanliga" ComHem.
Det konstiga är att det har funkat förut att trycka in "en" kod för att få allt och då stod jag på en PPV Movie kanal och tryckte in koden. Mmm jag vet inte vad som hänt.