Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: strong ndsuppgraderad, plus bbaio = viasat

  1. #1

    strong ndsuppgraderad, plus bbaio = viasat

    Försöker hitta en GULDfil till strong med bbaio som fungerar i dess inbyggda conaxslot så att viasat funkar.
    Jag hittar bara till silverkort.

    Har någon något råd om vilken fil jag skall ha till denna maskin och framförallt var jag kan få tag på den. PM går bra.

  2. #2
    tack för all hjälp
    Auktoriserad julmusttestare.

  3. #3
    Hej!

    Har du fått hjälp eller är du bara sarkastisk?

    Om du har lyckats få tag i något som funkar så får du gärna dela med dig. PM går alldeles utmärkt!

  4. #4
    Jag har fått hjälp men det är inte jag som äger boxen utan en bekant.
    jag skall programmera ett guldkort med filerna jag fått och ge det till henne på onsdag.
    Därefter vet jag om det funkar.
    Auktoriserad julmusttestare.

  5. #5
    trodde inte att det fanns till guldkort?

  6. #6
    jodå men de är inte vanliga. Därav mitt rop på hjälp förut.
    Auktoriserad julmusttestare.

  7. #7
    Skulle det fungera så vore jag tacksam för PM

    /ElFeo

  8. #8
    Tack för PM:et, Elvings.

    Jag har nu testat filerna men det funkar inte. I ditt PM skrev du att man kanske måste ha ett orginalkort i Viaccess sloten för att det ska funka. Jag har inget orginalkort så det är inte testat.

    Du skickade två eeprom filer och en pic fil.

    Jag testade båda varianterna. Filen med datum 04-06-06 verkar korrupt. Det verkar som om den har 4 extra rader på slutet som varken multiprog eller MP6 gillar. När jag tog bort dom raderna gick det att bränna filen men resultatet var det samma, funkar inte.

    Jag har tidigare testat med Titanium och TMB filer i conax sloten, men det funkar inte heller. Det verkar svårt att få Strong 8700 att fatta att den ska gå till conax sloten.

  9. #9
    rox Hardu prövat TMB med Titaniom CardPruer v1,10,2
    Fonkar med min Humax måste stänga av boxen när jag sätter i kurtet sen öpnar ock vänta 2minuter
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #10
    Bbaio filerna är till silverkort finns inte till guldkort.Ett annat alternativ är Tmb(The MightyBossom) fil på titanium.Det behövs inget orginalkort.

Liknande ämnen

  1. BBaio 6in1
    Av gson i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 17:31
  2. bbaio???
    Av sopranos i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 19:25
  3. Silvercard + bbaio
    Av askretti i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 17:05
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 20:57
  5. [LÖST] BBAio rekommenderas!
    Av DeepThought i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 23:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss