handdator

Visa fullständig version : Digital boxar



wessa
2004-05-19, 18:43
:D Hej alla glada åtminståne ni som inte bor kring Sundsvall.
:x Tydligen enligt Lokal tv skall vi bli test plats för det digitala system som TERRACOM har.
:evil: Detta skall bli så att alla skall måsta köpa en " BOXER " för att se något i rutan.

Javist ja en liten fråga jag undrar över är detta tro en sådan Robban Boxer eller finns det nått annat.
Och skall detta bli försök på andra håll oxså ?........

Polisen
2004-05-20, 22:34
:D Hej alla glada åtminståne ni som inte bor kring Sundsvall.
:x Tydligen enligt Lokal tv skall vi bli test plats för det digitala system som TERRACOM har.
:evil: Detta skall bli så att alla skall måsta köpa en " BOXER " för att se något i rutan.

Javist ja en liten fråga jag undrar över är detta tro en sådan Robban Boxer eller finns det nått annat.
Och skall detta bli försök på andra håll oxså ?........

Det är väl inte riktigt klart än var det blir...men Sundsvall verkar vara en ort Terracom tycker om att terrorisera. Sundsvall var först ut när man skickade ut nya Boxerkorten också. :evil:

Ja det är "Robban Boxer" som gäller för digitala marksända systemet som Terracom har. Observera om du är kopplad till ComHem så kommer de att fortsätta sända analogt så där behövs ingen ny box. :D

wessa
2004-05-21, 08:54
det var detta jag ville ha svar på.

inte roligt att det skall vara på detta viset.
Jag kollade upp hur det skall gå för ex arbetslösa och de som på dessa grunder inte får ta en hyra rller köpa en box.
inte roligt för dom DET SKULLE bli tvärnit.

Tur då att det går att för köpa boxer utbudet.

tack för svaret

antez
2004-05-22, 15:06
såg att Terracom har börjat sälja sina boxar på clasohlson

wessa
2004-05-23, 15:29
såg att Terracom har börjat sälja sina boxar på clasohlson

helt otroligt såg du pris
jag kollade siba dom skulle ha 1450:- men som vanligt så hade dom inte några hemma......

Polisen
2004-05-23, 19:35
såg att Terracom har börjat sälja sina boxar på clasohlson

helt otroligt såg du pris
jag kollade siba dom skulle ha 1450:- men som vanligt så hade dom inte några hemma......

Jo med de på Clas Ohlson och Siba för 995:- verkar vara boxar där man inte kan använda kort, så tänk på det om ni vill kunna använda kort framöver.

wessa
2004-05-23, 20:39
jaja det är en sådant fri tv- box

det är ju inte det jag vill ha.
så det gäller att se upp med vad man köper..

icedog
2004-05-27, 19:50
Japp bara för öppna kanaler....
Tror ju inte att det är Teracom som säljer en box....... Enda gången dom varit inblandad i boxhantering var ju genom Senda/boxer för ett rätt bra tag sedan!!

frejac
2004-05-27, 19:55
Nej det är ju butiken som säljer boxar. Men det är väl ointressant vem som faktiskt gör det?

wessa
2004-05-27, 20:59
Vist är det så det är ju inte vem som säljaer uta det system so kamma skall.

Och då om det skall gälla all tittande på tv.