Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: TMB på Strong 8700

  1. #1

    TMB på Strong 8700

    Hej,

    Vet att jag har tagit upp detta förut, men har fortfarande inte fått det att fungera:

    Har en Strong 8700 som har uppgraderats till NDS. Testar att köra TMB i Conax-facket, Canal Digital fungerade innan nycklarna byttes, däremot så får jag upp skylten "Du har uppgraderats till NDS, ring detta nummer...blablabla" när jag försöker kolla på Viasat.

    Hoppades att nya TMB skulle göra någon skillnad, eftersom det inte gick att komma in i CAS-menyn på Strong.

    Jag gör på detta sätt:

    -Laddar ner senaste TMB 2.0
    -Skriver in TMB.hex och TMB.eep (var tvungen att använda MultiProg, men det ska väl inte göra något?)
    -Testar kortet i boxen, får upp samma ruta som utan kort ("din box är uppgraderad, ring oss....")
    -Sätter kortet i brännaren igen, går in under "Card_Menu" i TMB editorn och testar alla alternativ :
    -CAS Viaccess och ATR Samsung
    -CAS Viaccess och ATR Ext
    -CAS Viaccess och ATR Others
    -CAS Conax och ATR Samsung
    -CAS Conax och ATR Ext
    -CAS Conax och ATR Others
    alla med samma resultat "Din box har uppgraderats till NDS, ring oss på Viasat....." när jag stoppar kortet i boxen och tittar på trean.

    Ni andra med Strong, har ni lyckats? Det vore ju great om man kunde se Viasat tills de stänger ner.

    /ElFeo

  2. #2
    läste nånstans att man var tvungen att
    ha ett kort i den andra läsaren när man
    körde med titanium tmb men
    jag är inte säker
    steven76

  3. #3
    Jag har oxå testat på min Strong 8700. Samma resultat.

    Mottagar-helvetet fattar inte att den ska använda Conax slotten.

    /rox

    PS min mottagare startar alltid på kanal 3.

  4. #4
    Har ni prövat detta variant
    Titanium cardpruger v 1,10,2
    Fil The Bighty Boison-2 (2).0.0
    Satte Viasat 3 stängde motagaren satte i kortet öpnade motagaren 2minut sen hadde jag bild kom en blå ruta trukte OK då vardet bårta (Titaniom ock conax modul)
    Funkar på Humax
    Vet ei Strong 8700 Kanske värt ock testa?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    Det funkar om man rycker ut kortet när man växlar mellan conax och viaccess.
    Inställningarna skall vara: Select cas=conax configure=ext.

  6. #6
    Har planer på att köpa mig en strong 8700 just för att kunna titta både på Viasat och CD. Funderar på att skaffa abb hos Viasat men köra med pirat kort på CD. Visst borde det fungera? En annan fråga... Visst kan man spara kanal listor även i Strong 8700? Har för mig att en polare sa att man inte kunde det...

  7. #7
    varför inte köpa en sammy 9500
    jag kör en själv kanon titan,tmb m2 orginal fungerar kanon
    steven76

  8. #8
    @sweguy

    fungerar bra med pirat CD och favoritlistor går att göra...

    @steven76

    Men sammyn gillar väl inte nds? och om det kommer en modul... så lär det kosta minst en tusing?

    Eller är jag helt ute o cyklar???
    VU+

  9. #9
    Just av den anledningen tittar jag på Strong 8700... Den ska vara godkänd av Viasat, vilket jag ser som en fördel jämtemot andra boxar. Eftersom jag inte är nån spjuver på olika tekniker så ser jag Strong 8700 som det enda alternativet egentligen. Vill slippa punga ut med en massa pengar på olika moduler.
    Suveränt att det finns möjlighet att lagra favorit listor... blir nog ett köp av en Strong 8700.

  10. #10
    säkert inte den bästa, men priset är rätt...
    VU+

Liknande ämnen

  1. Strong 8700
    Av Dasken i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 14:47
  2. strong 8700
    Av hacetcad i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 15:20
  3. strong srt 8700
    Av gundeman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 21:56
  4. Strong SRT 8700!
    Av kent100 i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 13:11
  5. Strong SRT-8700
    Av mr_best88 i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss