handdator

Visa fullständig version : Ang. NDS



Svenne_27
2004-05-20, 13:28
Har tänkt på en grej... Viasat byter nu till Videogard, som dom anser är det säkraste systemet på marknaden. Som exempel kan ju nämnas att engelska SKY har haft det sen 97 och ingen har knäckt det.
Men borde inte "piraterna" vara en bit på vägen och knäcka det för jag menar det har ju gått 7 år??

Vet inte... bara en tanke jag har.. 8)

deas
2004-05-20, 14:04
Hur långt någon kommit med att knäcka det finns det ingen publik information om... 7år är egentligen inte så mycket för ett hyfsat avancerat system... Så du måste se det som så att OM det blir knäckt kommer det ändå ta ett bra tag innan det kommer filer till det...

Stiffe
2004-05-20, 16:26
på ett sätt skulle man vilja att alla byter till Videoguard...för då blir det fart på hackingen när det är fler som är intresserade + att ifall man knäcker det så blir det en stor blåsning för företagen :D.....men det har dom kanske tänkt på...

deas
2004-05-20, 23:53
njoo... visst hade det blivit fart... frågan är bara om det hade räckt...

patrickp
2004-05-21, 14:22
Många kanaler i usa har också videoguard kryptering, så det är ganska utbrett redan nu!

codehunter
2004-05-22, 00:25
såvitt jag förstått det hela så har NDS ett modersystem som alla andra system är uppbyggda på dvs att alla som köper kodningsystem från dom inte är samma så om någon knäcker själva "sidosystemet" så kan dom lätt ändra över till något annat system som inte är knäckt och sedan ändra det som blivit knäckt under tiden.
Tidningen Rateko skrev nåt om det för ett tag sen som jag publicerat här så jag tror det är rätt kört på ett bra tag + att viasat har betalat ett antal miljonersmiljoners kronor för deras system så dom lär nog häva köpet av systemet om det blir knäckt inom kort 8)

Fast det vore j-ligt skojj om någon kunde lyckas :o

Någon som håller med?

deas
2004-05-22, 08:33
Visst det är alltid skoj när nått nytt system knäcks... Men sen kommer vi till det där om/när det knäcks... Om ingen lyckats sen 1997 med ett "sidosystem" som du säger så varför skulle det ske så snabbt här?

Nä vi säger som så här... När/Om det blir knäckt och det kommer filer så kommer ni få all info om det här DIREKT! :D