Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tv Modtagning från Dansk Tv-Mast

  1. #1

    Tv Modtagning från Dansk Tv-Mast

    Hey

    Jeg har precis kollat detta forum och köpt en Televes Mira inomhus antenn, Jeg skall forsöka at finna En tv mast som ligger i gladsaxe köpenhamn, i dags timerna har jeg perfekt signal, men när det bliver Mörkt utanfor då Pixellera mine danska kanaler. Min antenn er en Televes Mira og kabelen er en dubbel skärmen antenn kabel med stik i begge sidor som er UHF tät. Beklager mit dårlige svenska jeg er från danmark men bor i malmö. Min adresse er Svågertorpsvägen i malmö, och masten som jeg skal forsöka at få stabilt signal från ligger 30-35 km från min adress (Google Earth). Adressen på tv-masten er Blokhusvej 3 i Gentofte/Gladsaxe. Jeg har 90-95 i signalstyrka på mit Samsung Le46c755R2WXXE. När det blir mörkt utanför så har jeg fortfarande 90-95 % i signal styrka men jeg upplevar at min BER svänger från 0 - 80, Min antenn er placerat i et hörn eftersom jeg har best signal der, men vill det hjälpa om jeg sætter den högre i hörnan eller skall jeg have en antennforstäker? Hoppas at ni kan hjälpa mig. Jeg har ingen möjlighet at sätta upp en utomhus antenn eftersom jeg bor i lägenhet.

    Tack på förhand!

    Mvh
    Leonfrdsg

  2. #2
    Er der ingen som kan hjälpa mig???

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    En lokal tv-installatör kanske kan hjälpa dig med montering av antenn?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    Hmm, det är nog snarare Hove som är den som skulle fungerat för dig. Det låter också som om du behöver en antenn med förstärkare alt. en riktantenn. Sen vete gudarna om det inte är så att det är något som stör på kvällarna. Jag vet inte om det kan vara vädret som leder till att du får störningar från andra danskar eller tyskarna, men det är ju inte heller omöjligt. Däremot har det nästan alltid varit så för åtminstone mig att Hove fungerat mycket bättre än Gladsaxe, även om Gladsaxe varit närmare.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hej!
    Inomhusantenn är inte bra när signalen är låg. Tro inte det som står på förpackningarna. Jag bor i Lund och kan oftast se på de danska kanalerna. De kanaler som är svårast att få in är DRHD och deras barnkanal, men med viss fininställning varje gång jag skall titta på dem, går det oftast bra.

    Jag har en utomhusantenn (utan inbyggd förstårkning) inomhus och en kraftfull förstårkare.

    Signalstyrkan är egentligen inte något bra mått, utan det är signalkvaliteten som är viktigt.

    Lycka till!

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja man behöver nog en ordentlig och bra antenn.

    Bor man längre norr ut i Sverige får man inte in det danska marksända, ska man då ha danska kanaler är det parabol som gäller. Orkar inte skriva hur man gör men man fixar allt i hemlandet (eller något gör det åt dig, mellanhand osv). Sedan bara köra prylarna i Sverige.

    Klart.

Liknande ämnen

  1. Dansk digital-tv i Skåne?
    Av Ballong i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 17:02
  2. Parabolen, mast och koax ska jordas
    Av richard_roe i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 11:55
  3. Dansk tv har börjat testsända
    Av Ballatin i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 13:39
  4. Dansk Toto!
    Av zanzara i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 20:29
  5. Dansk Digitalbox
    Av pirated i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 14:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss