handdator

Visa fullständig version : Titta på tv genom datorn....



canton
2004-04-21, 18:16
Hejsan.

Kan inte så mycket om titta på tv genom datorn och så vidare. Har försökt läsa en del i detta forum men förstår inte riktigt allt. Hoppas att någon vänlig själ kan försöka förklara för en stackars sate som mig.

I lägenheten där jag bor har vi tillgång till comhem. Jag har inget kort eller box så att jag kan titta på comhem. Min fråga är helt enkelt vad jag behöver för att klara av att titta på tv genom datorn.

Det jag fick fram var att detta kort skulle iaf kunna hjälpa mig lite på traven: HAUPPAUGE WINTV DVB-C DIGITAL-TV PCI
Länk till det kortet är: http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010045396

Hittade även en länk till ett annat kort som jag tror är detsamma men är inte säker:
Länk: http://www.usa-x.org/1shop/product_info.php?products_id=97

Min fråga är nu, räcker det med att skaffa någe av dessa kort och sedan funkar allt eller behöver jag en massa andra saker?

Jag märkte att det var rätt stor prisskillnad så jag antar att de är olika men vet inte alls.

Hoppas jag postade i rätt forum och inte bröt mot ngn regel.

Tack på förhand

toxie
2004-04-21, 18:56
de firsta kortet är till Comhem,och då behöver du ett abonnemang,de andra kortet är till Satellit,bara till free to air,och då behöver du en Tallrik med Lnb tyvärr.

T-bird
2004-04-21, 19:14
Bara för att man har ett DVB-kort i datorn så kan man inte trolla fram bilden, det krävs nycklar även till dom och det finns inte att tillgå

Så om vi pratar comhem så krävs det ett abb oavsett om man använder box eller DVB-kort

Andon
2004-04-22, 21:21
hej, kan jag titta på boxer på datorn?

frejac
2004-04-22, 21:28
Ja. Om du har rätt mjukvara och hårdvara.

:)

Andon
2004-04-22, 21:35
okej, men det kanske inte är lönt nu när boxer bytt nytt system. jag överväger inte att köpa ett abonnemang.

frejac
2004-04-22, 21:41
Ok. Nöjer du dig med 1,2,3,4,Z,8,barnkanalen så kan det ju vara något..