handdator

Visa fullständig version : [LÖST] forumets nivå



manne
2004-05-06, 12:48
Ärligt talat egentligen.. Nivån på det här forumet har sjunkit djupare än till botten. Man får inte skriva än det ena och än det andra, då får man en varning eller bannad. Alla är inte experter på det här, men det kanske man måste vara för att få skriva ett inlägg? Skulle nån skriva ett korkat inlägg, ja då blir man påhoppad och utdelad en varning... Så fort det kommer än länk till en sida med piratkort så blir man kickad med en gång. Om jag nu skulle se en sida som har piratkort och som det inte nämts om i forumet, hur fan ska jag få reda på om det är en seriös sida utan att skriva en länk??
Låt folk få skriva en länk och låt folk bli lurade om det är en oseriös sida! (och det är det ju iofs till 100%, men tänk OM det nu inte skulle vara det...)
Jag är inte dummare än att jag fattar att det inte finns nån lösning till CH just nu. Egentligen borde jag skriva in flera länkar på ren jävelskap.. men nä, det är det inte värt..

Se så... kom igen nu med alla påhopp...

Ripleyonline
2004-05-06, 13:09
en stor del av idén med forumet är väl att fri TV skall vara fri för oss alla utan att någon ska sitta och göra pengar på det. lite kommunism alltså

admin
2004-05-06, 13:12
Ärligt talat egentligen.. Nivån på det här forumet har sjunkit djupare än till botten. Man får inte skriva än det ena och än det andra, då får man en varning eller bannad. Alla är inte experter på det här, men det kanske man måste vara för att få skriva ett inlägg? Skulle nån skriva ett korkat inlägg, ja då blir man påhoppad och utdelad en varning... Så fort det kommer än länk till en sida med piratkort så blir man kickad med en gång. Om jag nu skulle se en sida som har piratkort och som det inte nämts om i forumet, hur fan ska jag få reda på om det är en seriös sida utan att skriva en länk??
Låt folk få skriva en länk och låt folk bli lurade om det är en oseriös sida! (och det är det ju iofs till 100%, men tänk OM det nu inte skulle vara det...)
Jag är inte dummare än att jag fattar att det inte finns nån lösning till CH just nu. Egentligen borde jag skriva in flera länkar på ren jävelskap.. men nä, det är det inte värt..

Se så... kom igen nu med alla påhopp...

Forumet har regler. Reglerna ska följas. Det är något som du går med på när du registrerar dig på forumet, och därför kommer vi att följa de regler som finns, och därför även behandla er efter de reglerna.

En av de tydligaste reglerna är:


INGEN ANNONSERING/FÖRFRÅGNING AV PIRATKORT ÄR TILLÅTET, OMEDELBAR AVSTÄNGNING OM SÅ SKER!


Vi hoppar inte på folk som skriver inlägg, däremot ger vi folk numera varningar för att skriva att comhem är löst eftersom så är inte fallet.
Skriver någon att dom känner en kille som känner en killes kusin som har en brorsa som har ett kort som fungerar, så är sanningshalten i det inlägget = 0. Därför ger vi den personen en varning, för vi vill inte att rykten ska spridas på vårat forum.
När någon har fakta, och skriver ett inlägg, där det finns både bilder på ett kort som fungerar och information som är relevanta, då kommer vi inte att ge den personen en varning, utan istället beröm.

garton
2004-05-06, 13:23
Manne: Jag har föreslagit att reglerna ska ändras tillfälligt, så att det ska vara tillåtet att sätta ut länkar till sådana websidor som du talar om. Crew och jag och några till vände och vred på frågan ett litet tag, men reglerna ändrades inte.

Så idén är inte ny, men om inga nya fakta framkommer "i målet", så förblir nog ordningen som den alltid varit.

bajen
2004-05-06, 13:38
Jag kan hålla me om att man inte ska skriva om lösa ryckten men att lägga ut brahaiga sidor är väll inte så farligt.... REGLER kan också bli gammla..Så ibland får man se över sinna regler för att alla ska trivas :lol:

VI är här för att se fri tv.. Inget annat dom som försöker kärna på det bör bannas

admin
2004-05-06, 14:09
Hur vet vi att folk inte gör reklam för sin egen sida?

T-bird
2004-05-06, 14:20
Om jag nu skulle se en sida som har piratkort och som det inte nämts om i forumet, hur fan ska jag få reda på om det är en seriös sida utan att skriva en länk??

Om du eller någon annan skulle se nått eller vill fråga om det är OK så går det alldeles utmärkt att skicka ett PM till någon av oss i crew.

Frågan är väl också om det någonsin funnits en seriös näthandlare :wink:

bajen
2004-05-06, 15:09
Hur vet vi att folk inte gör reklam för sin egen sida?

Fan sant tänkte inte så långt :lol: :lol:

admin
2004-05-06, 15:14
rejj skrev:
Hur vet vi att folk inte gör reklam för sin egen sida?


