Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Boxer och oscam vill inte riktigt lira

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Testa att ändra raden i
    oscam.conf

    [newcamd]
    port = 15050@0500:FFF510,023200,023210,023220,023230,0232 40,040D00

    ändra raden i
    oscam.user

    [account]
    ident = 0500:040D00,023200

    lägg till i raden om det är ett 040D00 kort du har i
    oscam.server

    [reader]
    ident = 0500:040D00

    Lycka till!
    Senast redigerad av Freelock den 2015-10-13 klockan 19:47.

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    21
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du går in på fliken Readers och trycker på knappen som ser ut som ett litet i. Får du upp en lista med bl.a. datum då?
    Nej den listan är helt tom. En av bilderna var på just den sidan men det syntes så klent.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kempe Visa inlägg
    Nej den listan är helt tom. En av bilderna var på just den sidan men det syntes så klent.
    Lite märkligt, jag har inte varit med om nåt liknande. Den läser ju helt klart kortet under uppstart, det syns i loggen.
    Sedan bestämmer den sig för att det saknas "boxkey or deskey" och så vägrar den att prata med kortet mer. Det behövs nog någon som är mer expert på Boxer än jag för att klara ut det här.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    21
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Testa att ändra raden i...
    Inte helt säker på att jag hängde med på vad du menade men har uppdaterat confen i första inlägget med det jag ändrade. Dock blev tyvärr inte bättre.

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    21
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Lite märkligt, jag har inte varit med om nåt liknande. Den läser ju helt klart kortet under uppstart, det syns i loggen.
    Sedan bestämmer den sig för att det saknas "boxkey or deskey" och så vägrar den att prata med kortet mer. Det behövs nog någon som är mer expert på Boxer än jag för att klara ut det här.
    Jo mycket konstigt. Tycker också att det är lite konstigt att allt den läser är FF, men det kanske ska vara så. Du ska ha mycket tack i alla fall för att du försökte

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    21
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kempe Visa inlägg
    Inte helt säker på att jag hängde med på vad du menade men har uppdaterat confen i första inlägget med det jag ändrade. Dock blev tyvärr inte bättre.
    Nä nu ljög jag, det blev lite skillnad i loggen. Får inte längre det där med att användaren inte har några caid men fortfarande inga entitlements.

  7. #17
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    21
    Tackad
    2 gånger
    Nä nu ljög jag tydligen igen. Testade att koppla upp kodi mot tvheadend igen eftersom den inte klagade på caid längre och den avkodar kanaler. Allt verkar funka som det ska men jag har fortfarande inga entitlements och listan under reader info är fortfarande tom... hmm?

    @Freelock Mycket tack. Du får gärna dra en snabb förklaring varför jag ska använda det du skrev istället för dom nuffrorna som jag tog från loggen. plus att du gärna får titta igenom confen en gång till och se om jag missuppfattade något av dina förslag

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Testa att gå in på Readers fliken i oscam webif och tryck på knappen som ser ut som två pilar i cirkel. Får du några Entitlements i listan då?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    21
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Testa att gå in på Readers fliken i oscam webif och tryck på knappen som ser ut som två pilar i cirkel. Får du några Entitlements i listan då?
    Jag hade läst det i någon annan tråd så jag testade det igår innan jag la mig men det blev ingen skillnad, dock så hade jag fått en entitlement nu när jag kollade.
    Nu ska jag bara hitta alla muxes så är allt frid och fröjd

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Jo du om jag det viste ;-)
    Tack knappen är kanske på sin plats att trycka på.

    Citat Ursprungligen postat av kempe Visa inlägg
    Nä nu ljög jag tydligen igen. Testade att koppla upp kodi mot tvheadend igen eftersom den inte klagade på caid längre och den avkodar kanaler. Allt verkar funka som det ska men jag har fortfarande inga entitlements och listan under reader info är fortfarande tom... hmm?

    @Freelock Mycket tack. Du får gärna dra en snabb förklaring varför jag ska använda det du skrev istället för dom nuffrorna som jag tog från loggen. plus att du gärna får titta igenom confen en gång till och se om jag missuppfattade något av dina förslag

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 10:39
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 06:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss