handdator

Visa fullständig version : [LÖST] tv3 analogt under hockey vm



getttosmurf
2004-04-22, 18:13
Hejsan

Jag har fått höra att man inte komma kunna se på tv3 analogt under hockey vm..
Jag har aldrig hållit på och donat med den digitalbox vi har, så jag kan precis inget om den.
Det enda jag vet är att vi har köpt en digital tv-box som är av märket philips, vi köpte den genom canal-digital. Sen har den två smart-card utag så i den första av dom två så har vi ett orginal kort från canaldigital..
Nu undrar jag om man kan fixa ett pirat kort till viasatt i den andra smartcard hållaren, jag har på digitalboxen. Jag kan nog få tag i en programera som man kopplar till kortet och datorn...
Det är allt jag vet och kan, skulle vara helt underbart om jag fick det att funka tills hockey vm... jag vill inte missa en match ;)

tack på förhand för all hjälp...

elvings
2004-04-22, 18:19
troligen är den andra springan ej till för smartcard för viasat utan en form för betaltjänst via ett kort som ej finns i sverige.
På baksidan har du säkert hål där du kan sätta in en modul i vars springa du kan sätta ett smartcard för viasat.

Dock föreslår jag att du eventuellt istället skaffar ett titaniumkort där du får in både viasat och conax(canal digital) på samma kort.

Om philips gillar titaniumfiler som xin1 vet jag inte men det vet säkert någon annan på detta forum.

getttosmurf
2004-04-25, 11:07
Tack elvings...

Jo nu förstår jag lite mer om det här, med ett titanium kort kan jag alltså se både canal digital och viasat... Det är lite dyrare men det låter som en bra idé.
Köper man hem ett titanium kort och sen lånar man en kompis brännare, sen så borde det finnas en massa gudier här tills man får det att funka.. (riktigt bra)

Men det är bara en grej som får en att tveka lite, nästan alla man pratar med tycker att man ska kolla upp om sin digitalbox klarar av ett titanium kort.. Jag har sökt på philips digitalboxar i detta forum men inte hittat något.. Jag undrar om min hyrbox från canaldigital som är en philips ska klara av att koda av både viasatoch canal digital?
Ursäkta om jag är ute och snurrar och stör, men jag är jätte tacksam av all den hjälp jag får. och om jag bryter mot några regler i detta forum så säg till..

Tack och hej!! :))

texaspirat
2004-04-25, 12:52
Hej! kan man verkligen få in både Viasat å Canaldigital på ett å samma Titaniumkort :?: :?:

trollhattan
2004-04-25, 13:08
japp men du behöver en conax cam

El Lokko
2004-04-25, 15:59
Tack elvings...

Jo nu förstår jag lite mer om det här, med ett titanium kort kan jag alltså se både canal digital och viasat... Det är lite dyrare men det låter som en bra idé.
Köper man hem ett titanium kort och sen lånar man en kompis brännare, sen så borde det finnas en massa gudier här tills man får det att funka.. (riktigt bra)

Men det är bara en grej som får en att tveka lite, nästan alla man pratar med tycker att man ska kolla upp om sin digitalbox klarar av ett titanium kort.. Jag har sökt på philips digitalboxar i detta forum men inte hittat något.. Jag undrar om min hyrbox från canaldigital som är en philips ska klara av att koda av både viasatoch canal digital?
Ursäkta om jag är ute och snurrar och stör, men jag är jätte tacksam av all den hjälp jag får. och om jag bryter mot några regler i detta forum så säg till..

Tack och hej!! :))

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig i frågan så där värst mycket. :cry:
Men är du ägare av en MP 3.5 så kan du iaf bränna Titanium.

Men jag gillar sådana här inlägg på forumet, det skapar en gemytlig känsla. :P
Alla snurrar i början innan det börjar klarna och stör gör du inte det minsta. :wink:

BBfordson
2004-04-29, 20:41
Tråkigt nog håller viasat på och byter kodningssystem till nds, och då blir det slut på gratis tv.