Fan sant tänkte inte så långt
_________________
KONTROLLERA ATT HJÄRNAN ÄR ANSLUTEN INNAN FINGRARNA INKOPPLAS

hahah :D

Rattle
2004-05-06, 18:35
Tycker detta forum håller relativt hög nivå, till skillnad mot andra där hälften av inläggen går ut på att säga godnatt till varandra :D Att sen man får sej ett gott skratt då och då gör ju inte detta forum sämmre ;)

/Rattle

toxie
2004-05-06, 20:22
håller jag helt med om

pena
2004-05-06, 21:39
Jag tucker foromet är bra bästa vag jag har hittat. Jag har varit för ut medlen hos er men tappat er kance med annan namn:
Det enda jag saknar Det är SVARTALISTAN til såna företag såm lurar åss tilxsempel (nasare) Jag tucker det är inget reklam tvärt åm!

antez
2004-05-06, 23:18
håller helt med ska finnas en lista så dom som är nya inte blir lurade upp med en "SVARTLISTADE"

El Lokko
2004-05-06, 23:30
Idén med svartlistade sidor är inte dum.
Men det kräver att någon har tid att kontrollera dessa sidor med jämna mellanrum, ty de har en tendens att byta namn när det börjar brinna i gaveln.

Men visst, jag skulle kunna hålla i den biten. JAg har inte så mycker att göra på jobbet. :wink:

bajen
2004-05-07, 07:35
Idén med svartlistade sidor är inte dum.
Men det kräver att någon har tid att kontrollera dessa sidor med jämna mellanrum, ty de har en tendens att byta namn när det börjar brinna i gaveln.

Men visst, jag skulle kunna hålla i den biten. JAg har inte så mycker att göra på jobbet. :wink:


HAHAHAH bra då drar vi i hopp en fint brev om våra tankar och så skickar vi det till bossarna och ser va dom tycker??

bajen
2004-05-07, 07:37
Idén med svartlistade sidor är inte dum.
Men det kräver att någon har tid att kontrollera dessa sidor med jämna mellanrum, ty de har en tendens att byta namn när det börjar brinna i gaveln.

Men visst, jag skulle kunna hålla i den biten. JAg har inte så mycker att göra på jobbet. :wink:

en fråga vad jobbar du??och behöver ni nån ny jag har as mycket på jobbet ,,,men skulle villa ha ett jobb som man inte har så mycket att göra på :lol: :lol: :lol:

El Lokko
2004-05-07, 08:40
HeHe!!

Jobbar på en tidning. Ibland är det döda gatan ibland ett jävla maraton.

santa cruz 99
2004-05-17, 14:58
visst finns det fungerande kort till com hem har använt ett sedan januari utan problem. Hur jag skall bevisa det vet jag ej. Men jag litar på mina ögon.

deas
2004-05-17, 16:10
@santa cruz 99

du kan bevisa det genom att läsa av ditt kort och skicka filerna i pm till mig... sen tror jag knappast på att du har ett fungerande kort... om det inte är ett original kort d.v.s...

garton
2004-05-17, 20:05
visst finns det fungerande kort till com hem har använt ett sedan januari utan problem. Hur jag skall bevisa det vet jag ej. Men jag litar på mina ögon.

Du kan ju berätta för crew var du fick det ifrån, så att de kan skaffa ett likadant. Sedan kan ni gå med den glada nyheten till övriga forumdeltagare.

T-bird
2004-05-17, 21:35
Undrar varför det ALLTID är dom med 1 inlägg som sitter på guldägget :roll:

Johan
2004-05-17, 22:18
visst finns det fungerande kort till com hem har använt ett sedan januari utan problem. Hur jag skall bevisa det vet jag ej. Men jag litar på mina ögon.

Du kan ju berätta för crew var du fick det ifrån, så att de kan skaffa ett likadant. Sedan kan ni gå med den glada nyheten till övriga forumdeltagare.

Även om vi vet vem som säger sig sälja fungerande kort (och ja det vet vi) och någon i Crew skulle köpa ett (inte troligt) så kommer vi iaf inte basunera ut det här på forumet för vi anser inte det vara vår uppgift att se till så någon skojare ska kunna livnära sig på vår hobby.

flodis79
2004-05-18, 00:10
jag tror inte du läst reglerna, min bäste forummedlem!

El Lokko
2004-05-18, 03:19
visst finns det fungerande kort till com hem har använt ett sedan januari utan problem. Hur jag skall bevisa det vet jag ej. Men jag litar på mina ögon.

Du kan ju berätta för crew var du fick det ifrån, så att de kan skaffa ett likadant. Sedan kan ni gå med den glada nyheten till övriga forumdeltagare.

Även om vi vet vem som säger sig sälja fungerande kort (och ja det vet vi) och någon i Crew skulle köpa ett (inte troligt) så kommer vi iaf inte basunera ut det här på forumet för vi anser inte det vara vår uppgift att se till så någon skojare ska kunna livnära sig på vår hobby.

Åhh fan!! :roll:

Ja, då kan vi väl lika gärna lägga ner cirkusen??

Om det, mot förmodan, skulle dyka upp ett kort som bevisligen fungerar, så ska det väl ändå berättas. Går det sedan att få ut det viktiga från kortet skall väl gemene man få reda på det.

Vi sitter väl i samma båt eller?????

qwerty1
2004-05-18, 06:40
Ja prezaisly!

Det är därför jag är här + att jag om möjligt kan bidra med något!

pressvempa
2004-05-18, 08:54
Så fort det finns filer som fungerar så kommer det att läggas ut. Kommer vi över ett fungerande kort men, inte kan få ur nånting ur det kommer vi inte att säga ett shite för då är ryktescirkusen igång igen.