handdator

Visa fullständig version : Hjälp önskas!



jigg
2004-05-07, 17:35
Tjenare!

Jag har ett funcard 4 och ett galaxy guldkort men får inte in tv3 mm
jag har köpt en ca modul idag för trean men det står bara ingen återkomst. Har en grundig parabol..
Har en Infinity usb brännare den nyaste.
Vad göra????

Slugger
2004-05-07, 17:45
Jag är inte så duktig, men är det verkligen lönt att köpa grejer till Viaspratt? Handlar ju bara om två månader till...?

T-bird
2004-05-07, 18:38
@jigg
Får du inte in nått alls, eller bara vissa?

slipstream brukar rulla bra på fun och geo32/34 till gk

jigg
2004-05-07, 19:07
slipstream ? vad är det??
Jag la in hexfilerna men inget går in.

T-bird
2004-05-07, 19:49
Slipstrem är en filtyp till funcard

Vilka hexfiler har du lagt in, varifrån kommer dom?

Badboy
2004-05-07, 20:54
jag har ett galaxy guldkort.. o mina filer funkar... har du editerat in koder på hex filerna..har du några viasat kanaler alls? annars gissar jag på att du brännt in tomma geo 34 hexfiler..

jigg
2004-05-07, 21:16
Jag har fått igång korten guld kortenn inte funkortet det är nog trasigt
men bilden försvinner ibland och och nu får jag inte in någonting igen
vad kan det vara,jag hämtade på hop.to/ssh testade både geo 34 och 32 på olika kort med samma resultat!!

Badboy
2004-05-07, 21:27
Du svarade inte på min fråga...gjorde du nått med hexfilerna... eller brännde du dom direkt in på kortet.. om du laddar ner hexfilen goe 34 o editerar in dom koderna som finns på kod forumet trycker på spara o sen bränner in filerna på kortet så ska allt funka utan problem..

jigg
2004-05-07, 21:50
Vad skulle jag ha gjort med hexfilerna???

jigg
2004-05-07, 21:54
Hur editerar jag in kodena räcker det inte att öppna brännarprogramet och öppna filerna och lägga in dem måste jag skaffa fler koder??

Badboy
2004-05-07, 22:04
nej när du öppnar brännar programet så lägger du inte in några koder utan du lägger bara in klara hex filer för bränning.. du kan bl.a ladda ner parabol nisses editor..när du går in editorn klickar du på öppna hex fil.. dvs den geo 34 hex filen. sem går du in på kod sidan här på forumet kollar vilken ident koderna har sen knappar du in det under samma ident i din hexfil.. när du gjort de på alla viasat koder som ligger här på kod forumet..klickar du på spara... sen går du in i ditt brännar prog laddar upp den hexfilen du soarat o sen bränner du..då ska allt funka... om du inte fattar va jag skrivit så kan du adda mig på msn...så kan vi gå igenom allt steg för steg.. mitt mail e Fitt_Hunter@hotmail.com ..... skönnt mail lr hur :lol: :lol:

jigg
2004-05-07, 22:04
Jag skaffade goe 34 programmet men men skall jag lägga in siffrorna i det progammet

pena
2004-05-08, 07:44
Lättaste för dei är gå till www.stopstop.ubb.cc prova dåm här 3 file vilcket passar dit motagare bäst.
Goldcard filen
Barraguda filen
Triax filen
Dem är allihopa till Galaxy Goldrort ock behöver ei ändras någåntig.