Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Ubuntu 10.04 open-sasc-ng och newcamd

  1. #1

    Ubuntu 10.04 open-sasc-ng och newcamd

    Hej,

    Ger snart upp, men hoppas på lite hjälp från er innan jag går över till windows igen ... *s*

    Har fått igång vdr-SASC-NG (följt denna guide : http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_SASC-NG) och även kortservern (cardserver.i386) och allt verkar fungerar fint, när jag startar sasc så loggar den in fint på kortserver....

    Men problemen uppstår när jag försöker att se på en kodad kanal (tex via mplayer)

    Följande fel spottar sasc ur sig..

    start: read pes returned: Resource temporarily unavailable
    Aug 23 10:50:43.281 CHANNEL: start: read pes returned err: 11

    Några ideer hur jag ska lösa detta ??

  2. #2
    Du använder rätt dvb-kort med mplayer? Det finns ju två stycken, ett krypterat och ett okrypterat. Har du ett dvb-kort så är det okrypterade normalt nummer 2 i mplayer. T.ex.

    mplayer dvb://2@TV3

  3. #3
    Japp, det är rätt adapter .... vdr-SASC-NG kopplar upp sig mot min newcamd server så allt verkar funka fint...

    Det som strular är att vdr-SASC-NG slänger ut sig följande fel när jag försöker köra den virtuella adaptern via mplayer.
    ----------------------------------------------------------------
    start: read pes returned: Resource temporarily unavailable
    Aug 23 10:50:43.281 CHANNEL: start: read pes returned err: 11
    ----------------------------------------------------------------

    //J

  4. #4
    Jag använder vdr-sasc-ng med oscam (r2948) och det fungerar fint iaf.

  5. #5
    Ok, ska ge det ett till försök i eftermiddag, kan ju ev vara min newcamd server som strular

  6. #6

    Jo, men jag var tvungen att koda...

    Citat Ursprungligen postat av jimmyohlin Visa inlägg
    Ok, ska ge det ett till försök i eftermiddag, kan ju ev vara min newcamd server som strular

    Hej.

    Jag höll på i våras och grejade en massa, och det slutade med att jag var tvungen att programmera om sasc-ng. Som jag begrep det så är det nån satellitspecifik status som sasc-ng väntar på, och därmed inte kommer igång. (Jag har glömt detaljerna och även om jag är programmerare vet jag inte hur dvb funkar alls...)

    Jag fick det att fungera hur som helst.

    Men inte hd-kanalerna, dvs viaccess 4.0. Dessutom var det lite instabilt, vilket fick mig att avbryta experimentet, eftersom WAF inte skulle gå att uppnå...

    Kontentan av detta är att jag inte på rak arm kan leverera en patch, men om du är intresserad kan jag lägga några timmar. Dock känns det lite tröstlöst eftersom utvecklingen av sasc-ng verkar vara rätt död, koden var rätt sunkig, och jag vet inte hur om någon softcam klarar viaccess 4.0, som jag antar man måste fixa inom snar framtid.

    Det verkar finnas flera versioner av sasc-ng. Vilken är fräschast, och finns det nån i världen som håller på med sasc-ng?

    Ska jag göra ett ryck?

  7. #7

    Pröva den här patchen...

    Pröva detta...

    Jag tror att det var det sista jag höll på med...

    /k
    Bifogade filer Bifogade filer

  8. #8
    Den mest aktuella sasc källkoden finns väl i vdr softcam pluginen: http://85.17.209.13:6100/sc
    Det är iaf den jag använder med CanalDigital kabel-tv.

  9. #9
    Ajdå, denna patch är mot http://opensvn.csie.org/opensascng/open-sasc-ng

    Nu funkade ju båda lika illa vill jag minnas. Jag ska ge mig på att patcha vdr-varianten, men jag har för mig att det inte var någon skillnad i loopback modulen.

    Men har nån nå koll på viaccess 4?

  10. #10
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Angående "viaccess 4", kolla på OSCam som server. Klienten har inte med detta att göra.

    Oscam stödjer detta, men kräven en aes-nyckel för att avkoda dataströmen innan "vanlig" avkodning.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. open-sasc-ng ersättare?
    Av cry_wolf i forum Linux
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 17:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss